cukání na volnoběh 2.0 BKD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kutil001
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 25 dub 2013, 20:23
Bydliště: Kousek od Znojma

cukání na volnoběh 2.0 BKD

Příspěvek od kutil001 »

Zdravím všechny, už delší dobu řeším problém u GV 2.0TDI BKD r.v. 2006
motor nastartuju, všechno v pořádku, nechám ho běžet a cca za 3 až 5 minut začne pomalu pocukávat, občas to dost silně třese s celým autem, motor má divný zvuk, jako by vynechával, nebo se dusil. Po zahřátí na provozní teplotu se zvuk motoru vrátí do normálu, silné cukání se zmírní jen na lehké vibrace, které poznám jen když auto stojí a zaměřím se na ně.

Na diagnostice jsem objevil jednu věc, a to v kanále 3 (viz obrázek) , pole 2 - zpětné vedení výfukových plynů (požadováno) je 305mg/str ale v pole 3 - zpětné vedení výfukových plynů (aktuálně) je 455mg/str, mohl by problém být v tomto?

Není tu případně někdo s BKD a diagnostikou aby se podíval jaké má hodnoty? Případně neví někdo jako EGR přes VAG maximálně omezit? Chtěl bych zkusit jestli nastane nějaká změna. Předem díky všem za rady.

Obrázek
Ex: VW Golf IV 1.9 TDi PD 85kw, AJM, Edice Generation, EGR off
Aktuálně: VW Golf V 2.0 TDi PD 103kw, BKD, Sportline
Franciktdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 08 pro 2012, 21:23

Příspěvek od Franciktdi »

to cukani dela dvouhmota.....vyslapni spojku zda prestane, klekni si k levemu prednimu kolu a at ti nekdo vyslapne spojku, zda prestane rachtat, je setrvak ko....jeste hod foto kanalu 13
kutil001
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 25 dub 2013, 20:23
Bydliště: Kousek od Znojma

Příspěvek od kutil001 »

komplet spojka i se setrvákem nová před 10 tisíci km, po vyšlápnutí žádná změna

tady vstřiky:

Obrázek
Ex: VW Golf IV 1.9 TDi PD 85kw, AJM, Edice Generation, EGR off
Aktuálně: VW Golf V 2.0 TDi PD 103kw, BKD, Sportline
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Z nějakého důvodu je egr off, třeba je porucha na ventilu, kdo ví.
Můžeš zkusti odpojit konektor ze škrtící klapky? Je pod EGRem, jestli nějak nezlobí a proto se motor dusí.
kutil001
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 25 dub 2013, 20:23
Bydliště: Kousek od Znojma

Příspěvek od kutil001 »

Tomas.cz jak jsi přišel na to že je EGR off? Podle těch hodnot? Jinak myslíš tento konektor?

Obrázek
Ex: VW Golf IV 1.9 TDi PD 85kw, AJM, Edice Generation, EGR off
Aktuálně: VW Golf V 2.0 TDi PD 103kw, BKD, Sportline
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

No protože máš požadavek 305 a aktuál 455, možná by ten poždavek mohl být něco nižsí, ale je tam rozdíl, něco je s recyklací spalin.
Ještě bych zkusil z EGRu sundat hadici a zkusit jestli "saje", prostě kde je chyba.
Jo, to je ten konektor, klapka by se pak měla plně otevřít pokud bude bez napájení.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

EGR je ok, hlavně do toho zbytečně nerýpat, je třeba sledovat všechny hodnoty, které se měří, nejen nějaký a vytrhávat je z kontextu, kdyby si prošlápl plyn, bude ti požadavek hned sedět s aktuálem
Uživatelský avatar
Bezpy
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 08 říj 2014, 20:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bezpy »

Čau chlapy mám otázku trochu mimo ale kanál 4 pole 4 je synchronizace vačka klika jestli se nepletu..Kolik může být odchylka od -3 do +3?

Jinak nepomohlo by kdyby sem dal údaje z váhy myslím tím log na volnoběch aby byl vidět požadavek váhy a aktuál jelikož už se to tady řešilo že po pár minutách volnoběhu se zavře egr a pak je aktuál větší než požadavek?Jenom takový nápad..
VW GOLF IV 66KW ALH
VW GOLF IV 81KW ASV
VW GOLF IV 74KW AKL
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jasněže to tak je ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Huml píše:EGR je ok, hlavně do toho zbytečně nerýpat, je třeba sledovat všechny hodnoty, které se měří, nejen nějaký a vytrhávat je z kontextu, kdyby si prošlápl plyn, bude ti požadavek hned sedět s aktuálem
Tak to se omlouvám za blbosti, ale teď jsem koukal na jedno auto, to mělo v poli 4 hodnotu 4.8% a váha vzduchu aktuální 450 a požadavek snad 295 a nebo byla chyba jinde :?
Uživatelský avatar
Bezpy
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 08 říj 2014, 20:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bezpy »

Huml:Díkes ;)
VW GOLF IV 66KW ALH
VW GOLF IV 81KW ASV
VW GOLF IV 74KW AKL
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Tomas.cz píše:
Huml píše:EGR je ok, hlavně do toho zbytečně nerýpat, je třeba sledovat všechny hodnoty, které se měří, nejen nějaký a vytrhávat je z kontextu, kdyby si prošlápl plyn, bude ti požadavek hned sedět s aktuálem
Tak to se omlouvám za blbosti, ale teď jsem koukal na jedno auto, to mělo v poli 4 hodnotu 4.8% a váha vzduchu aktuální 450 a požadavek snad 295 a nebo byla chyba jinde :?
EDC 16 má zobrazení střídy jinak než EDC 15.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Kdyby byla střída 4,8 a hodnoty jak v tom logu, tak by se jednalo o nefunkční EGR, když je tam 96, je to odstávka řídící jednotkou po určitým čase, přidáním plynu se opět zaktivuje
kutil001
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 25 dub 2013, 20:23
Bydliště: Kousek od Znojma

Příspěvek od kutil001 »

Ok, diky za postřehy, měl jsem za to, že egr pracuje na volnoběh na max než se motor ohřeje, jak auto vychladne, vecer dodam hodnoty vahy vzduchu pri cukaní.
Ex: VW Golf IV 1.9 TDi PD 85kw, AJM, Edice Generation, EGR off
Aktuálně: VW Golf V 2.0 TDi PD 103kw, BKD, Sportline
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nejspíš máš menší volnoběžnou dávku
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“