* Volkswagen Golf Variant IV, 1,9TDI PD 8V R4 AJM r.v. 2001, FWD, 6° převodovka DRW

Životopis, přibližný harmonogram úprav:
2001 (stav tacho 0)
Zakoupeno firmou jako vůz pro společníka, mého bratra jako vůz pro zásahy v rámci smluvních vztahů s bankovními i nebankovními subjekty, vozidlo pro pracovní cesty do zahraničí náhradou za Ford Escort kombi 1,6i 16V Zetec
2002-2005 (stav tacho ~20tkm)
Postoupeno me pro firemni i osobní účely, výměna za výše zmiňovaný Ford. Následovaly různe laborace (Twister konus atd.), zkoumání systému, přepínatelný chip od firmy MaxTDI (následně Richardem označený jako silně amatérský), celokeramická lamela (která mě opravdu naučila řadit).
Pracovněsoukromá stáž u firmy MaxTDI, v rámci které jsem očekával od této firmy montáž twinturba dle mého návrhu. Bohužel, tato byla neschopná a já odjížděl se záplatou ve formě sady se vstřikováním NOS. Více, nežli pravděpodobně jsem byl první v ČR.
2005 (stav tacho ~70-80tkm)
- preventivní výměna motoru (ten motor je stále uložen k použití) za ASZ u Aleše Škutchana
- montáž sportovních sedaček Recaro s bočnicema z vepřovice
- potažení stávajícího čtyřramenného volantu a začlenění přepínače verzí softu
- montáž ozvučení interiéru za lepší SPECTOR, "chytré" rádio VDO Dayton
- kola Monte Carlo R17
- montáž tlumičů Koni Sport (nastavitelná výška+tuhost)
- montáž předních kotoučů Zimmerman + desky DS2500
- montáž turba VB
- montáž twin IC - původní+ARL
- montáž přítlačného talíře a lamely Sachs Race Engineering
- montáž Fratelli Bosio RACE 783
- jeden z prvních chipů od Reeshy
- Mimoň 2006, tehdy čas kolem 15,5s, jednalo se o zimní chip, takže značný kouř (Lusťa bude vědět, já si to neuložil)
- i nějaká videa z té úpravy se zachovala... neodlehčený vůz, dva "metráčci" na palubě

2. převodový stupeň
3. převodový stupeň
4. převodový stupeň
2008 - 2009 (stav tacho ~100tkm)
- vývoj a montáž sekvenčního twinturba dle vlastního návrhu obsahující:
- předělání ARL bočnic do hliníku svépomocí s vývodem nahoře
- vedení sání průměr 60mm, průchozí výfuk 74mm
- GT1749VA a GTB2260VK BMW (model 2008 na V-bandy)
- pulzně laděné svody dle 3D návrhu
- sací svody s jednou větší komorou a delšími kanály
- žel, nic se nezachovalo vzhledem k "utajení" a bohužel, ani nedošlo ke změření, navzdory tomu, že v ten moment docházelo ke "kalibraci" nově zavedené zátěžové brzdy v DP
- výkon mohu jen stěží odhadovat, nicméně při porovnání s bývalým Lusťovým Golfem (kratší, lehčí) výrazně lepší spodek a nahoře srovnatelné byť trochu nepatrně slabší ... ~245PS
2011 (stav tacho ~115tkm)
- nehoda se vstřikovačem (dodnes mi nebylo vysvětleno), bez váhání výměna za od roku 2005 čekající motor ASZ z Fábie RS, který se následně ukázal být špatný (profuky, komprese), již od počátku hulil z odvětrání a žral olej (nikoliv přes turba)
- montáž předních brzd 288mm s plovoucími kotouči od firmy MD Components
- montáž "puků"
- experimenty v rámci Turbopower:
- první kuličkové turbo určené pro diesel
- porovnání s turbem na kluzných ložiscích
2013 (stav tacho ~117tkm)
- odkup do soukromého vlastnictví mé osoby na základě odhadu nezávislého soudního znalce
- montáž hybridu GTB2264VK se specifickými úpravami, výrobce Turbopower, ovládané za pomocí elektronické regulace (REA) ... až najdu graf z vyvážení na VSR tak přidám
- downpipe 90mm -> 80mm -> 74mm průchozí výfuk
- náporové sání se sportovním filtrem určeným pro závodní účely
- montáž repasované zadní nápravy původem z Octavie RS, sériové kotouče+lepší desky (už netuším jaké, pardón)
- montáž nového sériového dvouhmotnostního setrvačníku
- nasazení "Forestova orloje" - superpřesný velký manometr, materiál 1.4571, průměr 15cm+

