VW Lupo, špatné teplé starty
Moderátoři: šulda, Moderátoři
VW Lupo, špatné teplé starty
Ahoj,
dokázal by mi někdo poradit ?
R.v. 1999, 1,0MPi/37kW, kod motoru ANV
Studené starty - OK, jakmile se motor byť jen trošku zavlaží ( 30°C ) velmi špatně startuje. Trvá než naskočí, někdy musím startovat i na 2x, na 3x, pak se pomalu sbírá z nízkých otáček.
Celkově volnoběžné otáčky jsou nižší, auto se cuká.
Baterie - OK, startér - OK, vyměněny svíčky + kabely, vyčištěna škrtící klapka - dle diagnostiky - Adaptace OK, filtry atd - OK
Motor jinak běhá bez problémů, táhne, do otáček jde dobře, má najeto cca 100 000....nežere olej...atd
Jediná závada kterou píše je elektr.okruh vytápění Lambda sondy, což si myslím že vliv mít nemůže.
Jediný poznatek - v bloku měřených hodnot ve skupině 003 musí být hodnota škrtící klapky 0,0%, při nesešlápnutém pedálu. Já mám cca 5,1%.
Stačí abych lehce přišlápl plyn a skočí hodnota na 0.0% - v tu chvíli se otáčky lehounce zvýší a jsou cca optimální a motor si ševelí.
Klapka je jak zrcadlo...
Každou připomínku a nápad vítám a předem děkuji za ochotu a pomoc.
S pozdravem Zdeněk D.
dokázal by mi někdo poradit ?
R.v. 1999, 1,0MPi/37kW, kod motoru ANV
Studené starty - OK, jakmile se motor byť jen trošku zavlaží ( 30°C ) velmi špatně startuje. Trvá než naskočí, někdy musím startovat i na 2x, na 3x, pak se pomalu sbírá z nízkých otáček.
Celkově volnoběžné otáčky jsou nižší, auto se cuká.
Baterie - OK, startér - OK, vyměněny svíčky + kabely, vyčištěna škrtící klapka - dle diagnostiky - Adaptace OK, filtry atd - OK
Motor jinak běhá bez problémů, táhne, do otáček jde dobře, má najeto cca 100 000....nežere olej...atd
Jediná závada kterou píše je elektr.okruh vytápění Lambda sondy, což si myslím že vliv mít nemůže.
Jediný poznatek - v bloku měřených hodnot ve skupině 003 musí být hodnota škrtící klapky 0,0%, při nesešlápnutém pedálu. Já mám cca 5,1%.
Stačí abych lehce přišlápl plyn a skočí hodnota na 0.0% - v tu chvíli se otáčky lehounce zvýší a jsou cca optimální a motor si ševelí.
Klapka je jak zrcadlo...
Každou připomínku a nápad vítám a předem děkuji za ochotu a pomoc.
S pozdravem Zdeněk D.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33617
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
to : slovacek.milos
to : slovacek.milos
díky za příspěvek "čoveče", pokusím se odpovědět...
K diagnostice používám program VAG-COM, kde je poloha naklopení škrtící klapky vyjádřena v procentech od 0 - 100%.
Pokud používáš jiný program kde je údaj vyjádřen ve stupních - ok.
Princip je však stejný....začínat by měla na nule....v mém případě na nule není až do chvíle než lehce přidám plyn...proto tento postřeh
díky za příspěvek "čoveče", pokusím se odpovědět...
K diagnostice používám program VAG-COM, kde je poloha naklopení škrtící klapky vyjádřena v procentech od 0 - 100%.
Pokud používáš jiný program kde je údaj vyjádřen ve stupních - ok.
Princip je však stejný....začínat by měla na nule....v mém případě na nule není až do chvíle než lehce přidám plyn...proto tento postřeh
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33617
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
to je jedno každopádně copíšeš tak šlapeš na plyn a pedál ti nejede plynule od O do 1OO
máš v háji klapku bud dej druhou nebo ji rozeber najdeš tam potenciometry zvol klidně brutální metodu sprejem na klapky postříkej potáky počisti vatičkou do ucha, z toho potáku sleze černý bordel, pak vem diavu čerenou vatičku a ty potáky natři, de taky mírně přihnout lízací kontakt aby chodil jinou dráhu,
pokud ti bude na vagu opět padat signál z klapky klapku vymontuj a ulož do popelnice

máš v háji klapku bud dej druhou nebo ji rozeber najdeš tam potenciometry zvol klidně brutální metodu sprejem na klapky postříkej potáky počisti vatičkou do ucha, z toho potáku sleze černý bordel, pak vem diavu čerenou vatičku a ty potáky natři, de taky mírně přihnout lízací kontakt aby chodil jinou dráhu,
pokud ti bude na vagu opět padat signál z klapky klapku vymontuj a ulož do popelnice

slovacek.milos píše:to je jedno každopádně copíšeš tak šlapeš na plyn a pedál ti nejede plynule od O do 1OO
máš v háji klapku bud dej druhou nebo ji rozeber najdeš tam potenciometry zvol klidně brutální metodu sprejem na klapky postříkej potáky počisti vatičkou do ucha, z toho potáku sleze černý bordel, pak vem diavu čerenou vatičku a ty potáky natři, de taky mírně přihnout lízací kontakt aby chodil jinou dráhu,
pokud ti bude na vagu opět padat signál z klapky klapku vymontuj a ulož do popelnice
Dobre diky rozebrat. Uvidime co najdu
Stipl píše:Ja bych ji jeste skusil znova nastavit. Jestli neni chyba v postupu nastaveni klapky.
Zkousel jsem ji nastavit asi 3x celkem. Adaptace vzdy probehla v poradku se stejnym vysledkem.
Zkusim se do ni podivat jak radi kolega a pak uvidim. Netusim zda ma odporove odmerovani o kterem se zminuje nebo jiny druh ktery se mozna dost dobre ani vycistit neda ale dokud to neeozeberu tak se to nedozvim...
Elektrická část škrtící klapky rozebrána, kontakty očištěny, lehce napruženy, nové nastavení přes diagnostiku, zdá se být vše OK... Toto je obrzovka s otáčkami po startu teplého motoru ( cca 50°C)...tuší někdo zda je 640ot/min na tento motor dost ? Pocitově ne...ideal je někde kolem 850ot/min
Dají se nějak zvýšit ? Třeba by to mohlo částečně vyřešit problém i se startováním....

Dají se nějak zvýšit ? Třeba by to mohlo částečně vyřešit problém i se startováním....
