Stránka 1 z 4

Oprava hlavy vs. nová hlava - O2 2.0TDi BKD (2009)

Napsal: 23 čer 2015, 15:13
od pavliczeck
Dobrý den,

v lednu jsem řešil na tomto fóru podfukování vstřiků. Oprava byla provedena úspěšně v RFauto v Brně. Poslední dny se objevily další problémy, které ukazují na prasklou hlavu nebo těsnění. Bohužel pravda je taková, že jsem se kolem problému začal informovat až moc a nyní mám smíšené názory různých lidí.

Popíši problém od začátku. Už loni jsem na podzim musel dolévat chladící kapalinu, načež mi začalo v hlavě něco říkat, že toto není dobře. Stalo se tak poté, co jsem mel 3 dny stát auto na jednom místě (běžně se s ním jezdí minimálně obden). V lednu jsem řešil ty vstřiky u Humla a problém jsem naznačil. Při takto malé ztrátě kapaliny se však nic nenašlo.

Od ledna jsem doléval vodu většinou opět poté, co mi auto stálo 2 a více dní na jednom místě a navíc, přítelkyně si všimla bílého dýmu z výfuku.

Zajel jsem do blízkého servisu, kde mají zkoušečku na obsah CO2 v chladící kapalině. Verdikt byl jasný. Prasklá hlava nebo těsnění. Se servisem však jinak nemám dobré zkušenosti a tak jsem odjel (jejich kalkulace byla cca. 45 tisíc za opravu).

Ozval jsem se místním "garážníkům", kteří opravují auta a názory jsou různé. Oprava hlavy motoru pomůže. Při kalkulaci se začalo na 8 tisících a skončilo na 15ti. Při konzultaci se "známým" jsme se k ceně okolo 15-17 tisíci také dostali.

Pak se začaly objevovat názory, že oprava hlavy nemá cenu, že to je investice na pár tisíc km (10 tisíc km mi bylo řečeno). Aneb, vyhodí se min. 15 tisíc za opravu a stejně se nevyhnu nové hlavě.

Při konzultaci s dalším servisem mi byla udělána kalkulace na cca. 30 tisíc za novou hlavu, těsnění, gufery, no prostě nové to, co je potřeba. Hlava cca. 20 tisíc a ostatní 10 tisíc.

Výpočty jsou jednoduché, 15 tisíc za opravu a modlení a nebo 30 tisíc za novou hlavu.

Zajímavé je, že nikdo se nezabývá možností prasklého těsnění. Že tyto motory na to trpí. Přitom jsem měl pocit, že to byly pouze motory s hlavou ze série A a B a já mám C (rok 2009).

Bohužel, pokud si vezmu, že někdo rozdělá hlavu (prý zabere 1 den), pošle na otestování (dělá to kousek odsud pan Pospíšil z Lužic u Uničova), ten zjistí závadu a už v tomto momentě jsem minimálně na +- 15 tisících, říkám si, jestli tam rovnou nedat novou hlavu, neřešit otlakování, zkoušení staré, vaření, apod.....

Oč mi jde? O zkušenosti zkušených :) Pokud by bylo prasklé těsnění, tak by to logicky mělo být okem viditelné nebo se pletu? Pokud bude těsnění v pořádku, je to hlavou. Má cenu ji opravovat? Vydrží to něco? Na hlavě byly broušeny posedy vstřiků, nemohlo se to poškodit při této opravě?

Mám s autem najeto 179 tisíc km. Člověk by si řekl, že při nákupu TDička bude mít klid s motorem a ono prd....

Olej měním co 10-15 tisíc km, filtry měním, z 95% jezdím autem já a nechám motor i turbo dochladit...

V chladící kapalině špínu nemám a v oleji vodu taky očividně nemám (žádné skvrny na víčku nejsou...).

Předem děkuji všem za názory.

Budu mít teď nejspíše nějakou dobu auto v servisu, protože mi ho jeden mladík na parkoviště šikovně odřel, tak mám čas na přemýšlení.

Co byste udělali vy?

Díky Pavel

Re: Oprava hlavy vs. nová hlava - O2 2.0TDi BKD (2009)

Napsal: 23 čer 2015, 20:05
od sharan933
ak mas zaujem mam doma hlavu pouzitu

Napsal: 23 čer 2015, 20:54
od pavliczeck
Kupovat použitou hlavu podle mě nemá cenu, protože ten proces rovnání, montáže a demontáže a šrouby a všechno to okolo je tak finančně náročné, že mi přijde lepší to udělat rovnou celé nové než to za rok dělat znovu :/

Samozřejmě, pokud nemáte někdo jiný názor.. a nejlépe i zkušenost..

