Stránka 1 z 5
Konstruktéři JSOU dementi (nic se nezměnilo :-()
Napsal: 25 črc 2007, 17:03
od Marek77
Pánové, odešla mi vodní pumpa. Podle tacho to má najeto 180.000 (myslím, že reálně), takže to má celkem nárok.
Cena za vodní pumpu je víceméně symbolická, to řešit netřeba. Rád bych ovšem informoval ty, kteří mají stejný nebo podobný typ motoru a chystali by se toto řešit také.
Mám motor AFN, tedy výrobní platforma motoru A3 (podobné motory jsou např. AHU, 1Z, AVG, 1Y a podobně). Radoval jsem se, že tento motor nemá vodní čerpadlo poháněné rozvodovým řemenem - nehrozí nebezpečí kolize motoru při defektu pumpy. Ale ejhle - při výměně pumpy je potřeba rozvody rozebrat!!!!! Tři šrouby, které drží čelo čerpadla k vlastnímu tělesu, jsou schovány pod vloženým kolem rozvodů pohánějícím vývěvu.
Vzhledem k tomu, že jsem rozvody dělal před měsícem, docela mě to nakrklo...........
Konstruktéři jsou opravdu kreténi, na tom se za celé roky nic nezměnilo.
Napsal: 25 črc 2007, 17:31
od radimes
Napsal: 25 črc 2007, 18:08
od Jura
Jo jo, taky sem u toho kroutil hlavou. Dva šrouby jdou okama v řemenici, ale třetí je přímo pod obvodem.
Za tohle berou prachy inženýři

Napsal: 25 črc 2007, 18:15
od Radek
A co 2.5 Tdi AKN-AKE vyměna termostatu pod rozvodem taky dobre ne?R
Napsal: 25 črc 2007, 18:53
od Holz-tdi
Marek77: K tomuhle ti můžu říct jenom jedno: Co se do toho se-eš, když to neumíš!
Vodní pumpa se dá vyndat po vyndání altiku a odklopení klima kompresoru, s celým domkem s termostatem, ani nemusíš odpojovat hadice.
Važ co sem píšeš. Už jsem spravoval hodně popravenejch motorů po takovejch machrech. Fakt si mě vytočil. Jsou to jedny z nejlepších motorů a výměna pumpy mě trvá 2- slovy dvě hodiny.
Myslím, že ty kreténi jsou na jiné straně. Čao.
Napsal: 25 črc 2007, 19:25
od mvolesko
hehe nedavno jsem menil znamemu motor TDI na ibize
a koupili jsme holej blok s hlavou cerpadlem a rozvodama
a je to jak pise HOLZ !!!
proste se jen odmontuje celej ten domek hlinikovej s pumpou hadicema atd.
prace na par minut vse jde krasne (kdyz je motor venku z auta a bez prislusenstvi), spis to chce myslet a nepanikarit

Napsal: 25 črc 2007, 19:42
od Marek77
Holz-tdi píše:Marek77: K tomuhle ti můžu říct jenom jedno: Co se do toho se-eš, když to neumíš!
Vodní pumpa se dá vyndat po vyndání altiku a odklopení klima kompresoru, s celým domkem s termostatem, ani nemusíš odpojovat hadice.
Važ co sem píšeš. Už jsem spravoval hodně popravenejch motorů po takovejch machrech. Fakt si mě vytočil. Jsou to jedny z nejlepších motorů a výměna pumpy mě trvá 2- slovy dvě hodiny.
Myslím, že ty kreténi jsou na jiné straně. Čao.
Ale já velice dobře vím, že to takto taky jde. Nicméně pořád si myslím, že demontáž rozvodů je jednodušší řešení, zejména mám-li koupen pouze vršek čerpadla.
A ohledně těchto motorů - jsem na ně školený specialista a tudíž jejich kvalitu dobře znám. Viděl jsem je zevnitř mnohokrát, jen vodní čerpadlo jsem jaksi dosud nedělal (ohledně mojí specializace nějak nepatří do funkčních částí motoru, pouze k příslušenství) a nikdy by mě nenapadlo, že to nějaký "odborník" navrhne právě takhle - navíc naprosto beze smyslu a bez účelu.
A rád bych Tě důrazně požádal, abys mě neurážel - nevíš, s kým a o kom mluvíš.
Napsal: 25 črc 2007, 21:08
od lt.kubosh
2,8E V6 ma pod rozvodama termostat. Musi se prinejmensim shodit jedna strana a zaaretovat. Vodni pumpa u tohohle motoru trha rozvodak. Vymena rozvodaku po 90tis, pumpa se nekolika amikum kousla po 70-80tis.
Smutek no. Ale, ze dokazou byt konstrukteri kreteni nevyvracim.
Plastovy drzak tezkeho mezichladice vzduchu. Hodne veci v interieru poskladanych tak, ze se dotykaji dva plasty - ktere zakonite zacnou casem vrzat atd...
Ostrik vedeny osou zadniho sterace - prechod dvou trubicek vyreseny gumovym krouzkem mezi nima - za nekolik let kupodivu chcije kapalina do prevodu motorku.
Napsal: 25 črc 2007, 21:16
od Marek77
Nač to dělat jednoduše, když to jde i složitě, ne ???

