Stránka 1 z 1
skusenosti s billet kompresormi
Napsal: 19 říj 2015, 08:49
od toefuk
Caute chalani,
mate neake skusenosti s billet kompresormi?
Ked porovnate cast s billetom tak billet by mal mat:
1.) mensiu hmotnost - rychlejsi spoolup, znesu vacsie otacky
2.) ,,dlhsie a stihlejsie" lopatky - vacsi prietok vzduchu
Mate s tym niekto skusenost,ci je to tak ci je to blud?
Dik
Napsal: 19 říj 2015, 10:02
od Gardner
Zdar, nemam osobni zkusenost, ale doplnim info ktere jsem pred casem ziskal.
lita vs frezovana (CNC)
CNC:
- lehci
- tvrdsi
- lepsi spoolup
delaji se verze 6+6 a nebo 11 lopatek kazda ma malinko jine vlastnosti
11 vs (6+6)
- mene hlucna
- odolnejsei vuci casteckam prachu
- mene 'surge'
6+6 vs (11)
- umi vissi boost
- vedsi prutok vzduchhu
- vissi ucinnost
spoolup a odezva priblizne stejna.
Pokud se nekde mylim, zkusenejsi me urcite radi opravi.

Napsal: 19 říj 2015, 20:03
od Gardner
Jeste doplinm ze to co jsem uvedl se tyka hlavne 2260 2262 vklr.
Napsal: 19 říj 2015, 20:52
od cin
Gardner píše:Zdar, nemam osobni zkusenost, ale doplnim info ktere jsem pred casem ziskal.
lita vs frezovana (CNC)
CNC:
- lehci
- tvrsi
- lepsi spoolup
delaji se verze 6+6 a nebo 11 lopatek kazda ma malinko jine vlastnosti
11 vs (6+6)
- mene hlucna
- odolnejsei vuci casteckam prachu
- mene 'surge'
6+6 vs (11)
- umi vissi boost
- vedsi prutok vzduchhu
- vissi ucinnost
spoolup a odezva priblizne stejna.
Pokud se nekde mylim, zkusenejsi me urcite radi opravi.

Dovolil bych si oponovat - nevidim duvod proc by obrobena vrtulka mela byt lehci a tvrdsi

V dnesni dobe presnyho liti a odlevani jsou bezny odchylky i jen plus minus 6stovek . Povrch odlitku je prave kolikrat tvrdsi nez ten obrobeny, a co se tyka hmotnosti , tak u stejnyho detailu bude stejna obrobena i odlita. Vyhodu CNC obrabeni vidim spis v tom , ze lze libovolne pracovat s tvarem, uhlem, poctem a podobne. Vyhodnejsi je take pro kusove zakazky, kdy by vyroba forem na liti byla draha. Ovsem porizovaci cena 5oseho CNC neni take zanedbatelna, myslim tim kvalitni stroj. Ne cinsky nebo korejsky rozvrzany orezavatko

Napsal: 19 říj 2015, 23:12
od toefuk
tak podla mna je odliatok tvrdsi nez obrobok, navyse ak je vstrekovany pod tlakom. V tomto pripade ak je billet makksi tak to moze byt prave ta vyhoda ze zvladne vacsiu uhlovu rychlost (nerozleti sa len tak lahko).
Napsal: 20 říj 2015, 07:55
od Gardner
No informaci je o tom na hodne frontach casto jsou i protichudne, pro zajimavost pridam link na 'jakesi' vyjadreni Borg Warner a Garrett:
http://www.enginebasics.com/Advanced%20 ... heels.html
Napsal: 20 říj 2015, 08:18
od Ladas
všimli jste si o jakých a jak velkých turbech se tam píše?
Napsal: 20 říj 2015, 10:12
od Gardner
Tak urcite, je jasny ze se tam resi velka je turba, ale tam je to dobre patrne jak ma co vliv nebo nema.
Ale pise se tam ze material pro billet je kovany, tedy tvrdsi bude nez odlitek.
Rozhodne nas to ale nemusi vubec trapit.
Napsal: 24 říj 2015, 21:42
od Forest
Dobre navrzeny billet z dobreho materialu bude po dobrem obrobeni vzdy lehci.
... ale musi to byt dobry billet, ne neco obslehlyho a radoby uzpusobenyho. O tom by vam mohl povedet vrchni obslehavac svoje, ten se z toho zjevne jeste nevyhrabal. Ja bych mu poradil jak z toho ven, ale kdyz ja nemam v tomto smeru zadnou motivaci ... a navic, Oleg uz zmenil nazor a hybridy ho "chytly", takze uz si sve vyvinul (bez kopirovani) ... ostatne, na jeho turbech auta nejen na sprintech vyhravaji.
Takze opakuji: neni billet jako billet
