Stránka 1 z 1

Nepravidelné rachocení od motoru 1.9 TDI BLS

Napsal: 05 kvě 2015, 16:29
od J.Bill
VW Caddy 2010 BLS,1.9 tdi 77kW, cca 84.000 km.

Všim jsem si, že se na volnoběh (ve vyšších otáčkách nevím) ozývá z motorového prostoru takový divný zvuk. Je to asi víc slyšet dole. Motor jako takový šlape jako hodinky, má pěkný zvuk, takové to jemné dr-dr-dr-dr-dr-dr-dr-dr a najednou v tom nepravidelně slyším, jako byste zatřepali šroubkem v plechové krabičce. Čili dr-dr-dr-dr-dr-tr-trr-trrr-tr-dr-dr-dr-tr-trrrr-trr-dr-dr-dr-dr-tr-trrr-trr-tr-dr-dr-dr-...atd. Není to moc nahlas, kdo o tom neví, možná si toho hned ani nevšimne, ale je to tam slyšet. Na volnoběh, když otevřu kapotu, i u nárazníku. Když otevřu dveře a vykloním se k levému kolu, tak to slyším a když zmáčknu spojku a držím ji, tak už se to neozve, až když ji zase pustím.
Ještě uvedu, že auto je po lehké bouračce na předek- nad výztuhu do pravého světla, ale žádné nosné prvky nezasaženy, chladič klimy sice trochu ťuklý, ale neušel, výztudu to jen lehce lízlo vrchem-neměněna, vyměněna kapota, chladičovka, blatník,intercooler (praskla trubka u hrdla), klima chladič, světlo.
Auto mi dva a půl roku stálo, jednou za čtvrt roku jsem jej natočil a nechal chvíli klapat. Před měsícem se to doopravilo a je ok. Toho klepání jsem si všim už před těmi dvěma roky, když jsem dával chladičovku, ale zdá se mi, že co se s tím už něco najelo (cca 1.000 km), tak je to možná malinko víc slyšet
Mohla by se tak projevovat odcházející dvojhmota? Měl ten náraz na to vliv? Km jsou originál, nestočené....
Obrázek

Napsal: 05 kvě 2015, 21:22
od Jelito
Mě to dělala dvouhmota . :)

Napsal: 06 kvě 2015, 07:18
od sharik4x4
Dvouhmota dostala ránu při tý bouračce,takže je KO.

Napsal: 06 kvě 2015, 08:04
od patrik.kloucek
sharik4x4 píše:Dvouhmota dostala ránu při tý bouračce,takže je KO.
tomu bych moc nevěřil ze by odešla nárazem.zas taková rána to nebyla ....to bych je musel měnit na každým dovezenym autě....

Napsal: 06 kvě 2015, 08:24
od sharik4x4
Tak tomu věř,většinou nestačí vyřadit a dostane to šlupku.

Napsal: 06 kvě 2015, 08:59
od J.Bill
Rána to opravdu nebyla moc velká. Ani ten blatník by se nemusel měnit, šel by vyklepnout. Rachtá to zatím jen trošku. Jestli to půjde, zkusím to natočit a někam to uploadnout, ať to slyšíte. Pokud by to byla ta dvojhmota, jak dlouho se s tím dá jezdit? Hrozí nějaké nebezpečí poškození motoru nebo převodovky? Co se tam vlastně stane, když je dvojhmota špatná?

Napsal: 06 kvě 2015, 11:43
od Tomas.cz
V krajním případě, pokud se skutečně jedná o setrvák, se může rozpadnout, že se z něj dostane jádro ven a začně soustružit obal převodovky, pár fotek rozpadlé dvouhmoty lze i tady na fóru dohledat.
Ale jestli s tím najedeš ještě 1 000km nebo 50 000km do poškození, to nelze přesně určit.