Napsal: 25 črc 2007, 21:34
od Holz-tdi
Marek77: Za 1.- urážet jsi tady začal ty, že jsi konstruktéry nazval kretény a taky je naznáš, jako já tebe.
Za 2.- jestli si pořád myslíš, že je jednodušší demontovat rozvody a přitom jsi na motory specialista (školený), tak už se nemáme o čem bavit.
Za 3.- Čao. ( Jsem hrozně rád, že si zpravuji svá auta sám a nemusím je svěřovat do rukou "školeným specialistům").
Napsal: 25 črc 2007, 22:28
od MirekX
Kdyby to nechali jen na konstruktérech, tak by to bylo OK, ale pak přijde maník v kravatě (asi obchodní manager nebo tak něco) a řekne, že to je moc drahý. No a když přijde po dvacátý a vždycky se něco škrtne, tak výsledek známe všichni.
Marek77 - trochu to tady zasmrdělo s tím školeným specialistou (to je dneska každej) ale máš pravdu, že tady nikdy nevíš, s kým si píšeš.....
Napsal: 25 črc 2007, 22:30
od frantacech
Holz-tdi píše:Marek77: Za 1.- urážet jsi tady začal ty, že jsi konstruktéry nazval kretény a taky je naznáš, jako já tebe.
Za 2.- jestli si pořád myslíš, že je jednodušší demontovat rozvody a přitom jsi na motory specialista (školený), tak už se nemáme o čem bavit.
Za 3.- Čao. ( Jsem hrozně rád, že si zpravuji svá auta sám a nemusím je svěřovat do rukou "školeným specialistům").
Hezke, ac me to nezivi, jeste na skole jsem si jako diplomku musel nakreslit svou planetovou prevodovku a 6valcovy motor.
Konstrukter je jen clovek, ale vetsinou mysli daleko dal nez skoleny specialista, ktery by se bez neho mohl maximalne dal skolit.
Tim nechcu tvrdit ze neco nejde udelat lepe, stejne jako v IT plati ze v kazdem programu ktery ma vic jak jeden radek je chyba.
Otazka je jestli je to maximum mozneho a nebo shit.
Ale pokud nekdo neco vymyslel a pak to podle nej nekdo vyrobil a vcelku dost lidi to bez problemu pouziva, pouzil bych spis vyraz ucty nez urazky.
Napsal: 26 črc 2007, 00:02
od Peete
Tak nejak se musim zastat Marka77,mozna nezvolil nejlepsi priklad, ale s tim premyslenim uz u papiru by to neskodilo. Delali jste uz nekdy altik na Oplu? Astra se jeste s trochou nasily a par nadavkama da,stacila by pritom od vyroby dirka v nosniku, ovsem Frontera, klobouk dolu - narez, myslel jsem, ze me mr*ne.
Napsal: 26 črc 2007, 07:28
od Rybízek
hele měnit pumpu na starým TDi je pohoda každopádně sundavat rozvod pokud to není extra nutne je kravina jak píše holz. jinak k tem inženýrum.
konkrétně tenhle motor se jim veliće poved a o tom si myslím že není vubec pochyb.
Napsal: 26 črc 2007, 08:15
od vita
Jsa budoucí konstruktér se mě to taky trochu dotklo

Ale na to, že je to původně benzínovej motor, si myslim že dopad eště výtečně. Hrabal ses někdy v nějakym novějším francouzovi ... ? Když tahle nadáváš u nějaký komponenty, tak je to způsobeno třeba tím, že ji výrobce kupuje od čínskýho dodavatele, kterej neni schopnej udělat jednu díru o dva centimetry vedle, ale protože je levnej tak se do toho auta dát MUSÍ. A pak chudáci mechanici ...