Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
scheni
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2009, 09:57
Bydliště: Frýdek Místek - Palkovice
Kontaktovat uživatele:

Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od scheni »

Ahoj všem,
mam trochu prekérku. Mám Tourana r.v.2006, motor BMM, 2.0 TDi 8 ventilů najeto 180 tisic.
Auto se chová tak, že za jízdy se ztrácí voda. Ztrácí se proto, že jde do vody tlak, ten vytlačí vodu z okruhu, a auto se přehřívá.
Zajímavé je, že nekoluje voda v okruhu, Hadice u termostatu je studená. Hadice co vede nahoře z chladiče je vařící, a přetlaková hadička je taky vařící. Tou se tlačí voda do nádobky (vřelá). Jakoby motor neměl okruh.
Termostat jsme měnili, je tam nový, problém přetrvává.

S diagnostikou těsnění pod hlavou motor v dílně rozebrali, a ejhle motor je unitř jako nový, těsnění pod hlavou je OK, hlava není prasklá, není vyžraná nic....

Je zde názor, že je prohlý blok motoru mezi 2 a 3tím válcem. Jak by se to ale mohlo stát ?
Nestlihli to už dnes změřit, budou pokračovat zítra (v pondělí) ale co když to tím nebude ? Napadá někoho ještě něco čím by to mohlo být ?
Vrtulka na vodní pumpě je OK, neprotáčí se.
S autem se nakonec dalo jezdit jen tak, že rychlost do max 100 km/h, topení na plné pecky a otevřené okna.

Díky moc za podporu a nápady, rady, zkušenosti.
Scheni
současnost:
VW Touran Goal 2.0 TDi 7 míst
BMM 103 kW

minulost:
VW Golf Variant 2008
BMM, 103 kW krasavec

VW CADDY 2008
55 kW -> 103 kW (144 PS)
210 Nm -> 343 Nm
graf brzda:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 676#786676
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Odpovědi: 0
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Jak je na tom vodní pumpa ?
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

tu hlavu jste tlakovali? Takhle se projevuje bud tesnění nebo hlava. Chladič spalin by se projevoval spíš opačně. Ta pumpa je co zač?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
scheni
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2009, 09:57
Bydliště: Frýdek Místek - Palkovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od scheni »

hlavu jsme zatim netlakovali, dneska to teprve rozlozili.
Rozvody jsou jeste puvodni, a vodni pumpa tedy taky (pritom melo byt vse udělano ve 150 tis - auto jsem totiž nedavno koupil)

Zitra chcou promerit, zdali neni prohly blok, a hlavu posleme na tlak.

Auto doted asi pul roku stalo, uvazuju zdali to tesneni nemohla nějak nažrat ta chladici kapalina. Akorat ze to tesneni je pry OK.

Jdu jeste zkusi uvařit ten stary termostat, zdali nebyl vadny, a ten novy co tam je, ze by byl taky vadny, ale to by byla hodne blba nahoda.....dva vadne kusy....
současnost:
VW Touran Goal 2.0 TDi 7 míst
BMM 103 kW

minulost:
VW Golf Variant 2008
BMM, 103 kW krasavec

VW CADDY 2008
55 kW -> 103 kW (144 PS)
210 Nm -> 343 Nm
graf brzda:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 676#786676
Uživatelský avatar
scheni
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2009, 09:57
Bydliště: Frýdek Místek - Palkovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od scheni »

jinak ta puvodni vodni pumpa je v poradku.
současnost:
VW Touran Goal 2.0 TDi 7 míst
BMM 103 kW

minulost:
VW Golf Variant 2008
BMM, 103 kW krasavec

VW CADDY 2008
55 kW -> 103 kW (144 PS)
210 Nm -> 343 Nm
graf brzda:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 676#786676
Uživatelský avatar
scheni
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2009, 09:57
Bydliště: Frýdek Místek - Palkovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od scheni »

tak puvodni termostat jsem tedka uvaril, a krasne se otevrel, takze termostat je ze hry.
současnost:
VW Touran Goal 2.0 TDi 7 míst
BMM 103 kW

minulost:
VW Golf Variant 2008
BMM, 103 kW krasavec

VW CADDY 2008
55 kW -> 103 kW (144 PS)
210 Nm -> 343 Nm
graf brzda:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 676#786676
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2063
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Úplně stejně se choval na CR motoru děravý chladič spalin. Natlakovalo to zmizela voda, udělala se bublina a neotevřel termostat hadice u chladiče studená.
Uživatelský avatar
scheni
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2009, 09:57
Bydliště: Frýdek Místek - Palkovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od scheni »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


zasílám foto rozebraného motoru. Hlava jede na broušení + zkouška tlaku
- nechápu usazeniny mezi blokem a hlavou ? Některé kanálky nebyly ani průchozí.
- těsnění pod hlavou s největší pravděpodobností není original, ale proč u motoru co má najeto 180 tisic ? Tyto motory navrčí klidně 300 tisic.
- otvory v těsnení jsou menší, než v bloku a hlavě, tím to změnšuje průchod vody. Je to těsnění správné ? Nedal tam někdo něco jiného ?

