Stránka 1 z 1
A6 2.5 TDi - longlife, prosím o rady zkušených :-)
Napsal: 18 črc 2007, 19:59
od tfbilly
Potřeboval bych poradit s výměnou oleje u 2.5 TDi r.v. 2003. Motor má najeto 191 tis km na longlife Mobil SHC Formula V 0W30 a měl bych ho už vyměnit. Auto je kupované z Německa a u nás jsem tento olej nesehnal, pouze 60 litrů a to bych měl na hodně dlouho
Jde mi o to, že na Audi foru mi kluci radí, ať tam longlife vůbec nedávam, že jsou to nekvalitní oleje pro motor 2.5 TDi a že mi odejde motor nebo vačky, že tam mám nalít normální 0w40 a měnit po 15 tis.
Jak je to s těmi longlife oleji? Jestli jsou tak špatné tak proč je stále dávají do nových aut?
A můžu po 191 tis km začít používat normální olej, když to auto jezdilo celou dobu na longlife? Co by jste mi doporučili za olej?
Díky moc, měl jsem dříve 1.8 T, používal jsem Castrol Txt ale s longlife nemám žádné zkušenosti.
Nemám problém v tom, že budu menit olej po 15 tis, jen bych chtěl odborně poradit.
Napsal: 19 črc 2007, 20:21
od Huml
bude tady asi dost lidí co se mnou nebudou souhlasit, ale v olejích LL nevidím problém, ani u 2,5 TDI a to jich řeším celkem dost, hlavně v Allroadech. Přešli jsme z olejů LL2 0W30 na LL3 5W30 zatím bez problémů. Toť můj názor, je mi jasný, že se tu určo ozve dost odpůrců LL olejů do 2,5ky, ale moje zkušenosti jsou prostě takový jaký jsou, takže asi tak. Jinak taky dáváme Mobil, takže pokud budeš chtít zůstat u LL, dej tam Mobil ESP 5W30, splňuje normu 507.00
Napsal: 20 črc 2007, 09:46
od tfbilly
Super, díky moc. Zrovna jsem se vrátil od známého ze servisu a poradil mi to samé

ať změním na LL 5w30, oni to tak dělájí také, říkal něco kvůli hustotě, je to autorizovaný servis Škoda, VW, Audi a dělají tam to samé, co mi doporučuješ tak že na tom asi něco bude.
Díky moc, na ten olej jdu hned mrknout.
Je to asi něco jako s výměnou oleje do tiptronicu

Audi říká neměnit a na dost forech jsem našel že měnit po 60 tis

nekonečné téma.
Napsal: 21 lis 2007, 09:56
od ext8
tfbilly píše:Super, díky moc. Zrovna jsem se vrátil od známého ze servisu a poradil mi to samé

ať změním na LL 5w30, oni to tak dělájí také, říkal něco kvůli hustotě, je to autorizovaný servis Škoda, VW, Audi a dělají tam to samé, co mi doporučuješ tak že na tom asi něco bude.
Díky moc, na ten olej jdu hned mrknout.
Je to asi něco jako s výměnou oleje do tiptronicu

Audi říká neměnit a na dost forech jsem našel že měnit po 60 tis

nekonečné téma.
Na interval výměny má vliv spousta faktorů. Jsem si však poměrně jistej, že minimální vliv má na to olej jeký tam naleješ.
Napsal: 21 lis 2007, 10:34
od Marek77
Čím dál více odborníků intervaly LongLife zavrhuje a přechází zpět ke standardním intervalům výměny 15.000 km.
Napsal: 21 lis 2007, 12:52
od tfbilly
Marek77 píše:Čím dál více odborníků intervaly LongLife zavrhuje a přechází zpět ke standardním intervalům výměny 15.000 km.
To je zajímavý, já ještě o žádným výrobci aut neslyšel, že by přešel zpět, ale je to možný...
Napsal: 22 lis 2007, 13:31
od Marek77
tfbilly píše:
To je zajímavý, já ještě o žádným výrobci aut neslyšel, že by přešel zpět, ale je to možný...
http://cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=12
Napsal: 22 lis 2007, 13:44
od tfbilly
O.k. a myslíš si že to je jen díky longlife? 90% lidí z AC fora používá běžnej olej 10W40 mění to po 10 tis a mění zdvihátka taky, tohle pro mě neni vůbec žádnej důkaz protože když si pročteš ostatní fora tak už hodně lidí měnilo zdvihátka po používání jen 10W40 a výměně po 10-15 tis, tak že tohle neni vůbec žádnej důkaz, ale je to jedno, každej ať tam leje co uzná za vhodný

Mě zatim nic nepřesvědčilo o tom, že já, Audi, BMW, Škoda,... lejeme nesprávný olej

