AR 156 JTD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
AR 156 JTD
Zdravím, chystám se koupit Alfu Romeo 156 1,9 JTD, četl jsem a slyšel že jsou to povedený motory jako rotačky od vw, je to pravda, má někdo Alfu s naftou? jak se s tím jezdí? jaký to má nemoci? dík za radu
Je dobré si kolikrát všimnout, která auta po 15- 20 letech ještě jezdí a kolik ne. Dobré je se zeptat majitelů, kolikátý motor tam mají, popřípadě kolikátou hlavu nebo turbo již museli namontovat. Já mám v okolí asi 6-7 Alf 156, 166, jak benzin/vyšší obsahy/ tak JTD čtyřvál a pětivál a to co tam odchází nemá s motorem mnoho společného. A většinou motory mají min. přes 200000 km..Kšefty s nimi moc na uživení není...zato koncern , ten plní většiny dílen pravidelně a spolehlivě.. 

nepropadat panice...
Samozřejmě koroze po 15 letech vzniká všude, koncern je na tom nesrovnatelně lépe třeba na rozdíl od MB z 90. tých let /masařky,dodávky/ , ale co se týče náprav, je třeba respektovat tovární informace, kdy A Romeo nedoporučuje širší kola než origo. Takže závodníci si připlatí, ale není to tak hrozné..když ty nápravy utáhnou motor V6 3000ccm, tak to není asi taková trága...Ale chce to také origo díly a ne náhražky. AR je pro nadšence a ne pro rodinu s kočárkem, kteří jezdí na spotřebu a nadávají, že ten sráč má nejraději otáčkoměr před červeným, kdy se cítí nejlépe. To je lepší blafadlo Octa 1, která uspokojí jak dědka, tak šušnila, který krade naftu..nebo jezdí na friťák... 

nepropadat panice...
Alfa Romeo 156 je bez debaty naozaj krasne auto. Ale ma to jedno velke ALE. Zazihovim motorom by som sa vyhol, kedze su narcne na udrzbu a nikto do toho nechce dat prachy, takze potom je snimi problem. A nejak zazracne neidu. JTD je spravna volba co sa Alfonsiny tyka. Motori su prakticky bezproblemove pokial im doprajes pravidelny servis a hlavne do nich nebudes zlievat kadeaku pofidernu naftu. Rozhodne by som volil iz facelift s 16 alebo 20 ventilovov technikou. faceliftove modely uz netrpia tak starsne na koroziu. S cim sa musis zmierit malo priestoru v interieri auta. Budes mat pocit ako by si bol namackany v kokpite stihacky a nie v aute. No a nezabudaj na tu najpodstatnejsiu vec. Ta skurvena vyjebana predna naprava je bolest Alfonsin. Podvozkove diely stoja palbu a na na nasich japonskych cestach ta naprava moc nevydrzi.
Zrovna teď jsem z jedné vylezl/V6/, je to babička s tachometrovými 225000 km, která vždy chytala na otočení, ale po úpravě na E 85 a přidání další ŘJ majitel neodjel a já dostal za úkol to vyřadit...Na těch 16 let a náročnou práci pro zákazníka je v dobrém stavu..výměna 2 ramen a dělal jsem spojku a rozvody..Motor to je prostě radost, žádná turba tohle nemůžou nahradit..Kdyby někdo potřeboval díly, tak voňavka AR GT 2.0. JTS přehozená přes střechu a pobitá je k mání.. 

nepropadat panice...
alfa hnije jedine vtedy ked je burana ,hlavne cez podlahu, ten obrazok vyssie je vytrhnuty z kontexu to by som nerbal ako zavezne, je kopec inych aut co hniju 10x rychlejsie a viac, zvlast ked na alfe je 80% pozinkovanych dielov
napravy po dvoch mesiacoch neviem, mam alfu zatial som ramena nemenil iba silenty v hornych ramenach ks za 35e a capy drzia tak mozno mam stastie
udrzba je horsia niektore veci su proste strasne komplikovane ale da sa spravit vsetko pokial si vie clovek nieco spravit a nieje to iba blby ovladac
napravy po dvoch mesiacoch neviem, mam alfu zatial som ramena nemenil iba silenty v hornych ramenach ks za 35e a capy drzia tak mozno mam stastie
udrzba je horsia niektore veci su proste strasne komplikovane ale da sa spravit vsetko pokial si vie clovek nieco spravit a nieje to iba blby ovladac

k tomu obrázku.. samozrejme tá bola takmer určite potopenábjukemen píše:alfa hnije jedine vtedy ked je burana ,hlavne cez podlahu, ten obrazok vyssie je vytrhnuty z kontexu to by som nerbal ako zavezne, je kopec inych aut co hniju 10x rychlejsie a viac, zvlast ked na alfe je 80% pozinkovanych dielov
napravy po dvoch mesiacoch neviem, mam alfu zatial som ramena nemenil iba silenty v hornych ramenach ks za 35e a capy drzia tak mozno mam stastie
udrzba je horsia niektore veci su proste strasne komplikovane ale da sa spravit vsetko pokial si vie clovek nieco spravit a nieje to iba blby ovladac
známy čo ju mal, dodnes si na ňu rád spomíná, zbavil sa jej len preto že jedné dňa odpadla podlaha.. vlastne tá už bola dávno fuč, bol tam už len laminát-všade vytvarovaný ako orig. podlaha a celé potiahnuté gumoasfaltom -on bol 3. majitel za krátkú dobu, takže celkom sa ani nevie kto to bol..
povyťahovali sme koberce, odkopali "laminátovú podlahu" a.... no dalo by sa šlapať jak flinstonovci, sem tam nejaký kus plechu, nahnité nosníky..
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS