Výměna oleje motor ASV 1.9 TDi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výměna oleje motor ASV 1.9 TDi
Dobrý den,
mám v plánu se poprvé pustit do výměny oleje sám, a tak se radši poradím, než začnu:
motor zahřátý na provozní teplotu
najedu na nájezdovou plošinu (nevadí, že auto nebude v rovině - předek bude výš?)
1. sundám kryty (na motoru, na podvozku)
2. sundám víčko na dolití oleje
3. zespodu demontuji výpustný šroub a nechám vytéct do kanystru - minimálně 5l (pozor - olej je teplý)
4. vyměním olejový filtr (musí byt dotažený až na doraz a nebo stačí s citem, tak aby olej neprotékal? - zkusil jsem ho už povolit a i když jsem udělal otočku, tak stále to nedokážu povolit rukou)
5. zespodu zazátkuji a naliju cca 4,5l
a dál nevím, zda stačí pouze nastartovat a nechat běžet a nebo se nějak tlakuje olej do turba? Pokud ano, poradíte, jak? Nikde to nemohu najít...
Děkuji za pomoc
mám v plánu se poprvé pustit do výměny oleje sám, a tak se radši poradím, než začnu:
motor zahřátý na provozní teplotu
najedu na nájezdovou plošinu (nevadí, že auto nebude v rovině - předek bude výš?)
1. sundám kryty (na motoru, na podvozku)
2. sundám víčko na dolití oleje
3. zespodu demontuji výpustný šroub a nechám vytéct do kanystru - minimálně 5l (pozor - olej je teplý)
4. vyměním olejový filtr (musí byt dotažený až na doraz a nebo stačí s citem, tak aby olej neprotékal? - zkusil jsem ho už povolit a i když jsem udělal otočku, tak stále to nedokážu povolit rukou)
5. zespodu zazátkuji a naliju cca 4,5l
a dál nevím, zda stačí pouze nastartovat a nechat běžet a nebo se nějak tlakuje olej do turba? Pokud ano, poradíte, jak? Nikde to nemohu najít...
Děkuji za pomoc
- jirkastrachota
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 657
- Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
- Bydliště: Benešov
Odpovědi: 0
nejdřív povol filtr, pak teprve výpušták. A filtr pak dotáhnout myslím 25Nm. takže jen dosedne a dobrý. Těsní to gumička. Nemusíš to dorvávat. Po dolití nastartuj, nech chvíli běžet, pak chcípni, a na rovině po chvíli zkontroluj.
Naposledy upravil(a) jirkastrachota dne 08 čer 2015, 19:51, celkem upraveno 1 x.
octavia combi,1.9 tdi,66kw r.v.99,chip na +-82kw,EGR venku, chlazení ic v podběhu,brzdy 288, puky TT, VW Transporter T4 long, 2,4D, SYNCRO
- jirkastrachota
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 657
- Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
- Bydliště: Benešov
Odpovědi: 0
A udělej si zároveň i nějaký plán B, co budeš dělat den bez auta.
Až strhneš závit výpustného šroubu v hliníkové vaně, ať to nemáš daleko na vlak, nebo nemusíš pro dítě do školky a tak, prostě aby tě to nepřekvapilo.
Nejlépe pátek odpoledne když neprší, ať si užiješ hezký cyklovíkend.
Až strhneš závit výpustného šroubu v hliníkové vaně, ať to nemáš daleko na vlak, nebo nemusíš pro dítě do školky a tak, prostě aby tě to nepřekvapilo.
Nejlépe pátek odpoledne když neprší, ať si užiješ hezký cyklovíkend.

Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw.
měnit si to chci sám, protože podle mě na tom moc není(radši si postup ověřím, protože bych si nechtěl zadřít turbo) a navíc najedu 10 t. km za necelých 6 měsíců a nemám servisáka, který může spíš ve večerních hodinách... a aspoň budu mít na pivo 
Jen nechápu, proč mi jde ten plastový kryt olejového filtru tak z tuha. Když jsem to povoloval, tak jsem musel do kleští bouchat kladivem, protože to rukou nešlo. Jedině, že by teplota tolik působila na tento díl a je lepší počkat, než víc vychladne...
Děkuji za připomínky... ve středu se do toho pustím...

Jen nechápu, proč mi jde ten plastový kryt olejového filtru tak z tuha. Když jsem to povoloval, tak jsem musel do kleští bouchat kladivem, protože to rukou nešlo. Jedině, že by teplota tolik působila na tento díl a je lepší počkat, než víc vychladne...
Děkuji za připomínky... ve středu se do toho pustím...
Je na to plechovej "ořech" na golu, nestojí moc a jde to tím pěkně. Vyplatí se.Jen nechápu, proč mi jde ten plastový kryt olejového filtru tak z tuha. Když jsem to povoloval, tak jsem musel do kleští bouchat kladivem, protože to rukou nešlo. Jedině, že by teplota tolik působila na tento díl a je lepší počkat, než víc vychladne...
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
Wajzzy píše:měnit si to chci sám, protože podle mě na tom moc není(radši si postup ověřím, protože bych si nechtěl zadřít turbo) a navíc najedu 10 t. km za necelých 6 měsíců a nemám servisáka, který může spíš ve večerních hodinách... a aspoň budu mít na pivo
Jen nechápu, proč mi jde ten plastový kryt olejového filtru tak z tuha. Když jsem to povoloval, tak jsem musel do kleští bouchat kladivem, protože to rukou nešlo. Jedině, že by teplota tolik působila na tento díl a je lepší počkat, než víc vychladne...
Děkuji za připomínky... ve středu se do toho pustím...
takže ve čtvrtek bude v sekci "nabídka služeb" profesionální měnění oleje na počkání u vás doma
