Stránka 1 z 3

Leon 1,9 TDI těsnění pod hlavou KO ?

Napsal: 04 dub 2015, 16:36
od Jarda-k
Mám tu Seata leon 1,9 TDI 2008 najeto 210 tkm. Majitelce se na dálnici vytlačila z okruhu chladící kapalina, jestli se auto i přehřálo neví. Následoval odtah do servisu, kde vyměnili víčko expanzky a dolili kapalinu s tím, že to bude OK. Od události se ale chladící kapalina dost ztrácí. Stačí i poměrně krátká jízda. Jinak se auto chová normálně, teploměr ukazuje 90°C a i topí normálně. Po povolení víčka na expanzce v tom dost zabublá a hladina vyletí nahoru.
Udělal jsem dvě videa.
U prvního jsem víčko při ohřátým motoru povolil a utáhl, pak jsem to nechal 5 minut na volnoběh a znovu povolil.
Na druhým jsem to taky povolil a utáhl při ohřátým motoru, pak jsem ujel asi 6 km a znovu povolil.
https://www.youtube.com/watch?v=TCa1GjvWmwI

https://www.youtube.com/watch?v=7Ti2H3HLd6I

Napsal: 04 dub 2015, 16:38
od Toledo244
Pri zohriatom motore stlač nejaku hadicu na chladiacu kvapalinu. Ak bude tvrdá, natlakovaná ( čo asi bude ) tak hlavu dole...

Napsal: 04 dub 2015, 16:45
od Jarda-k
Hadice natlakovaný jsou, ale zmáčknout trochu jdou.

Napsal: 04 dub 2015, 16:47
od Woko_O
šlem na víčku, na měrce oleje...je?

Napsal: 04 dub 2015, 16:53
od Jarda-k
Na víčku žádný šlem není. Ani na měrce. Navíc hladina je lehce pod horní ryskou - nepřibývá, do oleje to nejde.

Napsal: 04 dub 2015, 17:22
od misoVW
Odpoj od nádržky odvzdusnovaciu hadicu, tu zapchaj srobom. Otvor nadrzku, pomocnik naštartuje motor a drží na 3000ot.Ak je tesnenie KO tak z nádržky pôjdu bubliny. Teraz tu mám oktu ATD, príznaky úplne rovnaké ako píšeš, KO tesnenie pod hlavou. Po zrovnani hlavy a výmene tesnenia všetko OK.

Napsal: 04 dub 2015, 20:01
od Jarda-k
misoVW: zítra to vyzkouším. Předpokládám na zahřátým motoru. Když povoluju to víčku, tak lítají bubliny z toho spodního přívodu do expanzky. V topení ale bublání při jízdě slyšet není...

Ještě jedna, ale s tímto problémem nesouvisející věc.
Diagnostika mi píše: 012295 - snímač polohy vack./klik. hřídele (G40) - žádný signál.
Znamená to, že čidlo vačky je KO? Když je motor ohřátý, tak dýl točí než naskočí. Myslel jsem, že je to klasická závada a vyřeší to úprava softu, nebo relé s odporem ke snímači teploty, ale někde jsem četl že když je KO čidlo vačky, tak se to taky takhle projevuje.

Napsal: 04 dub 2015, 20:20
od jura2
Tesnenie pod hlavou je ko podľa toho videa,tých bublín je tam dosť.
Snimac vacky býva v pamäti zavad aj vďaka hnilym kablom v tej chraničke okolo štartéra. ;)

Napsal: 04 dub 2015, 21:01
od Tomas.cz
Podívej se, jestli máš průchozí odvzdušňovací hadici, tu tenkou co vede do expanzky.

Napsal: 05 dub 2015, 09:01
od Jarda-k
Auto jsem trochu víc otestoval. Pokud se mu naloží, tak po cca 4 km přestane topit. Topit začne až po nějakých 10 minutách chodu na volnoběh.

misoVW: pokud otevřu expazku a odpojím a ucpu přepadovou hadičku, jdou z exapnzky bubliny i při volnoběhu. Pokud se otáčky zvýší, bublin dost přibude navíc hladina začne stoupat a kapalina pěnit.

Tomas.cz: odvzdušňovací hadička jde v pohodě profouknout.

jura2: kabelový svazek zkontroluju.

Díky všem za rady. :)

Napsal: 05 dub 2015, 11:12
od misoVW
Tak je to jasné, hlava musí dole.

Napsal: 05 dub 2015, 11:22
od Domecek
Tomas.cz má recht, taky jsem tady řešil sharana tdi se stejnou závadou a byla ucpaná ta odvzdušňovací hadice. Umi to udělat pěknej bordel

Napsal: 05 dub 2015, 22:33
od jura2
Domecek píše:Tomas.cz má recht, taky jsem tady řešil sharana tdi se stejnou závadou a byla ucpaná ta odvzdušňovací hadice. Umi to udělat pěknej bordel
..
Keď mu to tlačí do vody takou intenzitou,je to jednoznačne tesnenie pod hlavou alebo hlava. Keď dáš odvzdusnovaciu hadicu z banky,otvoris viko,hadicu nasmerujes do banky,nastartujes a už v tom prúde g12 vidno bubliny.

Napsal: 06 dub 2015, 09:58
od Jarda-k
Hlava je dole, je to fouklý na třetím válci. Na druhým jsou vidět mapy od chladící kapaliny.
Chtěl jsem se zeptat, rozvody mají 56 tkm, mám je tam nechat, nebo je vhodný je vyměnit?
Hlavu předpokládám srovnat, na vstřikovače nový kroužky a těsnící podložka. V DP píšou, že na nasazování kroužků se musí použít přípravek. Je to nutný, nebo jdou kroužky nasadit i ručně?
Obrázek
gifs upload

Obrázek
print screen

Obrázek
photo hosting

Napsal: 06 dub 2015, 11:08
od Toledo244
Rozvody daj určite nové, tým že si ich teraz demontoval sa skrátila ich životnosť.
Hlavu minimálne otlakovať a zrovnať, ja by som na tvojom mieste dal vymeniť aj semeringy keď to už je rozobraté. Samozrejme daj aj nové šruby na hlavu.