Stránka 1 z 2
Náklaďákový olej
Napsal: 04 zář 2015, 22:33
od techi
Ahoj, mám tenhle dotaz. Bude vadit, když naleju do motoru (1.9TDi ASV) olej určený pro nákladní vozidla, konkrétně Castrol Enduron 10w40 ? Ano vím, že nesplňuje normu VW... ...spíš mi jde o nějakou reálnou zkušenost.
Děkuji za případné odpovědi.
Napsal: 04 zář 2015, 23:04
od misocko
nesplnuje normu, kludne ho tam nalej...
ides setrit?
urcite usetris

Napsal: 05 zář 2015, 12:18
od techi
Alespoň vím, že to není nějaký falešný olej z Polska. Možná by se hodně lidí divilo, co si koupí po internetu. Ten olej se používá v řezačce, která má 600ps (litrový výkon 45ps/l proti cca 55/l u Octavie není takový rozdíl) Vstřikování PD a hlavně těch 600ps musí dávat 14h denně 7 dní v týdnu. Proto mě napadlo, že by se nic nemělo stát. Rostlinný olej, na který lidi jezdí taky není předepsané palivo normou. Navíc bych mohl interval výměny zkrátit na třeba 10 000km. Někdo to musí vyzkoušet.

Napsal: 05 zář 2015, 13:22
od hubo44
Ja tiež davam do všetkych svojich vozidiel rimulu 10W40 a odkade mam ten olej tak všetci zamestnaci a ich rodiny to leju do svojich vozidiel.
Napsal: 07 zář 2015, 15:22
od Marek77
Tady vůbec nejde o nějaký litrový výkon, proboha!!!
Jaké otáčky má motor v náklaďáku a jaké motor v osobním TDi??? Drtivá většina nákladních aut má motory, které pracují v otáčkách 1000-1800 a konec. Tam se TDi teprve probouzí a koncové otáčky mohou atakovat pět tisíc.
Jaké vůle mezi pístem a válcem má motor v náklaďáku a jaké má motor ASV???
Napsal: 07 zář 2015, 16:17
od milda64
No já původně psát nechtěl. Olej do autobusu: jedno z aut Felda 1.9D od 120tkm do 430tkm prodána jezdí dál, dodávky, velké sekačky jak honda tak B+S profi. Někdo říká že oleje do nákladáků jsou víc aditivované. Já to nezkoumám a jezdím na vyfrit 1mikron. Na ten to prý taky nejezdí.

Napsal: 07 zář 2015, 17:21
od Pelep
Teď když to tak čtu, já taky do bmw tds leju olej od kámoše co je do nějakejch bagrů či čeho, petro-canada 15w30. Tušim, že jsem v návodu vyčetl že tam má bejt 5w40 nebo co, ale na světě se dějou větší hříchy... Mám na něj najeto asi 40000 km, měnim po deseti a žádnej problém zatim

Napsal: 08 zář 2015, 06:42
od optimista
uz druhy rok krmim svoje pokladnicky v popise a davam z novej scanie euro6 ma ozn LDF 10W 40 a tuk tuk na drevo bez problemov chlapi nechcem byt mudry ale ten kamion sice neda 5000tis otacok ale musi stihat mazat a teplota oleja je na rovine furt na sto jak pride kopec leti bezne na 160st takze tu by som videl rozdiel v tych olejoch za mna ked to umaze kamion osobak mu nemoze robit problem a ten olej je jak voda
Napsal: 08 zář 2015, 12:07
od techi
Ano, souhlasím otáčky jsou jediný rozdílný parametr. Nemyslím si ale, že budou hrát podstatnou roli. Turbo se točí podobnou rychlostí, PD vačka se musí taky stíhat mazat. Vůli mezi válcem a pístem netuším. Velký rozdíl mezi novým MB V8 a starým Tdickem asi nebude. Motorů se valí všude hafo, az to zadřu, dám vědět... Za 10 výměn mám motor v kapse.

Napsal: 08 zář 2015, 14:39
od turbo kamna power
To se vám jako 400kč za olej zdá moc, že tam lejete všechno možný, co ukradnete v práci?
Napsal: 08 zář 2015, 22:11
od optimista
nie je problem dat 20E za olej len ja mam do prace 1000km plus 1000 z prace nikto mi cestu nepreplati olej menim asi 3 az 4x rocne plus dvakrat manzelke a to je len blba vymena oleja auto ma cez 400tis takze kazdy mesiac furt dajaka rit palova za 50E tak preco neusetrit

A dalsia nezanedbatelna vec je ze poriadny Slovak ma v zivote len dva raz radost
1 ked daco ukradne
2 ked zisti na co sa mu to ukradnute zide

Napsal: 12 bře 2016, 18:58
od techi
Náhodou jsem narazil na zajímavou tabulku. Přibližné srovnání vykonnostní specifikace různých výrobců. Diskutovaný ENDURON 10w40 plní náročnější specifikace, než vyžaduje VW na rotačku, takže už mám jasno.
https://www.google.cz/search?q=Srovn%C3 ... ZN4IPAM%3A[/url]
Napsal: 12 bře 2016, 20:36
od Míšánek
optimista píše:A dalsia nezanedbatelna vec je ze poriadny Slovak ma v zivote len dva raz radost
1 ked daco ukradne
2 ked zisti na co sa mu to ukradnute zide

Tak v tom jsou si naše národy taky velmi podobné a blízké

Napsal: 13 bře 2016, 12:03
od techi
To ani nemusíš krást, ten olej do náklaďáku je o hodně levnější než automobilovy, přitom je min stejně kvalitní, spíše ještě kvalitnější.
Bavíme se o staré rotačce, která má veliký km proběh, cena auta pod 100tis a nájezd km veliký, tak proč neušetřit.
Napsal: 22 úno 2017, 10:13
od Kaaja
Má někdo vyzkoušené dát do PDéčkového motoru náklaďákový olej? Někdo mi říkal, že PDéčkový olej má nějaká aditiva a prý neleptá kabely v motoru.