Vyladění na zátěžové brzdě ve firmě Dieselpower:
Graf po vyladění na maximum (limitující byl špatný stav motoru a trysky):

...pro srovnání se sérií:

Následný graf s ohledem na dvouhmotu, emise a možný provoz v "plné zátěži" v běžném provozu s ohledem na kondici motoru:

...pro srovnání se sérií:

Sumarizace, komplexní porovnání dostupných výsledků:

Na památku před rozebráním jsme ještě pořídili nějakou tu videodokumentaci (pozn. pro amatéry - nejedná se o glycerinový budík):
- povalečské vlažné poflakování po městě v nízkých otáčkách (ukázka pružnosti při slabém zatížení v rámci nízkých otáček)
- pružné zrychlení
3. převodový stupeň z "volnoběžných" otáček
3. převodový stupeň z "volnoběžných" otáček
4. převodový stupeň z "volnoběžných" otáček
6. převodový stupeň z 2000 otáček (na volnoběžné jsem si opravdu netroufnul)
- rozjezd stojícího vozu "naplno" - záď
- rozjezd stojícího vozu "naplno" - příď
... pravdou zůstává, že tato videa nemají moc dobrou vypovídací schopnost neboť se jedná o "vylágrovaný" motor, nedá se nic dělat, za "hříchy a blbosti mládí" se platí

03/2015
- prodej vozu mému bratrovi v téměř sériovém stavu
V rámci závěru bych chtěl poděkovat následujícím, kteří se přímo či nepřímo podíleli na vývoji zmiňovaného vozu (pořadí náhodné):
Reesha za profesionální, přátelský, odborný a trpělivý přístup "v dobrém i ve zlém"
MirekX za odborně profesionální a vstřícný přístup a nezbytné pochopení pro výstřední přístup z mé strany, trpělivost
Bóďa za vyslyšení, odbornou i přátelskou pomoc, podporu a vstřícný přístup za každé situace
Adam N. z DP za to, že se s tím vyloženě popral a dokázal, že když se hledá cesta jak to jde a ne důvody proč by to nemělo jít, i z prdu se dá udělat kulička a z hovna uplést bič

Jim za vyslyšení, podporu, přátelství a zvídavý přístup
Oleg z firmy Turbopower za profesionální, přátelský, odborný a trpělivý přístup "v dobrém i ve zlém", ochotu vyzkoušet cokoli a nic "nezahazovat do koše"
Jeny za vyslyšení, podporu, pomoc a hlavně přátelský a vstřícný přístup
1pavel za vyslyšení, podporu, cenné rady a pomoc
Moucha za vyslyšení, podporu
Subzero za vyslyšení, podporu, cenné rady
BH motor za podporu, cenné rady i pomoc a přátelský a vstřícný přístup
Holz-tdi (Luboš H.)za vyslyšení, odbornou i přátelskou pomoc, podporu a vstřícný přístup za každé situace
Láďa - G1 za vyslyšení, odbornou i přátelskou pomoc, podporu
MKB za vyslyšení, přátelskou pomoc, podporu
Flekyč za odborný přístup
Dukes za odborný přístup
Bouda ...však Ty víš

Marena za některé rady, pomoc s výfukem
Marcos za přátelský přístup, rady, vyslyšení a pochopení i pro opravdu výstřední nápady
Frenzy za přátelský přístup, vyslyšení ... a hlavně, že se k nám TDIčkářům přidal
Laďas za dodávku náhradních dílů, rady
JendaT4 za dodávku náhradních dílů
Lusťa za pokec i podporu
Žížala za energii "v dobrém i zlém"
Andre za prvotní trpělivost a negativní přístup k myšlence twinu, který mi byl následně "motorem" pro to dokázat, že se mýlil
"konkurenci" za negativní motivaci, "motor" něco dokázat, ukázat, že to jde

... všem, kteří se dostali až sem děkuji za pozornost a omlouvám se za velmi pozdní info a hlavně záměrné utajování informací (v souladu s požadavky firmy zodpovědné za ladění vozu).
... a všeho konec je něčeho začátek ... čeho? Nechte se překvapit, bude to v mém stylu, tedy značně netradiční protože mě, na rozdíl od mnohých nebaví a nenaplňuje vyčkávat kdo s čím přijde a následně se ubírat prošlapanýma cestičkama

"...coming soon, more than later and hopefully, more than better ..."
