Stránka 1 z 2

1,4 AMF ide na dva válce

Napsal: 18 kvě 2015, 09:57
od ferdoz
Ibiza 1,4 TDI PD, AMF, najazdených 350 tis.km. Po výmene rozvodov sa prejavuje problém s chodom na dva válce. Pri diagnostike v servise ukázalo chybu 1 vstrekovača, snímača vačky G40 a snímača teploty nasávaného vzduchu - čísla chýb neviem, ja diagnostiku nemám. Prejavuje sa to tak, že studený motor naskočí hneď bez problémov a ide normálne na 3 válce. Po prejdení 2-4 km zrazu začne s motorom cukať a vynecháva. Pritom sa rozsvieti kontrolka elektroniky motora (vrtulník). Zastavenie a vypnutie zapaľovania na 15-20 sekúnd nepomáha. Po prejdení cca 10 km a po vypnutí zapaľovania na 15-20 sekúnd motor chytí na tri válce a ide už potom bez problémov, ďalšie štarty a jazda sú v pohode, pokým auto nestojí tak dlho, že motor vychladne. Po vychladnutí sa problém opakuje. Mechanik navrhuje výmenu vstrekovača, no mne sa to nezdá, pri cenách nových dielov by som zdvojnásobil hodnotu vozidla a okrem toho si nemyslím že problém je vo vstrekovači, skôr to bude niečo so snímačom teploty alebo možno bude potreba prehrať soft v riadiacej jednotke? Čo vy na to, poraďte.

Napsal: 18 kvě 2015, 10:51
od acryll
treba najprv skusit napruzit kontakty na vstrekovacoch, a skontrolovat prisluchajucu kablovacku

Napsal: 18 kvě 2015, 11:44
od Pája 19
acryll píše:treba najprv skusit napruzit kontakty na vstrekovacoch, a skontrolovat prisluchajucu kablovacku
A potom přehodit vstřiky mezi sebou, ať je vidět, jestli opravdu zlobí vstřikovač.

Napsal: 18 kvě 2015, 23:12
od Ladas
doporučuju vyměnit řetěz k vyvažovacímu hřídeli!!!

Napsal: 19 kvě 2015, 00:06
od frantisek28
Ladas mas pravdu. Pri tych kilometroch uz moze byt napinak vydrety a mozno aj retaz pred koncom...

Napsal: 19 kvě 2015, 10:11
od Pája 19
frantisek28 píše:Ladas mas pravdu. Pri tych kilometroch uz moze byt napinak vydrety a mozno aj retaz pred koncom...
Doporučení dobré, ale s těma závadama to nemá nic společnýho, ne?

Napsal: 19 kvě 2015, 16:29
od frantisek28
Doporucenie skvele ak nechces zhanat druhy motor.
A uz ti tu pisali, ze v prvom rade skontrolovat kabelaz k vstrekom a napruzit kontakty. To mas momentalne asi najlacnejsiu moznu opravu...

Napsal: 23 kvě 2015, 18:01
od ferdoz
Vďaka za doporučenia. Kurnik s tou reťazou k vyvažovaciemu hriadeľu som to mal vedieť skôr, dal by som to vymeniť pri rozvodoch . . . Len mi nejde do hlavy, že začne vynechávať keď sa trochu zohreje, potom stačí na chvíľu - pol až jednu minútu - odstaviť motor a potom už ide pravidelne na všetky tri valce a po pár štartoch zhasne aj kontrolka motora. Vymenil som snímač teploty vody aj vzduchu, ale žiadna zmena. Skúsim napružiť tie kontakty, len neviem ako sa k nim dostať. Je to dobre prístupné? Poraďte ako sa k nim dostanem. Inak musím zohnať nejakého šikovného autoelektrikára aby mi preveril elektrovedenia. Myslíte že by tomu mohlo pomôcť prehranie SW v riadiacej jednotke, alebo odkiaľ môže pri zahrievaní dostávať nejaký bludný signál, ktorý sa po zahriatí a reštarte dostane do normálu.
Ak mi viete nejakého elektrikára poradiť v Trebišove alebo v Košiciach či okolí, budem rád.
Vďaka všetkým.

Napsal: 23 kvě 2015, 18:32
od Ladas
dostaneš se tam jedinou cestou -sundej víko ventilů přehrátí SW na to nemá vliv

Napsal: 23 kvě 2015, 18:39
od slovacek.milos
základ diagnostiky je vypsat čísla závad!!! pomoc se jinak může obrátit přímo do pr....

Re: 1,4 AMF ide na dva válce

Napsal: 23 kvě 2015, 21:32
od pafka
PO VÝMENE ROZVODOV !!!!!!!!sa prejavuje problém s chodom na dva válce. Pri diagnostike v servise ukázalo chybu 1 vstrekovača, snímača vačky G40 a snímača teploty nasávaného vzduchu

začal bych tam kde mechanik skončil, tj. kontrola nastavení rozvodů, a hlavně kabeláže, a případně výměna snímače otáček vačky

Napsal: 24 kvě 2015, 08:44
od ferdoz
skúsil som napružiť ventily no nepodarilo sa. Síce som sa po demontáži krytu hlavy dostal pekne ku konektorom, no nevedel som ako ich vysunúť, bál som sa že niečo zlomím a zarobím si na ešte väčší problém.
Každopádne zajtra zájdem do servisu a požiadam ich - ako radí pafka - o kontrolu nastavenia rozvodov a kabeláže.

Napsal: 24 kvě 2015, 09:53
od Jarda-k
Za konektory musíš lehce zabrat, nejsou nijak zajištěný.

Napsal: 24 kvě 2015, 10:48
od hiero
no Ja neviem kto Ti to robil ale ked su pouzite pripravky tak nie je problem. pred troma tyzdnami som synovi na tom istom motore menil rozvody aj retaz s napinakom a predoslu vymenu asi tiez robilo nejake prasa a to z dovodu ze synchronizacia bola -2.7 az -3 a po odstraneni deklu rozvodov vsade ciary od fixky a pumpa vlepena do bloku silikonom. po osadeni originalnej sady s origo pumpou a za pouzitia pripravkou synchronizacia na -0.5 bez toho aby sa hodnota vobec pohla. ako pisu treba ist spat nech prekontroluju nastavenie rozvodov ako mechanicky pripravkami tak aj diagnostikou a zaroven vymazat chybove hlasenia a sledovat ci sa znovu neobjavia lebo tie tvoje tam mohli byt ulozene z minulosti.

Napsal: 24 kvě 2015, 21:31
od Marek3L
[quote="slovacek.milos"]základ diagnostiky je vypsat čísla závad!!!....quote]
Miloši kde jsi se tohle naučil? už tady chvíli jsem ale nemůžu najít příspěvek kde bys neměl pravdu. bez ironie.