Stránka 1 z 3
1.6TDI CR CAYE - delsi prvni (studeny) start - NE-VYRESENO
Napsal: 20 srp 2015, 20:30
od Knightey-
Mel bych dotaz. Mate nekdo CR motor s timto obdobnym problemem? Auto ma najeto 140t km. Coz neni moc, stare je 3 roky.
Zadna chyba na diagnostice. Ale prvni start trva docela dlouho, toci treba klidne i 5-10s. Coz je docela divne. Potom dalsi chytne ihned.
Mate nekdo nejaky napad po cem jit a co zkontrolovat?
Zhavici svickyvylucuji jelikoz po ranu je okolo +20°C.
Co me napada, tak je:
- padajici nafta
- nejake teplotni cidlo
- horsi palivovy filtr
- podavaci cerpadlo v nadrzi
^^ tohle bych bral v potaz u starsich aut ale u takhle "noveho" mi to moc nejde pod cumak
Diky za kazde rady.
Napsal: 02 zář 2015, 16:26
od Knightey-
Problem odstranen. Pomohla vymena palivoveho filtr.
Byl tam MANN Filter a vymenil jsem ho za originalni.
Od te doby jsou prvni starty stejne jako starty za tepla.
Snad tohle nekomu pomuze.
Napsal: 02 zář 2015, 17:34
od eazy20
a original bol akej znacky??

Napsal: 02 zář 2015, 18:36
od turbo kamna power
ten palivový filtr tam byl jak dlouho?
Napsal: 02 zář 2015, 18:40
od dibarbora
Myslis, ze ten palivak bol od vyroby meneny? Myslim, ze na 99% nie, kto by sa s tym zapodieval, doteraz to chodilo do autorizaku a tam taketo veci len nauctuju ak to vobec vyzadoval sevisny plan na tieto km. U BMW z roku 2006 je teoreticky interval na palivovy a vzduchovy filter 105tkm u auta z roku 2012 by som sa necudoval aj 150tkm. Mann sa bezne dava do prvovyroby, takze tak...... pritom taky isty papier vo filtry pre rotacku mal interval 60tkm..... .
Napsal: 02 zář 2015, 19:26
od Knightey-
eazy20: Original co prisel byl od UFI presne jak jsem si myslel. Jelikoz kde je filtr ulozeny, je to vyrobeno od UFI a i popisek v Etce je taky od UFI.
turbo kamna power Minimalne jednou byl meneny. Muj odhad je cca 78 000km...
dibarbora Mul byt, jelikoz tam byl uz MANN Filter, ktery neni origo. Nemel zadne logo koncernu a ani UFI. Takze pokud se menil na 60t km, tak tenhle co tam byl mel najeto 78t km.
Vice obrazky nize. Je opravdu dost cerny, na to ze je to palivovy filter.
Ale cetl jsem hodne doporuceni, ze na CR motory, jedine originalni filtry. Cloveku se to strasne vrati v budoucnu.
Ty neorigo muzou propoustet min paliva a nebo vetsi necistoty. Coz ani jedno neni dobre pro cerpadlo a trysky.
Jen by me zajimal jestli by byl rozdil mezi UFI a OEM (originalem ktere vyrabi UFI). Protoze jak moc dobre vime, kdyz to jde do origo, muze to jit pres jine testy kvality ci pouzity jiny material atp. Kdo dela v automotive, tak moc dobre vi

Napsal: 02 zář 2015, 19:46
od trhac
Knightey- píše:Problem odstranen. Pomohla vymena palivoveho filtr.
Byl tam MANN Filter a vymenil jsem ho za originalni.
Od te doby jsou prvni starty stejne jako starty za tepla.
Snad tohle nekomu pomuze.
Ten problém určitě nebyl výrobce toho paliváku ale doba kterou si ho tam měl
Napsal: 02 zář 2015, 19:52
od dibarbora
Celkom si ma nepochopil, ja som myslel, ze aj ten mann tam mohol byt origo od vyroby, to ze je v etke ufi, este nic neznamena montuje sa to co je v sklade. Pokial nemas jasny dokaz vymeny tak meneny podla mna nebol, 60tkm km je na long life servis strasne malo, predpokladam, ze si az x-ty majitel a predchadzajuci to urcite z vlastnej vole nemenili. Tych 60tkm som pisal ako interval na starom passate rv99, na tvojom motore taketo cislo urcite nebude, bude podstatne vyssie.
Napsal: 02 zář 2015, 20:10
od Biimbo
paliváky pro povozy na bázi OII byly origoš vždy UFI. Nebo vždy když jsem vyndal filtr z bandasky a byl origo, byl tam UFI. Vzducháče do roku cca 2010 byly MANN, pak už odsud vyšpulíš origo Filtrona. Kabiňáky jsou celou dobu made in france, tak zřejmě Valeo.
Napsal: 02 zář 2015, 20:34
od turbo kamna power
Interval na výměnu palivového filtru je 90.000km, otázka je, kde byl vůz servisován a zda byl interval dodržen...?
A taky na jakou naftu to jezdilo

