Stránka 1 z 2

co do superb 2,0 tdi 125kw r.v. 2011

Napsal: 03 bře 2015, 21:19
od zero1724
Ahoj, chci vyměnit olej v superbu 2,0 tdi CR 125kw, r.v. 2011, nechci dávat long life, měnit klasika po 10 000km

Napsal: 03 bře 2015, 21:55
od Marek77
Tam je to úplně jedno - olej je pořád stejný. VW 507.00.

Napsal: 03 bře 2015, 21:56
od zero1724
Co je v této relaci nejlevnější? :)

Napsal: 04 bře 2015, 06:31
od nogis
507.00 kvůli 5w30 vůbec neřeším. Do všech CR dávám dlouhodobě 5w40 505.00 resp. 505.01, vždy C3-10, výměny 12-15tkm a spokojenost. ;)

Napsal: 04 bře 2015, 11:42
od zero1724
No ten sup nebyl 2x tak levnej, tak mu chci dát to co má rád, taky nepotřebuju longlife, ale aby to mazalo dobře a vydrželo, aby když to pak prodám za cca 4 roky, byl ten motor parádní :)

Napsal: 05 bře 2015, 15:40
od zero1724
Takže když dám kvalitu 5w40 505.01 a měnit po 10 Tkm tak pohoda?

Napsal: 05 bře 2015, 16:13
od Pája 19
Pohoda nééé, Nogis psal spokojenost! (LOL)

Napsal: 05 bře 2015, 16:36
od TDI tech
Vzhldom k tomu ze ten motor ma uz DPF filter tak pocas regeneracie su v motore podstatne vacsie teplotne pomeri napr. na turbe ako u motora bez DPF. A aj motor je celkovo po technologickej stranke odlisny. Takze olej VW 507.00 je opodstatneny, pretoze je to bezsulfatovy olej, teda s nizkym obsahom castic tvoriacich popolcek ( sira a pod.) urceny specialne pre motori koncernu VAG vybavenych DPF filtrom. Z tohto dovodu nieje vhodne do toho nalievat klasicky pumpacovy (505.01) nedajboze rotackovy olej 505.00. Minimalne turbo z toho nebude prilis nadsene :kol1:

Napsal: 05 bře 2015, 19:27
od nogis
Buď tak hodný a čti vše co píšu. Pak by jsi nepsal tyhle blbosti.
Vím proč to tam dávám a měnit to rozhodně nebudu. Nic lepšího z "nezávodních" olejů už motoru dát nemůžu.

Napsal: 05 bře 2015, 23:21
od TDI tech
A co si tam napisal vlastne napisal? Okrem toho ze tam nedavas olej aky tam patri? Nieco mi uslo? Nemyslim to v zlom, rad sa naucim nieco nove ;)

Napsal: 06 bře 2015, 06:40
od nogis
Naposledy - napsal jsem 505.00 C3, tj. olej, který tam i dle výrobce pro pevné intervaly patří. Víc to řešit nebudu, tyhle témata nejsou zpravidla vzhledem k množství "olejových odborníků" řešitelný...

kdo chce, obětuje minutu hledání a netu a dá mi za pravdu. ;)

Napsal: 08 bře 2015, 15:00
od zrno
1. v prípade TDI CR s DPF je prepevný interval výmien do max. 15tkm, plne použiteľný olej špecifikácie VW505.00 alebo VW505.01 a zároveň plniaci ACEA C3.. alebo ešte lepšie najnovšiu ACEA C3-10, ktorá má už inú aditiváciu a synergiu aditív, ktoré nahradzujú zložky oleja o ktoré bol olej ochudobnený kvôli dosiahnutiu úrovne LowSaps.. (Low Saps oleje sú ochudobnené hlavne o protioderové a antioxidačné zložky.. ACEA C3-10 to vraj už konečne plnohodnotne riesši)

2. v prípade zdravého motora, ktorý nespaľuje olej vo zvýšenej miere, je olej VW507 v onej podstate zbytočný, príspevok k zanášaniu DPF od spaľovania oleja v zdravom motore, je tak minimálny, že je to vyslovene zanedbateľné.. Dokazuje to aj fakt, že behá XY TDIciek s DPF, ktoré jazdia dokonca aj na FULL SAPS oleje dlhú dobu a žiadne problémy s DPF nemajú.. dokonca poznám osobne aj zopár TDI s DPF, ktoré sú mazané racing olejmi bez problémov s časticovými filtrami.
Pokiaľ sa jazdia často krátke trasy a niet kde pravidelne a kvalitne vypáliť filter, tak nepomôže nič a už vôbec nie nejaký Low Saps olej.
Jednoducho zásadný príspevok k zanášaniu filtra DPF má spôsob prevádzky a nie používaný olej.

Napsal: 08 bře 2015, 17:13
od vonRichthofen
který olej plní ACEA A3-10? díky

Napsal: 08 bře 2015, 18:22
od zrno
pardon preklep.. Myslel som ACEA C3-10 samozrejme

Napsal: 08 bře 2015, 18:30
od vonRichthofen
stane se, ale který oleje plní tuto normu? dík