Víceprvek Caddy 4x4 (2008-2009 předek ala Touran I)

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Víceprvek Caddy 4x4 (2008-2009 předek ala Touran I)

Příspěvek od Forest »

Jak rika klasik "jeden myslel a podelal se z toho a druhej nemyslel a slapnul do toho" ... no a kdyz uz jsem byl jednou ten co myslel (nastesti jsem se z toho jeste nepodelal) tak jsem nechtel byt tim druhym.

Projevil jsem zajem o Caddy 4x4 protoze jsem se naivne domnival, ze paklize je u takoveto koncepce pohon 4x4, bude (stejne jako platformy G4 a spol.) pouzita viceprvkova koncepce (pro info, ve VW jsem byl ubezpecen, ze tam je viceprvek).

Nicmene, preventivne jsem oslovil cloveka, ktery se o problematikou podvozku u Caddy dost zajimal, zdejsiho clena Rolana, kteremu timto verejne dekuji, a ten me z tohoto logickeho, lec na pravde se nezakladajiciho omylu vyvedl.

Obrázek
:blbe:

Nuze, pokusim se zeptat zdejsiho osazenstva - da se to nejak efektivne, resp. s uspechem resit?

... a tim nemam namysli neco takoveho:

Obrázek

Predem dekuji za reakce k tematu, snad to bude inspirujici nejen pro me.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Ono si musis uvedomit ze Cadina je lahke uzitkove vozidlo, takze je aj tomuto ucelu prisposobena. Ono ked by si na takom multilinku nosil denno denne 500kg v kufri tak do mesiaca zomre. Kdezto pevna zadna naprava na listovych perach (ludovo fejdrach) znesie trvale daleko vacsie zatazenie a je bezproblemova. A osobne by som nikdy nechcel tu pojebanu multilink zadnu napravu. Sere sa to, opravovat na tom nieco je za trest, ceny ND su drahe a oproti jednoduchej vlecnenej naprave (na FWD) som tie proklamovane ze vraj excelentne jazdne vlastnosti nepostrehol. Resp. este viac to v zakrute skace ako vlecna. Otec ma v Octe 1U 4x4 tiez multilink a je snou furt problem. Za mna osobne je to predrazena chujovina :blbe:
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

jj to jsem taky nepochopil, kupuješ si caddy jako offroud? Nebyl by lepší opravdový offroud? Nebo máš ty 4x4 opravdu jen na zasněžený cesty? Pak nepotřebuješ multi. Nevím, ale jako naklaďák chápu že je použita jednoduchá náprava.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Dekuji za reakce ...
TDI tech píše:Resp. este viac to v zakrute skace ako vlecna. Otec ma v Octe 1U 4x4 tiez multilink a je snou furt problem.
?!? Mam dost zkusenosti s jizdou s G4 4x4 a uprimne receno, zadne problemy vyjma toho nechutneho kopani do pedalu kdyz zasahne elektronika (neni-li vypnuto ESP) s tim zadne problemy nevidim ... a uprimne nechoval jsem se k tomu nikterak hezky a obezretne :roll:
WOB píše:...
Nechci offroad, chci "alltrack/allroad" verzi z Caddyny aneb sezeni jednou prdeli na vice posvicenich. No a kdyz clovek jednou okusi jizdu ve 4x4 nechce se jiz vracet k FWD. Kdykoliv pak sednu do FWD tak je to opravdu neprijemny pocit "nebezpeci".
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14434
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

No, Caddy je platforma G5, ale to je jedno, nicméně auto je hodně příbuzné s Touranem, ale i tak příbuznost končí ihned za zadníma sedačka, pak je auto jiné.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Tomas.cz: Byl a jsem si toho plne vedom, bohuzel, je tomu tak.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

Já jezdím většinou prázdnej, takže jsem to vyřešil tak:

Obrázek
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Zel, ja jsem jiny, jiny nezli ostatni a taky mam jine naroky (aneb dobre pro me neni dostatecne dobre) ... takze mi nezbyva, nezli se vydat cestou ledoborce ... jen doufam, ze tentokrat to bude trvat kratsi dobu :wink:

Rozhodne opet vyuziji moznosti podekovat Rolanovi za informace, zkusenosti a cenne rady ktere mi ulehci dost prace a usetri zajiste nejednu korunu Obrázek
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7559
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Souhlas s TDI techem. Navíc Caddy je fajn právě pro ta listové pera, naložíš co chceš a kdy chceš a jedeš. Pokud jezdíš nenaložený, je lépe Caddy nemít ;)
Co se týče takové přestavby, výrobce s ní jistě nesouhlasí a pokud se provede, vozidlo nebude způsobilé pro provoz a tudíž pojišťovna může odmítnout plnění z povinného ručení, pokud na to přijde...

