Audi A6 krmene prilis vyfukovymi plynmi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Audi A6 krmene prilis vyfukovymi plynmi

Příspěvek od sky59 »

A6 ASB motor 3.0L r2007

Uz dlhsie riesim "neposlahlivu" A6ku, ku dnesnemu dnu potvrdene bolo vadne rele 614... uz chodi spolahlivo

Ostava vsak stale jeden problem (uz som sa o nom zmienil v inych vlaknach avsak tentokrat si myslim ze nsatal posun v diagnoze...)

dole je urobeny log, na trojke a na stvorke, plny plyn a brzdenie motorom

na hornej casti logu je ziadana a skutocna hodnota z MAF, mnozstvo vzduchu
v dolnej polovici je EGR, neviem ci je to skutocna alebo ziadana hodnota

vidno, ze EGR sa otvara na 100% a to znamena ze sa vali prilis mnoho vyfukovych plynov do sania a teda si nemoze potiahnut cerstveho vzduchu

pokial je ERG "zatvoreny" vidno ze cerstvy vzduch ide, ale po jeho otvoreni okamzite mnozstvo cerstveho vzduchu pada dole

(moja kokta O1 otvara EGR na 4.8% a je uplne OK)

OTAZKA: ta hodnota EGR z VAGu je skutocna hodnota/poloha alebo ziadana z ECU?

Ak je ziadana, tak potom na zaklade akej info, aky zly snimac, je pozadovana 100% hodnota otvorenia???!!

Ak je to skutocna, je vadny EGR a otvara sa koli tlakom naokolo alebo koli niecomu inemu?

Druhy obrazor je schema nasavania s turbom a snimacmi kde pekne vidno ze pri otvoreni EGR naplno valia plyny z vyfuku do sania....

Vie niekto povedat ze kde je problem? Preco sa EGR otvara az na 100%? V akej situacii sa ma otvorit na 100% naozaj?

diky
Obrázek

Obrázek
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

pozadovana hodnota vahy vzduchu ide z egr mapy , a percenta pracovneho cyklu ventilu ktory ovlada egr, idu z PIDu ktory sa snazi dosiahnut pozadovanu hodnotu.... hranice max a min pracovneho cyklu mozu byt pri softe z octavie ine ako pri softe z A6, a aktualne percenta nemusia zodpovedat skutocnej polohe egr ventilu, ak je mechanicky zly...
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

netopier píše:pozadovana hodnota vahy vzduchu ide z egr mapy , a percenta pracovneho cyklu ventilu ktory ovlada egr, idu z PIDu ktory sa snazi dosiahnut pozadovanu hodnotu.... hranice max a min pracovneho cyklu mozu byt pri softe z octavie ine ako pri softe z A6, a aktualne percenta nemusia zodpovedat skutocnej polohe egr ventilu, ak je mechanicky zly...
ano ano, skus sa este prosim zamysleit nad tym co si myslim hore - podla vsetkeho MAF dokaze zmerat aj velke prietoky takze asi vadny nebude, smerom dole celkom kopiruje ziadanu hodnotu...

cize ked EGR naplno otvori, tak v motore dookola cirkuluje 50% (odhad podla MAF) vzduchu a len zvysnych 50% ide cerstvych, turbo iba drzi tento "uzatvoreny" okruh natlakovany...

EGR "zadrety" nebude, pretoze pri povele takmer 100% naozaj spadne mnozstvo nasavaneho cerstveho vzduchu, info z MAF

a podla logu turbo tlaci na chlp presne ako je ziadana hodnota tlaku (log som nepripojil)

z toho mi vychadza ze mozno bude na rit ten snimac DPFE ci ako sa vola, ten rozdiel tlakov co meria, mozno ma kdesi predranu diekru na jednej z dvoch hadiciek...

co myslis?

este som nasiel obrazok k tomu DPFE, cize ak snimac nevidi ze idu spat plyny do sania tak sa snazi naplno otvorit EGR, len ma zaraza ze tam nie je nejaka normalna limita, snimac DPFE sa vidi v grupe 102 na VCDS?

