Stránka 1 z 1

Výplach motoru

Napsal: 31 srp 2015, 22:13
od Síťan
Čau lidi. Měl bych dotaz. Co si myslíte o výplachu motoru? Mám Leona 1,9TDI ARL a má najeto 232tis. Olej nežere. Jen jsem se doslechl že je dobrý při výměně oleje dělat výplach. Že v madoilu koupím lahvišku tu naliju do motoru se starým olejem a nechám 20 minut klepat. sem tam tomu přišlápnu na volnoběh a pak vypustím... Právě se toho trochu bojím abych tomu něco neudělal... Auto šlape v pořádku! A dále mi bylo řečeno že je dobrý dávat do nového oleje toto:

https://www.google.cz/search?q=super+ch ... TzUkWoU%3D

Tak nevím...v nejbližší době mě čeká výměna oleje tak abych věděl. Díky za rady!!

Napsal: 02 zář 2015, 15:16
od KubaF
Čau když jsem přecházel na oleje Millers Oils tak jsem udělal výplach i když mi bylo řečeno že se to dělá spíš u aut kde se přetahuje výměna atd.Někdo to dělá někdo to nedělá to jsem kupoval výplach od nich.Dal jsem auto na zvedák nalil nastartoval a nic víc po cca 15-20 min. vypustit.Jo a určitě bych do oleje nic nepřidával (wallbash) nevidím důvod k čemu.Tot můj názor.Kuba

Napsal: 03 zář 2015, 10:56
od Golfisko
Pokud měl motor jasnou servisní historii, není potřeba nic proplachovat. Stejnou službu udělá i olej co je v motoru jen 3-5t km ;) Důležitá je včasná výměna oleje dle provozu vozidla!!

Např. ten Millers Oils doporučuje použít jejich přípravek při přechodu na kvalitnější olej, tam bych už částečně nějaký opodstatnění viděl. Neznehodnotí se nová náplň kvalitnějšího oleje ( nikdy nevypustíte z motoru vše ) ;)

Napsal: 03 zář 2015, 12:11
od marfan
Ja keď som mal dole hlavu na Fabii 1.4 kod BXW po 205tkm tak bola ako nová, čistá, žiadny náznak opotrebenia. Takže som toho názoru ak sa tam pravidelne menil olej raz za rok alebo po 15tkm tak ten motor musí byť čistý.

Napsal: 03 zář 2015, 15:38
od Marek77
Myslím si totéž. Pokud je v motoru čisto a je používán správný (= předepsaný) olej s včasnými výměnami, není důvod k používání takových věcí.

A i kdyby byl motor zanesený - myslím si, že rozhodně lepší a šetrnější je rozpouštět to pomalu pouze v oleji - tzn. měnit olej častěji několikrát po sobě, aby se to pomalu rozptylovalo do náplní. Taková chemie totiž umí i zaškodit.

Napsal: 06 zář 2015, 14:57
od Síťan
Díky za rady! Kašlu na to... :-)

Napsal: 07 zář 2015, 10:41
od roman1648
Jj, někdy spíš na škodu....kámoš tuhle dělal cosi na FI 1.4Mpi...nějaká babička,15 let starý auto, v motoru nějaká vazelína...tak v zápalu pečlivosti ještě dal nový těsnění pod víko a vyčistil ty nánosy tam a udělal výplach....no katastrofa, bordel nasedal do vany a musel ji 4x sundávat a čistit bo auto nemazalo
takže od tý doby na to prdí... (rofl)

Napsal: 12 zář 2015, 18:18
od bull
Doporučuji olej při výměně odsávat,ne vypouštět. Krásně to vysaje všechen karbon a bordel ze dna vany a nový olej není hned špinavý.Navíc u aut,které mají ze spodku kryt,se nemusí sundávat.

Napsal: 12 zář 2015, 18:53
od geo
bull píše:Doporučuji olej při výměně odsávat,ne vypouštět. Krásně to vysaje všechen karbon a bordel ze dna vany a nový olej není hned špinavý.Navíc u aut,které mají ze spodku kryt,se nemusí sundávat.
A kudy to odsaješ?Dneska buď měrky nejsou nebo to je dirka na brčko.

Napsal: 12 zář 2015, 19:07
od bull
Přes měrku,ty odsávací trubičky jsou i hodně tenké. Pokud měrku nemá,tak to je smůla. Osobně si myslím,že odstranění měrky z motoru,je pěkná blbost. Na čidlo není 100% spoleh.