Napsal: 23 čer 2015, 21:23
od Fulltank
ja teda tech 16v moc nenadelal, asi tri kusy kde byl pokazdy problem v praskle hlavy a ten mi zavarili pani mistri z Modran a vse funguje.


Nejdriv bych system natlakoval klidne pres noc a zameril se na unik vody, treba vodni pumpa je zradna a obcas se tam voda ztraci.


A kdyz se nic nenajde tak demontaz, na plechovym tesneni poznas prd, hlavu ti otlakuji a se sedlama to nema nic spolecneho.

Napsal: 23 čer 2015, 21:58
od pavliczeck
Natlakoval systém přes noc? Dá se to udělat v domácích podmínkách?

Kdybych měl v chladící kapalině špínu nebo "vodu" na víčku, asi by to byla tutovka.

Ještě mi jeden místní napsal, že mu to dělal EGR ventil. Toto jsem už v jednom servise slyšel...Akorát šance mizivá, řešení za 2500, ale zase... no nevím....

Za každý názor a zkušenost děkuji!

Napsal: 23 čer 2015, 23:01
od Fulltank
Chladic egr lze jednoduse vyradit.

Na natlakovani je takovej set od Hazetu. Misto vicka expanzky das vicko s ventilkem a budikem.

Napsal: 24 čer 2015, 03:29
od gsxrpepe
Prověřil bych si ještě nebo vyřadil chladič spalin do egr, mám rok 2006 a od doby vyřazení nedolévám skoro nic............cca 0,2l za rok předtím tak za 14dní

Napsal: 24 čer 2015, 09:50
od Jirka.
Prasklou 16v hlavu jsem už dlouho neviděl, ty většinou všechny vypraskaly už ze začátku provozu. Jinak jestli ti to pomůže tak já mám BKP a občas jsem něco doléval protože hladina byla těsně pod minimem, pak jsem se na to vykašlal dokud mi nebude ječet hlídání a světe div se hladina je pořád stejně -asi 5mm pod minimem už asi 20000km, prostě pokud tam doleju tak to zase ubyde na tu svoji hladinu.

Napsal: 24 čer 2015, 10:52
od MirekX
Nejdřív vyřadit z chl. okruhu výměník spalin v sytému EGR a pak řešit dál, beztak to bude tam.

Napsal: 24 čer 2015, 11:08
od pavliczeck
Proces vyřazení se dělá jak? Nebo je potřeba na to servis?

Napsal: 24 čer 2015, 11:48
od Master
Doporucil bych se domluvit opet s Humlem... zas tak daleko to neni a on celkem vi co dela ;)

Napsal: 24 čer 2015, 13:15
od pavliczeck
Já tomu nerozumím, tak se raději ptám, jestli to nejde udělat v domácích podmínkách a až pak jezdit do servisu.

Proti Humlovi samozřejmě nic nemám. Jen se chci vyhnout servisům typu "jasný, to je určitě špatně, to chce nový" a ona to bude blbost...

Napsal: 25 čer 2015, 07:36
od MirekX
je to jednoduše proveditelné, hadice, co vedou ke chladiči spalin propojit spojkou a sledovat dál.

Napsal: 25 čer 2015, 09:07
od pavliczeck
Zítra by jsem měl jet za známým, co si už několikrát čistil EGR ventil, tak na to zkusíme kouknout.

Včerejší poznatek je, že mi to kouří o dost víc, než minulý týden, nepociťuji žádné změny v chování motoru a co se chladící kapaliny a oleje týče, expanzní nádobka je čistá, v oleji vodu nevidím. Včera jsem najel cca. 80 km převážně na dálnici (130-140), teplota se ani nehne, stále 90°C ukazuje palubní počítač. Když jsem přijel domů, otevřel jsem kapotu a podíval se, jestli mi nechybí voda v nádobce a výsledek byl takový, že byla na rysce Max. Když jsem otevřel nádobku, fouklo to a hladina se zvedla cca. o 2-3 cm nahoru.

Tak nějak doufám, že prasklá hlava nebo těsnění by se chovalo jinak..... Kouř je furt bílý/šedý....

Zkusím dnes zavolat ještě Humlovi, protože včera mi to nikdo nebral a uvidím.

Zatím děkuji za poznatky!

Napsal: 26 čer 2015, 11:43
od pavliczeck
Dnes jedu k místnímu klučinovy, který mi "vyřadí" z okruhu výměník spalin a uvidíme. Do servisu bych rád až po 100% jistotě co s autem je.

Jen se zeptám, vyřazením nemůžu nic zkazit, to mi řekl i on, ale na co si mám během testování dát pozor?

V pondělí mě čeká 100 km trasa (dálnice), takže ideální možnost na otestování. Co mám sledovat a čemu se vyhnout, abych něco nepohnojil. Díky!