Napsal: 02 zář 2015, 20:41
od Biimbo
měnil jsem před měsícem filtry na BKC z roku 2005 a krom oleje a olejáku měly všechny 197.000km. Snad podstivých

Napsal: 02 zář 2015, 21:57
od fabiátor
Kdyby to byl PD tak reknu, ze takhle cernej filtr je normos, kvuli podfukujicim gumkam na vstriku. Nikdo to moc neresi, protoze ty gumky proste netesni a palivovej filtr pak dokaze bejt takhle cernej uz pri vymene po 15tkm.
Napsal: 03 zář 2015, 16:01
od Knightey-
trhac To urcite ale jak rikam, u CR se nedoporucuje pouzivat jine znacky, protoze jsou tyto cerpadla, tryska na to nachylnejsi nez stare PD ci rotacky...
dibarbora Jsem druhy majitel, mam faktury o vymene palivoveho filtru. A tento opravdu neni original. A origo automobilka si nedovoli dat soucastku bez jejich OE cisla a znaku. Cili tento filtr byl opravdu jiz vymeneny. A interval vymeny palivoveho je prave relativne nizky u CR.
turbo kamna power Presne, spis na jakou naftu to jezdilo...
Napsal: 28 pro 2015, 11:19
od Knightey-
Problem s delsim startem se vratil, vymena filtru pomohla na cca 1000 km.
Taky pozuruju co kdy a za jakych okolnosti ale nejak zatim marne.
Taky jsem premyslel o nove baterce a tim ze repasnu starter ale auto je 2012 a ma najeto 140t. Coz je docela malo aby tohle bylo uz v kelu...
Jinak ja pozoruji toto:
- za studena (pres noc kdyz auto stoji) tak to chytne na brnk, problikne zhaveni a chyta to hned. Stejne to nezhavi pokud neni tusim +7°C a nebo dokonce +4°C ze?
- za tepla kdyz clovek auto chcipne a hned startuje, tak taky na brnk
- ale problem je, kdyz rano nastartuji, popojedu 8km do prace (motor se tak nejak prohreje na 90°C) a chcipnu u prace. Kdyz pak s tim jedu na obed po cca 4 - 5h tak to toci docela dlouho. Klidne 2-4s. Kdyz pak prijedu z obeda a pak po dalsich cca 4h jedu domu, tak auto klidne toci stejen ci dele.
Bohuzel je to, ze to neni vzdy pravidlem. Takze samosebou jsem dal novy originalni palivovy filtr a to docela zmizelo ale na cca 1000km. A uz je to zpet. Tak zkousim pozorovat okolni teplotu a nebo ruzne naklony auta jestli to ma vliv ci ne. Nemuzu rict zatim, ze 100% to umim nasimulovat tuto chybu. Samosebou ze diagnostika bez jedine chyby.
Kolem motoru uplne sucho, vsechny hadicky jsou OK, trubky taky a kolem vstriku take.
Obcas si pohravam s myslenkou ze to muze byt:
- nejaky teplotni cidlo
- nejake tlakove cidlo okolo nafty
- horsi podavajici cerpadlo
- padajici nafta - nebo spis, jak je teply motor, tak mi prijde jak kdyby se nekde "odparovala" nebo proste menila viskozitu kdyz auto clovek chcipne a zacne se palivovy filtr prohrivat od stojiciho horkeho motoru. A nejen filtr ale i hadicky, trubicky atp.
Prikladam par fotek z RJ motoru a merenych hodnot, treba nekoho neco napadne a nebo nekoho nasmeruje co a jak.


Napsal: 28 pro 2015, 12:45
od sharik4x4
Na prvním válci je špatnej vstřik,to je celej problém,u 1,6 je to normální,tam jsou vstřiky nah....Postupně vyměníš všechny.