- blok motoru půjde na přeměření, zdali je rovný.

díky za info
Scheni
současnost:
VW Touran Goal 2.0 TDi 7 míst
BMM 103 kW

minulost:
VW Golf Variant 2008
BMM, 103 kW krasavec

VW CADDY 2008
55 kW -> 103 kW (144 PS)
210 Nm -> 343 Nm
graf brzda:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 676#786676
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To je normální, díry jsou většinou menší a stačí to, někdo to musel připařit nebo byla špatná montáž/např.křivá hlava/. A ty ucpané díry, to je také následek chladicí kapaliny ještě z továrny, nebo vypuštěné a zcezené a opět použité..I když tu růžovou sračku považuji za hnus, nejen pro ruce automechanika..A jde o to, zda to má najeto opravdu to, co je na displayi :)
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33564
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

škoda že to hned rozebrali, soustava se dá dlohodobě tlakovat vzduchem do expansky a když ti teče voda výměníkem tak se po startu řítí oblaka páry,

pak jednoduchý test hadičku s expansky dát do petky s vodou a zjistit co leze z hadičky, jestli obrovské bubliny, řetízek malých bublinek, v jaké režimu, jízdy nebo zatížení nebo otáčkách to hodně napoví, než něco hned rozebrat a prd zjistit,

zda je křivá hlava a blok zjistí opravář hlav při broušení
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Odpovědi: 0
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Na fotce bloku motoru je celkem zřetelně vidět, že to u druhýho válce tlačilo do vody. Něco podobnýho jsem dělal na leonu BXE. Srovnala se hlava, nový těsnění a je to OK.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 07#1035807

Obrázek
free upload pictures
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
scheni
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2009, 09:57
Bydliště: Frýdek Místek - Palkovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od scheni »

díky za podporu, snad to bude OK.

Jen pro info napíšu historii vozu:
Vozidlo jsem koupil před týdnem, jedná se o dovoz z německa.
Všechno bylo OK, auto vypadá dobře, testovací jízda taky v pohodě, ale po delší jízdě při větší zátěži problémy. Cesta přes okrsky OK. Proto se mi vada před koupí neprojevila, a to jsem s autem ujel určitě 10km. Voda čistá, nikde žádná emulze, žádná vyvřelina. Vše jak nové.

Když jsme auto koupil, ujel jsem cca 20km, zahlásilo mi to málo vody, a tak jsem dolil. Poté jsem ujel asi dalších 20 a zase málo vody....a to už jsem cítil že je něco v nepořádku.
Mno, a vypadlo z toho nakonec toto.

Prodejce (bazar, ale zatím nebudu jmenovat) se k tomu zatím postavil dobře, tak uvidíme, zdali v tom bude pokračovat a nebo mě pošle někam.... (v takovém případě jsem připraven se náhrady škody domáhat) podle občanského zákoníku na to totiž mám právo (řešil jsem to s firemním právníkem)

Pokud vše dobře dopadne, a s prodejcem se dohodnu na kompenzaci, tak budu dělat kladnou reklamu a prodejce doporučím ( předem říkam, nejedná se o nějakou velkou síť bazarů )

Ono, kdybych auto koupil, a jezdil s ním jen krátké trasy, tak by se mi to neprojevilo, ale při delší jízdě problém.
Napadá mě myšlenka, zdali vůbec prodejce o této závadě věděl, protože mu muselo být na 99% jasné, že se mu to vrátí zpět.
současnost:
VW Touran Goal 2.0 TDi 7 míst
BMM 103 kW

minulost:
VW Golf Variant 2008
BMM, 103 kW krasavec

VW CADDY 2008
55 kW -> 103 kW (144 PS)
210 Nm -> 343 Nm
graf brzda:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 676#786676
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2008, 18:15

Příspěvek od Fulltank »

tohle se ale jen tak nestane beznym pouzivanim prece, tohle je uz hodne fouknuty tesneni :D
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jasný na druhým válci a nechte srovnat blok!!!
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Jirka Kužel
Přispěvovatel
Příspěvky: 928
Odpovědi: 0
Registrován: 14 úno 2006, 21:01
Bydliště: Jičín CITY

Příspěvek od Jirka Kužel »

ja rika ladas! jinak to do roka děláš znova :roll:
VW SHARAN
Fabie 1.4 TDI mvolesko soft
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“