Výměna oleje motor ASV 1.9 TDi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Odpovědi: 0
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Výměna oleje motor ASV 1.9 TDi

Příspěvek od Wajzzy »

Dobrý den,

mám v plánu se poprvé pustit do výměny oleje sám, a tak se radši poradím, než začnu:
motor zahřátý na provozní teplotu
najedu na nájezdovou plošinu (nevadí, že auto nebude v rovině - předek bude výš?)
1. sundám kryty (na motoru, na podvozku)
2. sundám víčko na dolití oleje
3. zespodu demontuji výpustný šroub a nechám vytéct do kanystru - minimálně 5l (pozor - olej je teplý)
4. vyměním olejový filtr (musí byt dotažený až na doraz a nebo stačí s citem, tak aby olej neprotékal? - zkusil jsem ho už povolit a i když jsem udělal otočku, tak stále to nedokážu povolit rukou)
5. zespodu zazátkuji a naliju cca 4,5l
a dál nevím, zda stačí pouze nastartovat a nechat běžet a nebo se nějak tlakuje olej do turba? Pokud ano, poradíte, jak? Nikde to nemohu najít...
Děkuji za pomoc
Uživatelský avatar
jirkastrachota
Přispěvovatel
Příspěvky: 657
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
Bydliště: Benešov

Příspěvek od jirkastrachota »

nejdřív povol filtr, pak teprve výpušták. A filtr pak dotáhnout myslím 25Nm. takže jen dosedne a dobrý. Těsní to gumička. Nemusíš to dorvávat. Po dolití nastartuj, nech chvíli běžet, pak chcípni, a na rovině po chvíli zkontroluj.
Naposledy upravil(a) jirkastrachota dne 08 čer 2015, 19:51, celkem upraveno 1 x.
octavia combi,1.9 tdi,66kw r.v.99,chip na +-82kw,EGR venku, chlazení ic v podběhu,brzdy 288, puky TT, VW Transporter T4 long, 2,4D, SYNCRO
trhac
Přispěvovatel
Příspěvky: 921
Odpovědi: 0
Registrován: 15 lis 2011, 20:43

Příspěvek od trhac »

A víš že filtr je zvrchu jo?Olej do turba se nijak netlakuje.prostě nastartuješ a je to
rami
Aktivista
Příspěvky: 1675
Odpovědi: 0
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

Ja bych nalil prvne 4 l,nastartovat,pak chcipnout ,po caa 10 minutach kotrola pripadne doliti.
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Uživatelský avatar
jirkastrachota
Přispěvovatel
Příspěvky: 657
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
Bydliště: Benešov

Příspěvek od jirkastrachota »

A z tělesa filtru vysaj šprickou starý olej.
octavia combi,1.9 tdi,66kw r.v.99,chip na +-82kw,EGR venku, chlazení ic v podběhu,brzdy 288, puky TT, VW Transporter T4 long, 2,4D, SYNCRO
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Odpovědi: 0
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

tohle forum jde opravdu do prdele (wallbash)
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Příspěvek od Richi »

A udělej si zároveň i nějaký plán B, co budeš dělat den bez auta.
Až strhneš závit výpustného šroubu v hliníkové vaně, ať to nemáš daleko na vlak, nebo nemusíš pro dítě do školky a tak, prostě aby tě to nepřekvapilo.
Nejlépe pátek odpoledne když neprší, ať si užiješ hezký cyklovíkend. :)
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw.
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1115
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Odpovědi: 0
Registrován: 01 říj 2011, 21:56

Příspěvek od mjanulik »

nic ve zlém,ale ,pokud nevíš jak vyměnit olej,tak to raději někomu dej a máš to hotové za 30 min a bez nervů a doplněné množství oleje vždy kontroluj podle měrky a na rovině
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Odpovědi: 0
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Příspěvek od Wajzzy »

měnit si to chci sám, protože podle mě na tom moc není(radši si postup ověřím, protože bych si nechtěl zadřít turbo) a navíc najedu 10 t. km za necelých 6 měsíců a nemám servisáka, který může spíš ve večerních hodinách... a aspoň budu mít na pivo :)

Jen nechápu, proč mi jde ten plastový kryt olejového filtru tak z tuha. Když jsem to povoloval, tak jsem musel do kleští bouchat kladivem, protože to rukou nešlo. Jedině, že by teplota tolik působila na tento díl a je lepší počkat, než víc vychladne...

Děkuji za připomínky... ve středu se do toho pustím...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3675
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Poradit a pomoct, nebo kritizovat? Volba je přeci jasná, ne?

Když auto stojí mírně čumákem vzhůru, nic se neděje. Výpustní šroub je stejně v zadní části vany.
Oct asv 2000, DieselPower
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Odpovědi: 0
Registrován: 02 črc 2009, 19:20

Příspěvek od Wajzzy »

Pája 19 píše:Výpustní šroub je stejně v zadní části vany.
Děkuji. Toto jsem chtěl vědět...
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Odpovědi: 0
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Na tom plastovým víku je okroužek, proto to jde ztuha. Okroužek se mění, k novýmu filtru bývá přiložen.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jini
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Odpovědi: 0
Registrován: 04 úno 2007, 18:38
Bydliště: Tišnovsko

Příspěvek od jini »

Jen nechápu, proč mi jde ten plastový kryt olejového filtru tak z tuha. Když jsem to povoloval, tak jsem musel do kleští bouchat kladivem, protože to rukou nešlo. Jedině, že by teplota tolik působila na tento díl a je lepší počkat, než víc vychladne...
Je na to plechovej "ořech" na golu, nestojí moc a jde to tím pěkně. Vyplatí se.
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Odpovědi: 0
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

Wajzzy píše:měnit si to chci sám, protože podle mě na tom moc není(radši si postup ověřím, protože bych si nechtěl zadřít turbo) a navíc najedu 10 t. km za necelých 6 měsíců a nemám servisáka, který může spíš ve večerních hodinách... a aspoň budu mít na pivo :)

Jen nechápu, proč mi jde ten plastový kryt olejového filtru tak z tuha. Když jsem to povoloval, tak jsem musel do kleští bouchat kladivem, protože to rukou nešlo. Jedině, že by teplota tolik působila na tento díl a je lepší počkat, než víc vychladne...

Děkuji za připomínky... ve středu se do toho pustím...

takže ve čtvrtek bude v sekci "nabídka služeb" profesionální měnění oleje na počkání u vás doma :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“