Převodovka ložisko
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Převodovka ložisko
V autě byla špatná dvouhmota, která asi zapříčinila nějaký problém s ložiskem. Na neutrál za studena je slyšet "broušení", které zeslábne po zatlačení na kvalt, za tepla jde zvenku slyšet jakoby hrkání (zevnitř ne) a po zatlačení na kvalt se někdy ložisko rozvibruje a to i celkem hlasitě. Se zařazeným kvaltem problém není a řadí normálně. Převodovka je pětikvalt na rotačku.
Můj hlavní dotaz je jak dlouho se s tím dá ještě jezdit a co se případně může stát? Po několik měsíců se to nijak nezměnilo.
Díky
Můj hlavní dotaz je jak dlouho se s tím dá ještě jezdit a co se případně může stát? Po několik měsíců se to nijak nezměnilo.
Díky
O1 před face ASV 81kW
-
jear ewing
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Jelikož, jsem si treningově 2x vytahoval převodovku na Golfu IV, tak jsem poprvé udělal nějaké chyby
Trochu poskytnu své zkušenosti:
-dvouhmota je nová?
-lamela a přítlačák je nový?
-ložisko výstupní hřídele převodovky je nové-to co ovládá spojku ?
-je vše namazáno, předepsanými mazivy dle dílenské příručky?
-kyvná vzpěra motorů je nasazená a funkční včetně silentbloku ?
Trochu poskytnu své zkušenosti:
-dvouhmota je nová?
-lamela a přítlačák je nový?
-ložisko výstupní hřídele převodovky je nové-to co ovládá spojku ?
-je vše namazáno, předepsanými mazivy dle dílenské příručky?
-kyvná vzpěra motorů je nasazená a funkční včetně silentbloku ?
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Je tam jednohmota, nová sice nebyla, ale přítlačný plochy i na přítlačáku byly rovný jak zrcadlo. Lamela je nová, vypínací ložisko spojky taky (SKF).
Výměnu dělal známý který se v tom vyzná, tak pochybuju že by to udělal špatně.
Kyvnou vzpěrou myslíš co? Reakční vzpěru převodovky? Věřím že je OK, ale můžu ji ještě zkontrolovat. Jakej vliv by to mělo mít?
Díky
Výměnu dělal známý který se v tom vyzná, tak pochybuju že by to udělal špatně.
Kyvnou vzpěrou myslíš co? Reakční vzpěru převodovky? Věřím že je OK, ale můžu ji ještě zkontrolovat. Jakej vliv by to mělo mít?
Díky
O1 před face ASV 81kW
-
jear ewing
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Neber to jako útok, ale když se v tom tvůj mechanik vyzná, tak proč řešíš opravu za něj?ASV píše:Je tam jednohmota, nová sice nebyla, ale přítlačný plochy i na přítlačáku byly rovný jak zrcadlo. Lamela je nová, vypínací ložisko spojky taky (SKF).
Výměnu dělal známý který se v tom vyzná, tak pochybuju že by to udělal špatně.
Kyvnou vzpěrou myslíš co? Reakční vzpěru převodovky? Věřím že je OK, ale můžu ji ještě zkontrolovat. Jakej vliv by to mělo mít?
Díky
Popiš prosím blíže potíže, určitě ti někdo poradí..
P.s. já jsem poučen, díly typu setrvačník se dávají nové, výměna přesně dle dílenské příručky, včetně předepsaných maziv, mám to vyzkoušeno a motor mi přede jako kočička včetně sametového řazení..
Vyměnit určitý díl umí kde kdo, ale diagnostikovat závadu?
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
jear ewing píše:Neřeším opravu za něj, to co jsem mu zadal byla pouze výměna spojky a to si myslím že provedl v pořádku. Zvuky od ložiska se ozývaly i předtím se špatnou dvouhmotou, ale připisoval jsem to vibracím setrváku, s tím že to po výměně přestane.ASV píše: Neber to jako útok, ale když se v tom tvůj mechanik vyzná, tak proč řešíš opravu za něj?
Popiš prosím blíže potíže, určitě ti někdo poradí..
P.s. já jsem poučen, díly typu setrvačník se dávají nové, výměna přesně dle dílenské příručky, včetně předepsaných maziv, mám to vyzkoušeno a motor mi přede jako kočička včetně sametového řazení..
