Stránka 1 z 2

Vliv hučícího ložiska na spotřebu?

Napsal: 07 úno 2015, 19:32
od lt.kubosh
Ahoj,
kámoš řeší Tribecu V6 v benzínu. Nesmyslně žere Ale když řeknu nesmyslne, tak při něžným zacházení +20 až +30% nad předepsanou spotřebu.
Diagnostika super, volnobežky hlaďounký, Prostě chod motoru bez problemů, automat řadí slušně. Svíčky, filtr, olej, klapka vyčištěná, katalyzátor funguje.
Jediný co mu hučí je zadní ložisko.

Je možný, aby tohle mělo znatelnej vliv? Já tvrdím, že pokud by mělo způsobovat vyšší spotřebu, tak by to bylo žhavý jak pětník a navíc by to muselo zpomalovat z kopce.

Napsal: 07 úno 2015, 19:41
od Ladas
ne to má spíš větší vliv nesprávný rozměr pneu nebo i podhuštění

Napsal: 08 úno 2015, 12:05
od jericho-3
Pokud to je už žhavé jako pětník určitě ano, ale to už asi k pumpě nedojede.. :)

Napsal: 08 úno 2015, 12:34
od A6TDI
Už si ho viděl jezdit ?? :D kámoš takle řešil složitej případ ne octě a když viděl to prase jak jezdí tak si to šel málem hodit .. (LOL)

Napsal: 08 úno 2015, 12:43
od ROMEK
Ladas píše:ne to má spíš větší vliv nesprávný rozměr pneu nebo i podhuštění
no mne pár zakazníku povedlo že po výmene hučiaceho ložiska sa aj spotreba upravila možno "placebo efekt" :)

Napsal: 08 úno 2015, 15:55
od Biimbo
Tribecu měl u nás ředitelskej a že benzín neřeší, tak ho nejvíc štvalo že musí ob den tankovat. Žralo to 16-18 na 100 od novoty..

Napsal: 08 úno 2015, 22:34
od Ladas
To Romek tak jestli každýmu sundaváš ložisko flexou tak to hej :D

Napsal: 09 úno 2015, 19:42
od ROMEK
Ladas píše:To Romek tak jestli každýmu sundaváš ložisko flexou tak to hej :D
no to ano ked majitel zistí kolko stojí ložisko aj s nábojem zrazu to má čas a potom sa to mení až ked neni počut v kabíne rádio :D

Napsal: 09 úno 2015, 19:51
od Pája 19
Vyměň ložo a pak si teprv lámej hlavu. Nebo to je nějakej kvíz Sama doma?

Napsal: 10 úno 2015, 10:08
od lt.kubosh
Já na to hnojim, jsem si chtěl potvrdit teorii. Kámoš doufá v zázrak. :)

Vždycky je dobrý nastavit očekávání. Typické odpovědi mechaniků "to by mohlo pomoci" - na účtence potom x tisíc kč a problém zůstává, za to bych je akorát nakopal doprdele a nechal díl vymontovat. Což už jsem jednou udělal a frajer se mohl posrat. Když je měnič a ne opravář, tak ať si nese riziko.

Napsal: 10 úno 2015, 15:20
od roman1648
lt.kubosh píše:Já na to hnojim, jsem si chtěl potvrdit teorii. Kámoš doufá v zázrak. :)

