Stránka 1 z 2
Výměna těsnění čerpadlo bosch
Napsal: 19 čer 2015, 11:00
od majkl1
Dle všeho mi vzlíná nafta pod elmg. ventilem přesuvníku předvstřiku. Na obrázku půjde asi o těsnění 15 a 16.
Nikdy jsem to vyndané neměl, takže otázka zní, lze tento ventil vyjmout, přehodit těsnění, nandat zpět a frčet dál? Nebo to není až tak jednoduché?

Napsal: 19 čer 2015, 13:48
od hansdob
ano sundat vyměnit nandat a jedeš dál pane. jukni jestli tm nebudeš mít drobné piliny.
Napsal: 19 čer 2015, 15:32
od toefuk
jak pise hanz, to sytko co najdes na ventile obcas byva zanesene
Napsal: 19 čer 2015, 18:16
od majkl1
Super, to mám radost. Měl jsem obavy, zda to nebude na nějakým čepu nebo zda na mě nevyskočí nějakej pružinovej hajzl

Napsal: 19 čer 2015, 18:27
od toefuk
majkl1 píše: pružinovej hajzl


Napsal: 19 čer 2015, 18:46
od majkl1
Se směj, stačí taková banalita, jako je třeba světýlko v kastlíku. Pružina zapíchlá v tapecu ve stropě a pak půl hodiny přemýšlení, kam ten ježek v kleci patří

Napsal: 20 čer 2015, 09:24
od conti
Moc se neraduj.
Tenhle ventil zpravidla neteče.
Nejspíš máš únik mezi rozdělovací hlavou a tělesem čerpadla.

Napsal: 20 čer 2015, 10:32
od hansdob
Tak to udela stejne jen holt komplet a cerpadlo ven.
Napsal: 20 čer 2015, 11:35
od dibarbora
Pretesnit to urcite pretesnis, ale mozes pocitat s pokracovanim problemu o tesnenie vedla. Osobne by som to radsej dal diesel servisu na kompletne vycistenie, pretesnenie a zoradenie na stolici. Bude to strat sice nejake peniaze, ale mas na dlhy cas pokoj.
Napsal: 20 čer 2015, 12:07
od hansdob
Pokud cerpadlo funguje jak ma neni treba do nej zasahovat. Pokud ma vydrenej obal ( jako 60%. Techto cerpadel) tak se nevyplati do bosche davat cena bud bude tak vysoka ze to je nesmysl nebo se to cerpadlo bude chovat stejne a na stolici "neprojde" (mimo tolerancni mez) takze pretesnit a jezdit 😀
Je to muj osobni nazor a jista letita zkusenost kazdy dle sveho uvazeni 😎
Napsal: 20 čer 2015, 12:08
od hansdob
Sada na cerpadlo stoji asi 420kc a asi 500 stoji origo gufero na hridel.
Napsal: 20 čer 2015, 14:31
od majkl1
Origo sadu těsnění mám za dvě kila. Vyměnil jsem pod hlavou a pod víkem a na středovém šroubu mezi vývody. Jen za tohle bych dal v servisu trojku s tím, že musí čerpadlo ven. Takhle mě to vyšlo na cca 100 korun a dohromady tak 40 minut práce.
Když něco zvládnu sám a zadarmo, nevidím důvod proč to dávat někomu jinému a za prachy. Je mi sice jasné, že když začne téct jedno těsnění, brzy může začít jiné, ale taky na to můžu najet ještě dalších čtvrt mega. Navíc začly téct vždy jen ta gumová a těch už tam tolik není.
Řešit všechno předáním odborníkům, by nebylo třeba takovýchto webů. V tomhle 100% souhlasím s Honzou.
Čerpadlo fachá naprosto bez problému a i tento průsak je minimální. Jde jen o lehký průsak, který se stíhá odpařovat, takže nikde nic nekape. Ale je to občas cítit z větráků, proto to hodlám vyměnit. A6 bude čerpadlo chcát proudem, koupím nějaký repas a jen přehodím, ale to je zatím hudba budoucnosti (a doufám, že ani to ne). Vždyť má najeto teprve jen půl mega

Napsal: 21 čer 2015, 07:36
od jericho-3
Asi tak, řekl jsi to přesně, kdo to zvládne, má radost nadvakrát...Zato, že ušetřil a zato, že to zvládnul..

Napsal: 25 čer 2015, 16:45
od pfujara
Prosím o radu netěsnost šroubu mezi vývody, těsnění v prvním příspěvku číslo 8. Je jednoduchá výměna, něco se tím šroubem nastavuje? Případně prosím o rozměr toho O kroužku. Děkuji za informaci.
Napsal: 25 čer 2015, 18:28
od majkl1
Nic se s tím nenastavuje. Jde prý o nějaký servisní šroub. Rozměr těsnění nevím, měl jsem ho v sadě k čerpadlu. Výměna je jednoduchá, jen pak nebýt zaskočen tím, že se nejedná o šroub s běžnou hlavou, nýbrž o tříhran (na obrázku je to vidět) - zvětšeninu toho, co je nahoře na hlavě čerpadla. Ale jde to sikovkama, když se odšroubují vývody kolem, což je jen pět minut zdržení.