Napsal: 23 lis 2007, 01:34
od Huml
to jsou teda s prominutím bláboly
Napsal: 23 lis 2007, 09:09
od Marek77
Huml píše:to jsou teda s prominutím bláboly
Já tomu naopak velice věřím. Mám známého, co se přes dvacet let živí jako tribotechnik a potvrdil mi to.
Napsal: 24 lis 2007, 22:22
od Huml
jsou to bláboly, píšou, že zničený zdvihátko po 116000km, a že mění olej po 20000km (LL) , obhospodařuju minimálně 6 aut, který jezdí na LL od novýho, mezi výměnama najedou 45000km, dnes mají najeto přes 250000km a jedou jak švýcary. Já zase četl jinej článek (Autoexpert)a tam uváděli, podloženo testem, vyčerpání oleje u benzínu asi 17000km. Test nebyl prováděn na nějakém daném typu nebo značce oleje, ale na noname oleji, který splňoval požadovanou normu. U dieselových motorů bylo zajimavý, že např. motor Renault už po 20000km měl naprosto zdegradovanej olej, u motorů VW group po 40000km byl v oleji pouze zvýšený podíl sazí, jde totiž i o to co za olej tam výrobce předepisuje, protože Renaulty předepisují i na 20000km výměny oleje třeba i 10W40, byť musí splňovat ACEA A3B3, kdežto VW jak známo pro LL oleje 50600/50601, svou vlastní specifikaci, kterou ty oleje musí splnit a jak je vidět, tak to k něčemu asi je
Napsal: 27 lis 2007, 08:27
od Tomas.cz
Kamarádka má Peugeota kterej jezdí na obyčejnej Total 10w40 a interval to má 30 000km/ 2 roky.
To mi nepřipadá jako dobrá volba.
Ale konec ot
long-life
Napsal: 20 led 2008, 13:47
od Štefan Lebó
Ahoj..pracujem jako prijimaci technik vo VW – Audi a s olejmi long-life mam celkom dobře zkušenosti..My sice odporucame nasim zakaznikom motorove oleje Castrol long-life 5W-30 na 30000km,alebo na dobu 2-roky!Do motorov 2.5TDI co mas aj ty kludne mozes nalievat tento typ oleja!Sice podla mna ho budes este musiet do doby vymeny doliat asi o liter,ale je to velmi kvalitny olej.Ked si uz plnil motor long-lifom,tak ho nemen na 15000ovy interval!
Napsal: 20 led 2008, 19:14
od Bobek
Števo má pravdu ako aj p.Huml, s LL nie su problémi v TDI, u benzínov sa stalo pri vätších kubatúrach/viac tepelne namáhaných motorov/ s problémami napr. A6 3,2 FSi-super motor ale karbonuju v nich uvedený olej-vie o tom aj výrobca, tam menit skôr alebo prejst na klasiku 5W/40-na 15000/1rok. LLII alebo LLIII nie je žiadny problém v TDI ja osobne použivam, kamoš menil GolfIV 1,9TDI ALH podla flex.indikácie serv.intervalu nastavuje sa na 50000/2roky podla palubného na golfe cca 45000 km a najazdil 350000km bez problémov. Auto to nabehalo za 4 roky, ak postal pri mojom nebolo počut rozdiel v hlučnosti ani vo výkone. U benzínakov je to horšie. hlavne 1,8T tam karbonuje a zanáša sací koš už okolo 100-150tisic, taktiež 1,2 3valce-na VW skákali retaze kôli nízkej viskozite oleja, ale aj výrobnej chybe krátkych vodiacich líšt retaze a napínaču atd. Tam som si všimol taktiež velké nánosi karbónu-možno tiež kôli prehriatiu. U 2,8 V6 napr.Passat radšej tiež 5W/40 u LL klepú po rýchlej jazde zdvihátka.
Ak by si aj tak chcel prejst na 15000/1 rok nalej tam 5W/40 505.00 napr.Shel Hellix,Castrol TXT a pod.

Napsal: 20 led 2008, 19:39
od pajda
Taky se přikláním k názoru,že jsou to nesmyslné plky.Co si pamatuju tak byly výměny olejů s postupným vývojem zvyšovány ze 7500 - 10 000 přes 15 000 na dvacet,nedavno byly intervaly po 30 000tis.Dnes jezdí naftové motory po 45000 a nide jsem neslyšel,že by někdo říkal,že se bude interval zkracovat.Výrobce svoje výrobky testuje a moc dobře ví,co vydží.Proto taky specifikují olej,který by měl bý používán v tom a tom motoru.Neni to jen kvůli obchodní politice.
Ale je to jen můj názor