Vždycky je dobrý nastavit očekávání. Typické odpovědi mechaniků "to by mohlo pomoci" - na účtence potom x tisíc kč a problém zůstává, za to bych je akorát nakopal doprdele a nechal díl vymontovat. Což už jsem jednou udělal a frajer se mohl posrat. Když je měnič a ne opravář, tak ať si nese riziko.
jo, to bys ale musel být jasnovědec popř. věštec, a to pochybuju že někdo je?
Dám ti krásnej příklad - "šustivej", někdy ( za studena ) kvílivej zvuk od plochého řemene / rozvodů, plocej řemen přes tři kladky,altík,kompresor,servo, odpružená řemenice,kbez řemene zvuk jinej, různýma řemenama zase jinej, pořád i od rozvodů
Takže jak postupovat - na svoje náklady postupně rozebírat a skládat rozvody a "orloj" soukolí plochého řemene a měnit jednu kladku po druhé až zvuk co ti vadí odejde?
A zbytek si pak nechat na skladě na další pokusy ne ?
Jak bys toto navrhoval "opravit" ? nebo myslíš že prodejce dílů ti bezplatně zapůčí vše potřebné na pokusy a ty mu to pak vrátíš ? (offtopic)

Napsal: 10 úno 2015, 16:26
od WOB
co třeba ultrazvukový snímač vyšších harmonických který by lokalizoval které kolečko se polámalo? (LOL)

Napsal: 10 úno 2015, 18:27
od roman1648
Jo leda tak...vyšší moc nejakou...
Už se budu opakovat,ale nedavno jsem řešil zašvihlej motor na Ibize APE...baba mě ani za prase nechtěla diagnozu věřit i když jsem ji ukazoval kusy ojnic ve vaně,prej byla na "diagnostice v bosch servisu" a tam ji rekli ze zadna zavada,ze je to v poradku...

Napsal: 11 úno 2015, 18:36
od lt.kubosh
roman1648 píše:
lt.kubosh píše:Já na to hnojim, jsem si chtěl potvrdit teorii. Kámoš doufá v zázrak. :)

Vždycky je dobrý nastavit očekávání. Typické odpovědi mechaniků "to by mohlo pomoci" - na účtence potom x tisíc kč a problém zůstává, za to bych je akorát nakopal doprdele a nechal díl vymontovat. Což už jsem jednou udělal a frajer se mohl posrat. Když je měnič a ne opravář, tak ať si nese riziko.
jo, to bys ale musel být jasnovědec popř. věštec, a to pochybuju že někdo je?
Dám ti krásnej příklad - "šustivej", někdy ( za studena ) kvílivej zvuk od plochého řemene / rozvodů, plocej řemen přes tři kladky,altík,kompresor,servo, odpružená řemenice,kbez řemene zvuk jinej, různýma řemenama zase jinej, pořád i od rozvodů
Takže jak postupovat - na svoje náklady postupně rozebírat a skládat rozvody a "orloj" soukolí plochého řemene a měnit jednu kladku po druhé až zvuk co ti vadí odejde?
A zbytek si pak nechat na skladě na další pokusy ne ?
Jak bys toto navrhoval "opravit" ? nebo myslíš že prodejce dílů ti bezplatně zapůčí vše potřebné na pokusy a ty mu to pak vrátíš ? (offtopic)
Zeptej se mistniho kolegy Origose jak diagnostikovat. Jak mi opravil servaný závity nažhaviččce na autě a jak zjistil odkud jde klepání v řízení.

Ja jsem ITťák a jako hobby mam autoelektriku/diagnostiku. Jo taky na mě známej mechoš koukal divně, když jsem si přines stetoskop a po pěti minutách bylo jasno. Stejný s osciloskopem - diagnostika je pěkná, ale že startér má 150 otáček a zátěž jako míchačka na beton a proto to nestartuje přes OBD nezjistíš. Měniči ve Fordu zapřísahali řj.
často se stačí soustředit, mrknout do dokumentace a chvíli pozorovat za pomocí vhodných nástrojů.

Napsal: 11 úno 2015, 20:12
od roman1648
Jo,kazdej jak je zvyklej,to jo,
Ja se snazim rict ze vsechno "opravit" nejde
Kdyz jsi teda IT guy a nekdo ti donese kompl s vyhorelou zakladovkou nebo zdrojem tak to taky opravis jakoze opravis? Ne vymenis? Ja myslim ze ne,tak nemel blbosti