Napsal: 06 kvě 2015, 16:39
od Jelito
Tak ono to ani nemuselo být tím nárazem. Když se to tady řešilo na foru, tak tam psal nějaký uživatel že dovezli z Němčour dvě caddyny s 80 tisícema na hrbu a obě měli dvouhmoty KO. Ta moje klepala při 120 tisíci a tak šla komplet nová spojka. Divné je že tady jsou lidé kterým dvouhmota drží i přes 300 tisíc na hrbu a je v pořádku. Jestli je to jinou konstrukcí motoru, kdy některé do toho dávají větší rázy a rychlejc ji rozhrkají, nebo nevím. Chápu že styl jízdy na to má taky vliv, ale nevěřím že by to dělalo takové rozdíly v nájezdu.

Napsal: 06 kvě 2015, 20:13
od J.Bill
Že by na to měl vliv výkon motoru? 2.0 sdi 51kW - 1.9 tdi 55kW - 1.9 tdi 77kW?
Dnes jsem si všim,že nejvíce je to slyšet při napůl sešlápnuté spojce. To v tom rachtá nejhlasitěji. Když ji sešlápnu úplně, tak to přestane a když je to jen na neutrál bez spojky, tak je to trochu slyšet. Při jízdě je to také nejvíce slyšet při sešlapávání a pouštění spojky.

Napsal: 06 kvě 2015, 21:04
od Biimbo
znám auta co na KO dvouhmotě mají rok,dva,tři odjeto, dokonce i jedny rozvody (sám jsem je měnil při 120 a doporučoval výměnu a teď při 240 jsem dělal rozvody opět) Teď jsem dělal olej při 250 a žádná změna. Ale třeba kámošovi na SupI 96kw se to rozskočilo a jezdil s tím pár měsíců.

Jeden důvod proč odchází víc je, nízký volnoběžný otáčky oproti rotačkám. A náběh výkonu dole.
Třeba starý AHF na dvouhmotu 300 udělalo snad každý, ale ASV ketrý má oproti AHF náběh odspodu lepší(jestli je to vstřikovacíma tlakama? ),tak tam jsou dost často dvouhmoty kolem 200 hotový taky.

Ale že za to může nesprávný styl jízdy je nezpochybnitelný.
A že se dvohmota projeví po bouračce je jev celkem normální.

Napsal: 06 kvě 2015, 21:13
od Tomas.cz
J.Bill píše:Že by na to měl vliv výkon motoru? 2.0 sdi 51kW - 1.9 tdi 55kW - 1.9 tdi 77kW?
Dnes jsem si všim,že nejvíce je to slyšet při napůl sešlápnuté spojce. To v tom rachtá nejhlasitěji. Když ji sešlápnu úplně, tak to přestane a když je to jen na neutrál bez spojky, tak je to trochu slyšet. Při jízdě je to také nejvíce slyšet při sešlapávání a pouštění spojky.
SDi má jednohmotu.

Napsal: 08 kvě 2015, 06:48
od OťasTDi
Jeliož to teď řeším taky u jednoho BLS, tak jasně může to být dvouhmota,ale zároveň se ptám - nemůže to být vůle na předlohové hřídeli v převodovce? při těch kilákách snad ne,ale viděl jsem u roomsteru BLS při 160tis km takovou vůli,že jsem čuměl - a rachtalo to jako dvouhmota a po sešlápnutí spojky klid

Napsal: 08 kvě 2015, 09:19
od J.Bill
Tak jsem to zkusil natočit. Sice to je starým telefonem, ale alespoň něco. Napřed je na baterce, pak pod autem a pak při pohledu na spojku. Trochu mi syčí hadice nebo intercooler. Pokaždé jsem střídavě sešlapával a uvolňoval spojku. Uprostřed chodu spojky to vždy rachtá nejvíc, když je uvolněná, tak trošku a když je sešláplá, tak vůbec.

https://www.youtube.com/watch?v=ax_IvKM ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=lRWhBu5 ... e=youtu.be

Nemůže to být nakonec spojkové ložisko?

Napsal: 08 kvě 2015, 11:57
od Woko_O
Nevim co tady řešíš..převodovka ven. Dvouhmota bude špatná.. Podívej se na vůli hřídele, vyměnit celou spojku včetně ložiska a jezdit dál.. Vzhledem k tomu že to natáčíš bramborou, tak to moc poznat nejde, ale je to na 85% od setrváku..