Peugeot 206 1.9d cerpadlo bosch nastavenie

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
odin27
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2015, 16:47

Peugeot 206 1.9d cerpadlo bosch nastavenie

Příspěvek od odin27 »

Zdravim pani potrebujem poradit pomoct , mam peugeot 206 1.9D r.v99
Zacala tiect nafta z cerpadla lucas zrejme lozisko alebo semering na hriadeli co je v strede co drzi remenicu odtial sa zacala doslova valit nafta. Cerpadlo som vybral pozre a je jasne ze je tam ko lozisko.
No ale teraz k mojmu hlavnemu problemu mam cerpadlo bosch chcem ho tma vlozit je uz namontovane na prirube atd...ale teraz problem je ze neviem ako ho mam zapojit kedze konektor kde ide elektrika je uplne iny, to je prvy problem druhy je ze neviem ako ho zaaertetovat kedze tam na remenici vybranie ako lucas na skrutku nema. Viete poradit pomoct ? Ako ho nastavit a zapojit ? Lanka a privody to mi je jasne to viem co kde a ako...ale jedna sa mi o ten konektor a potom o nastavenie. Posielam aj fotky

Obrázek

ObrázekObrázek
Audi A4 B6 2.5tdi avant
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

Jo tak tohle mě taky zajímá. Jeden profík na čerpadla mi říkal, že Lucas a Bosch nejsou záměnné, ale musí se měnit i se vstřiky. Když jsem se ptal jestli by se ty Lucasácký vstřiky nedali nějak předělat (podložky a jiný pružiny) tak prej že ne. Ten Bosch prej dává větší tlak, 210 oproti tuším 190 barům.

Takže se snad připrav na to, že to nejspíš nenastartuješ a nebo ti tam půjde moc nafty.

Bylo by dobrý kdyby se k tomu někdo vyjádřil, na tuhle otázku tu není pořádně žádná konkrétní odpověď. :?
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
odin27
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2015, 16:47

Příspěvek od odin27 »

A ten konektor ako zapojim by ma zaujimalo a ako viem v akej polohe je cerpadlo ? ked na boku nie je vybratie pre skrutku ako mal napr. ten lucas
Audi A4 B6 2.5tdi avant
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Budeš to muset zjistit. Zapojíš stop ventil na proud, uslyšíš cvaknutí , pak zatočíš s motorem buď bez vstřiků nebo žhaviček, až ti bude ze všech vývodů čerpadla lítat nafta. Pak zatočíš motorem, až ti vystříkne nafta z vývodu na první válec. Potom si označíš polohu kola čerpadla vůči tělesu čerpadla. Pak natočíš motor na pálení 1. válce/zavřené oba ventily, píst v Hů/. Pak sundáš řemen, natočíš kolo čerpadla na rysku , kterou jsi udělal a řemen nandáš. Tohle je VELICE HRUBÉ nastavení, které budeš muset doladit. Buď postupem pokus omyl, kdy dáš kolo čerpadla o zub či dva zpět /naklonit čerpadlo nebo pokud má kolo šrouby natočit kolo/nebo naopak a zkoušet, zda motor bude jevit známky života.Nebo profi nastavení spočívá ve vytvoření kapiláry na uříznuté vstřik. trubce, na kterou natáhneš slabou umělohmotnou hadičku, zatočit motorem až se v hadičce objeví nafta, a pak musíš sledovat hladinu, kdy jakmile se začne hladina zvedat JE POČÁTEK VSTŘIKU ČERPADLA../nebo si na konec trubky dáš vstříkovač a při otáčení zaznamenáš výstřik vstřikovače/Pak už jde o to, najít vhodnou polohu pístu 1. válce před hů. Někdy bývá značka na setrváku, ale lze to najít zkusmo..Právě proto se používá origo kolo k tomu čerpadlu a motoru určené, aby se to nemuselo hledat..A pozor, ne každé čerpadlo má postup vstřikování k jednotlivým válcům stejné. Je třeba to vyzkoušet. A jak píše Dr. Siegel, správně se mají dát i vstřikovače Bosch a i trubky mají jiný vnitřní průměr ..Ale v podstatě se to nedělá, nechají se vstřikovače Lucas, které mají vyšší tlak než Bosch/nebo naopak/, což nevadí. Samozřejmě je to kus od kusu a typu motoru.. Obral bych nějaký obdobný motor o trubky a kolo čerpadla a to i použil. Ale vždy je to velké hledání správné polohy, takže nepropadat panice je základ. Jakmile to začne slibovat jsi poloviční vítěz.. :)
nepropadat panice...
odin27
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2015, 16:47

Příspěvek od odin27 »

jericho-3:: dakujem ti za odpoved vela si mi pomohol, mam este par mozno pre teba trivialnych otazok a to ze ten konektor co je na obrazku cerpadla ako zapojim ? kedze z auta mi ide iny konektor to zjavne sa bude musiet prerobit...alebo ?
Audi A4 B6 2.5tdi avant
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jde o to, z čeho to čerpadlo Bosch je. Nahoře ta černá krabička u páčky je k ničemu, je patrně na ovládáni Egru, a jde o to, zda ta svorkovnice z auta jde nastrčit na štekr. Pokud ano, důležitý kontakt je ten, který vede k té cívce. Ostatní je jen nadstavba k ekologii, popřípadě k sytiči. Ale nechci kecat, provedení jsou různá a jde o to, co máš vlastně za typ motoru. Zatím bych motor uvedl do chodu, základní hodnota bude daná a pak se zjistí, zda tomu něco chybí nebo ne. Máš na přístrojovce žlutou kontrolku motoru a otáčkoměr? Jinak jsou tady hoši, co to budou vědět lépe..Každá předělávka má svou určitou daň..
nepropadat panice...
odin27
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2015, 16:47

Příspěvek od odin27 »

Cerpadlo povodne bolo v peugeot 306 1.9D dotycny co mi ho predal tvrdil ze to ide aj na 206 1.9d ze to sa nemam obavat, len ako pisem problem som videl len v tom ak ospravne nastavim tu remenicu na cerpadle a ten konektor vid obrazok v prilohe

Obrázek
Audi A4 B6 2.5tdi avant
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Konektor nezapojuj. Dej jenom na stop ventil 12v po zapnutí klíčku.

Někdy bývá ten držák toho čerpadla univerzální jak pro lucas tak pro bosch. Stačí přehodit štefty a sedí pak i aretace jen je třeba mít trubky z bosche.
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“