Fabia 1.4 MPI AQW nejede odspodu

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
tafna
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2006, 22:18

Fabia 1.4 MPI AQW nejede odspodu

Příspěvek od tafna »

Nevíte někdo co by mohlo být příčinou velmi malého výkonu do cca 3 tis otáček, pak už to celkem ožije. Motor měl fouklý těsnění a úplně mrchavej výkon v jakýchkoliv otáčkách. Nechal jsem u Budky udělat hlavu, nový svíčky, olej, vzd. filtr samozřejmě nový těsnění sání, výfuk výčištěná klapka smazaný adpt. hodnoty + zákl nastavení škrť. klapky, po nastavení zakl. ventilové vůle kontrola kompres tlaku 15-13-12-16 bar poté zk. jízda a motor byl fousek silnější než před opravou. Následovalo měření tlaku v liště ujeto cca 10km tlak 3bar +-0,1 celou dobu, vstřiky vyčištěny ultrazvukem a změřeny byly OK. Jo v paměti závad samozřejmě nic . po projetí kanál jedna okno 3 cca 1,2% takže tvorba směsi se jeví jako v pořádku. při načítání hodnot při jízdě jsem si ale všiml že při jakemkoliv větším přidání plynu klesne předstih a motor po zahřátí mlátí na rozvodech přisuzoval jsem to tomu že jak řetěz škrtal o víko (tak fest byl vytáhlej) tak ho seřeže přes čidlo klepání na předstihu. po projetí po výměně už ožil od cca 3 tis otáček ale pod ně nemá vůbec tah.Předstih je při jízdě v kanálu3 při lehkém přidání cca 30-35 a jak šlápnu víc na plyn nebo plnej tak spadne tak na 11-13 st. Jen jsem si všiml že v kanálu 26 by to mělo dávat hodnoty z čidla klepání 0,2 - 2 V hodnoty byly cca 0,3 - 0,4 no a tak jsem ze zoufalství odpojil čidlo klepání a ty hodnoty jsou tam furt jak je to možné. Jo ještě po vyčištění vstřiků jsem tam natankoval 100 okt Vervu, ˇ(protože v nádrži byli už jen výpary ) abych vyloučil nekvalitní benzín No a pomalu mi dochází inspirace (wallbash)
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Odpovědi: 0
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Čidlo klepaní rozhodně muže tohle všechno způsobovat. Regulace předstihu musi probihat nasledovně: Pro start hodnota 3 až 10, ne víc pak to tlakuje proti pohybu a hůř chytá. Na volnoběh to bude asi podobná hodnota. Při částečný zátěži je předstih větší, chudší směs hoří pomaleji. Naopak plný výkon = bohatá směs = menší předstih. Samozřejmě do toho všeho kecaj otáčky, se kterými se musi předstih zákonitě zvětšovat.
Pokud se ti předstih reguluje špatně což asi jo jak píšeš, zkontroluj hodnoty z ostatních snimačů - teplota/tlak vzduchu..
Snímač klepání má velkej vliv na výkon. Nejvyšší výkon je těsně pod hranicí klepání, kterou ten snímač jednoznačně definuje při každý změně podmínek. Pokud nefunguje, výkon jde doprčic. Bude stát kolem 500 dal bych novej a koukl na kabely k němu. Pak kontrolovat ostatní vstupní veličiny
tafna
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2006, 22:18

Příspěvek od tafna »

To jsem do té anabáze zapomněl napsat ,že po té co se hodnoty neměnily i po odpojeném snímači klepání tak jsem ho vyměnil, ale všechny hodnoty zůstaly stejné .Jo a teplota motoru je v pořádku a tlak je tu jen v absolutní hodnotě od cca 1/3 až po plné otevření škrť klapky cca 980 mbar pod 1/3 klesá až po cca 300-330 na volnoběh. příručka říká o kontrole snímače klepání něco v kanálech 20 a 26 . Ve dvacítce jsou ve všech čtyřech oknech nuly a 26-ka ukazuje hodnoty 0,3 - 0,4 V , ale nic se nezmění ani když rozepnu konektor snímače pod termostatem při zahřátém motoru teplota 92 st a rovněž i když jsem motor nastartoval a jel 5 min s odpojeným snímačem klepání neobjevilo se to ani v registru závad. Napadá mě rozříznout ten svazek pod jednotkou motoru občas tam nějakej káblík zoxiduje já je jen měřil za klidu mezi konektorem řj motoru a štekrem čidla klepání na odpor a tvářily se 0 ohm
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Odpovědi: 0
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

V jednom kanálu je napětí na snimači klepani, ktere se ma pohybovat od 0,2 do 2V a v tom druhem budou korekce pro jednotlive valce. Naloguj jak se meni napeti na snimači za jizdy v ruznych rezimech - volnobeh, castecny zatizeny, plny zatizeni. Pokud je hodnota vicemene nemenna, je jasny, ze chyba musi byt na snimaci klepani nebo jeho obvodu.
Odpor 0 Ohm nesmysl. Každý vedeni ma odpor v radu jednotek ohmu tam neco nameris. Zkontroluj znova vedeni od jednotky ke snímači, případně používám propojovací kabely kteryma napichnu pin na jednotce a vedu je primo na misto. To je jistota.
mesi3
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Odpovědi: 0
Registrován: 19 lis 2012, 17:33
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od mesi3 »

Dovolím si doplnit kubimu. Ten kabel je opravdu nesmysl 0ohmů, důležité je drát měřit silově! čili na jednu stranu připoj žárovku a na druhou stranu drátu dej plus, ujisti se že ten drát už s ničim jiným propojený není podle schéma. a pokud žárovka svítí tak jako normálně vše je OK, pokud požmouravá je KO tak poznáš nahnilý drát. Jinak určitě nalogovat. Důležitá věc: jiné čidlo neznamená funkční čidlo :-). Takhle jsme měnili snímač otáček vačky na TDi asi 4x (LOL)
Oktávka AHF 185 HP / 428 N.m - POWERED BY DIESELPOWER - Sold
MB E63s 585 HP / 800 N.m- Série
tafna
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2006, 22:18

Příspěvek od tafna »

tak odzkoušeny ty tři vodiče od konektoru pod termostatem na piny řj. motoru přes 21W žárovku a v pořádku.
a stačí ta nalogovaná tabulka ?

první je ve volnoběhu jak píše popisek v díl. př. kanálu 20,26,28
druhá je na pětku do mírného táhlého kopce
Obrázek
Obrázek
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Odpovědi: 0
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Chtěl bych vidět ty hodnoty od nízkých až po vysoký otáčky, za jízdy.. Hod to někam na net a dej sem odkaz. Mě přijde že regulace od snímače klepání chodí dobře. Máš to změřeny od nizkých otáček až po vysoký, aspon 4000?
Možná je ta lenost v nízkých otáčkách způsobena rozdílem kompresních tlaků, myslím že by neměli být větší jak 3bary. Je to patrný už z bloku 20, kde je pro první válec výrazně upravován předstih.
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Odpovědi: 0
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

První a čtvrtej válec ti bere olej, to bude asi kamen urazu. Mrkni jak ubejva a jak vypadaji svicky.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“