P.S. jízdní vlastnosti Caddy jsou naprosto v pohodě ;)
luigi5
Přispěvovatel
Příspěvky: 386
Registrován: 26 črc 2011, 12:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Wien
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od luigi5 »

http://www.vwforum.nl/post2381559.html#p2381559
existuje takova pololink verze made in NL pro vzduch Podvokzy kvuli snizeni ale pouze pro fwd verze
O1 TDi ASZ V/RS, RECARO, AP -40mm, 17'' Spider 205/50 Michelin PA4, 18'' Fondmetal 9rr 225/40 Michelin PS3, R32 brakes --OFF
BMW 330D E90 Mpaket 170kw M57TÜ2, ST XTA -65, 19'' M3 225/35+255/30 Goodyear EA2, 17'' Mpaket 225/45 Goodyear UGP2 --ON
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Vici: Oprav si to nasledujicim zpusobem:
Vici píše:P.S. jízdní vlastnosti Caddy jsou pro moje nároky a způsob použití naprosto v pohodě ;)
Chapej, nekomu staci sex 3x tydne, nekomu 1x, jinymu jednou za mesic a nekdo se spokoji s Ancou ... kazdy jsme jiny a nelze na zaklade subjektivnich pocitu a naroku pausalizovat. Ja jsem narocny, me nestaci sex ani 3x tydne (az budu starej tak snad) a to, co predvedl VW na Caddyne povazuji pro moje naroky za nevyhovujici. Ano, je to subjektivni, s tim souhlasim!

... a mimochodem, kdo rika, ze to chci do silnicniho provozu? ;)

@luigi5: Diky, to by mohlo fungovat, neni to vymyslene (_._) ale hlavou, hmmm. Pro AWD nepouzitelne ale rozhodne mozny zdroj inspirace. Ja ted zabrednul do studia ruznych konstrukcnich pristupu jednotlivych automobilek a musim uznat, ze nektere jsou vice nezli inspirujici.

V ramci sdilnosti a solidarnosti zasilam studijni material (anglictina nezbytnosti):

http://www.how-to-build-hotrods.com/suspension.html

http://mechanicalmania.blogspot.cz/2011 ... ouble.html

http://www.susprog.com/susptype.htm

... je toho kotel, ale myslim si, ze s mym "designerem", ktery mi vytvari 3D modely dle mych navrhu a jeho zkusenostmi z praxe (dela vyvojare v konstrukcni firme) prijdeme na nejake vhodne reseni. Rozhodne to nechci nikterak podcenit.

Za jakekoliv prispevky k tematu predem dekuji.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Musíš brát v potaz kvalitu sexu a jeho různé odrůdy. Někomu stačí několikrát auto erotika, jednou píp šou a v neděli před obědem jeden kvalitní únavový sex..Proto se mi ta kvalitní náprava z Caddy tak líbí, ta nějakou únavu snese.. :)
nepropadat panice...
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

A to je ten omyl Jericho. Nekdo mysli a podela se z toho a druhej nemysli a slapne do toho. Ja nejsem pritelem kompromisu takze chci zadni napravu opatrenou viceprvkem, ktera snese zatez. Ostatne, nic noveho, pard jako ty by si mel vzpomenout v jakem aute (Scorpio tusim?) byl system samonivelace kdy byla sledovana uroven zatizeni a kompresor dorovnaval svetlou vysku v jeho navaznosti.

OT: ... a s tim sexem - dobra pripominka ale ja nejsem na rychlovky tak nejak staveny, clovek si to neuzije a ja jsem tvor "pozivacny" i prejicny ... a pod pojmem sex si ja predstavuji "parovou zalezitost", ne "solo" ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“