Vyměnit určitý díl umí kde kdo, ale diagnostikovat závadu?
Co se týče toho ložiska, můj hlavní dotaz byl jak dlouho to takto ještě vydrží a případně jestli to řešit.
Projevy jsou zatím jen zvukové ale nerad bych aby to zašlo někam dál.
Co jsem tak různě zjišťoval (a projevy tomu odpovídají), nejspíš se bude jednat o uvolněný vnější kroužek ložiska hnacího hřídele. Ale nevím, jestli se jen protáčí v uložení (což by zas tak moc nemuselo vadit), a nebo je i povysunuté, a může se to prakticky kdykoli rozpadnout...
Dá se to nějak reálně opravit nebo spíš sehnat druhou převodovku a vyměnit?
O1 před face ASV 81kW
dal jsi tam jednohmotu,tak co se divíš?proto je tam ta dvouhmota,aby tlumila rázy motoru-když už odchází,tak ty rázy rozvibrují převodovku a proto tam ty ložiska chrastí.
(teda předpokládám,že mluvíme o tom samém)
to je prostě daň za jednohmotu-kultůra chodu jde v nízkých otáčkách do-někam...
(teda předpokládám,že mluvíme o tom samém)
to je prostě daň za jednohmotu-kultůra chodu jde v nízkých otáčkách do-někam...
OCT II,2.0 TDi,103KW-BMM
167k/395nm -na pohodu,TDi Fun
167k/395nm -na pohodu,TDi Fun
-
jear ewing
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Zrovna u toho ASV, by mohla jednohmota šlapat u mého PD AXR, 74 kw to nešlo vydržet 
Každopádně se ti může stát, že nedojedeš ani domů, zůstaneš viset 10 km před cílem a převodovka bude KO.
Osobně si myslím, že je nejlepší auto odstavit, vytáhnout převodovku, dovézt jí k někomu kdo se v tom vyzná a opravuje to, například Sixta Kosmonosy a nechat to repasovat, kdyby to stálo do 8 tis Kč, tak to radči repasuji než, jiný vrakový typ a za 50 tis km stejný problém..
Inu ojeté auto je jako stará baba, furt do ní rveš peníze a mladá zase ma velkou spotřebu
Každopádně se ti může stát, že nedojedeš ani domů, zůstaneš viset 10 km před cílem a převodovka bude KO.
Osobně si myslím, že je nejlepší auto odstavit, vytáhnout převodovku, dovézt jí k někomu kdo se v tom vyzná a opravuje to, například Sixta Kosmonosy a nechat to repasovat, kdyby to stálo do 8 tis Kč, tak to radči repasuji než, jiný vrakový typ a za 50 tis km stejný problém..
Inu ojeté auto je jako stará baba, furt do ní rveš peníze a mladá zase ma velkou spotřebu
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
ono od výměny za jednohmotu se to ozývá furt stejně, tak že by jednohmota vymlátila převodovku se říct nedá. Ložisko se ozývalo i před tím s dvouhmotou ale je pravda že trochu jinak.
Je tam převodovka s kódem DEA (typ 02J), může mi někdo prosím říct, které kódy jsou záměnné? A řeší to na STK?
Díky.
BTW. vibrace s jednohmotou žádný nepozoruju, až mě to překvapilo, jak klidně to jede.
O1 před face ASV 81kW
-
jear ewing
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Napiš Humlovi, ten je z Brna, je velmi zkušený a určitě nebude dráhy, teda pokaď si to nedokážeš vytáhnout sám.ASV píše:![]()
ono od výměny za jednohmotu se to ozývá furt stejně, tak že by jednohmota vymlátila převodovku se říct nedá. Ložisko se ozývalo i před tím s dvouhmotou ale je pravda že trochu jinak.
Je tam převodovka s kódem DEA (typ 02J), může mi někdo prosím říct, které kódy jsou záměnné? A řeší to na STK?
Díky.
BTW. vibrace s jednohmotou žádný nepozoruju, až mě to překvapilo, jak klidně to jede.
P.s.radči si připlať a dej to někomu ať ti to dá komplexně do kupy, když si koupíš převodovku neušetřis ani korunu, budeš kupovat od autoveksláka (vrakoviště ), ten ti nedá žádnou záruku a ještě s tebou bude jednat jak s hovnem..
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!