Obrázek
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

podla mna s tym dpfe nema vobec nic spolocne a je tam kvoli detekcii zapchatia DPF...


dalsa vec, v edc16,17 su percenta duty cycle ovladacich prvkov inverzne, cize 100 percent moze znamenat aj to , ze je egr uplne zavrety , toto ale neviem hned teraz overit ,, , kazdopadne pri plnom plyne sa vzdy egr zatvara, mozno pri regeneracii nie ..

ak aktualne mnozstvo vzduchu cez MAF na volnobeh, a pri normalnej jazde kopiruje pozadovanu hodnotu, je egr OK ...
pri plnom plyne je poziadavka na maf vzdy naschval nedosiahnutelna, cim sa zabezpeci, ze PID uplne zavrie egr aby spaliny neprechadzali....

btw aky je problem s autom? nema vykon?
skusal si egr na skusku zaslepit, ci sa zmeni spravanie? je to predsa najjednoduchsia moznost
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

na těchto motorech je docela často upanej kanál vsacím potrubí co vede spaliny od trubky za klapku, pak se egr musí otvírat na 100% , aby se pokrylo požadovaný množství plynů, je potřeba to vyčistit, nejlíp vypálit
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Huml píše:na těchto motorech je docela často upanej kanál vsacím potrubí co vede spaliny od trubky za klapku, pak se egr musí otvírat na 100% , aby se pokrylo požadovaný množství plynů, je potřeba to vyčistit, nejlíp vypálit
pane Huml,

za predpokladu ze MAF meria spravne (zda sa ze ano) tak nasavane mnozstvo cisteho vzduchu hlboko spadne... to by znamenalo ze tie spaliny dokazu prejst v plnej parade a plnom mnozstve do sacieho potrubia nahradzajuc cerstvy vzduch.... ? alebo sa mylim?

mne to stale vychadza na to, ze ECU nevie vdaka "pokazenemu DPFE a jeho trubiek" ze podtlaku je dost a spalin sa vali do vstupu az az.... ale ECU o tom nevie a otvara a otvara EGR..... ??

ak by bola pripchata ta trubka tak by nekleslo nasavane mnozstvo cisteho vzduchu ani pri otvoreneom EGR?
Naposledy upravil(a) sky59 dne 09 lis 2015, 13:20, celkem upraveno 1 x.
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

netopier píše:podla mna s tym dpfe nema vobec nic spolocne a je tam kvoli detekcii zapchatia DPF...


dalsa vec, v edc16,17 su percenta duty cycle ovladacich prvkov inverzne, cize 100 percent moze znamenat aj to , ze je egr uplne zavrety , toto ale neviem hned teraz overit ,, , kazdopadne pri plnom plyne sa vzdy egr zatvara, mozno pri regeneracii nie ..

ak aktualne mnozstvo vzduchu cez MAF na volnobeh, a pri normalnej jazde kopiruje pozadovanu hodnotu, je egr OK ...
pri plnom plyne je poziadavka na maf vzdy naschval nedosiahnutelna, cim sa zabezpeci, ze PID uplne zavrie egr aby spaliny neprechadzali....

btw aky je problem s autom? nema vykon?
skusal si egr na skusku zaslepit, ci sa zmeni spravanie? je to predsa najjednoduchsia moznost
DPFE linearne meria prietok spalin do sania a to pomocou ten trubice s odporom kedy meria tlak na oboch stranach, cim vacsi rozdiel tlakov tym vacsi prietok a na tomto zaklade ECU linearne otvara EGR
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

sky59 píše:
netopier píše:podla mna s tym dpfe nema vobec nic spolocne a je tam kvoli detekcii zapchatia DPF...


dalsa vec, v edc16,17 su percenta duty cycle ovladacich prvkov inverzne, cize 100 percent moze znamenat aj to , ze je egr uplne zavrety , toto ale neviem hned teraz overit ,, , kazdopadne pri plnom plyne sa vzdy egr zatvara, mozno pri regeneracii nie ..

ak aktualne mnozstvo vzduchu cez MAF na volnobeh, a pri normalnej jazde kopiruje pozadovanu hodnotu, je egr OK ...
pri plnom plyne je poziadavka na maf vzdy naschval nedosiahnutelna, cim sa zabezpeci, ze PID uplne zavrie egr aby spaliny neprechadzali....

btw aky je problem s autom? nema vykon?
skusal si egr na skusku zaslepit, ci sa zmeni spravanie? je to predsa najjednoduchsia moznost
DPFE linearne meria prietok spalin do sania a to pomocou ten trubice s odporom kedy meria tlak na oboch stranach, cim vacsi rozdiel tlakov tym vacsi prietok a na tomto zaklade ECU linearne otvara EGR
podla mna je to len feedback, a primarne sa na egr pouziva mapa kde je pozadovane mnozstvo vzduchu , a v porovnani s hodnotami z MAF si to riadi PIDom, ale mozno to kombinuje aj s DPFE alebo kym certom...
kazdopadne, ak ti pada ta vaha neprimarane, je podla mna stale otvorene egr, co vies overit sedliackym rozumom - docasnym zaslepenim
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

netopier píše:
sky59 píše:
netopier píše:podla mna s tym dpfe nema vobec nic spolocne a je tam kvoli detekcii zapchatia DPF...


dalsa vec, v edc16,17 su percenta duty cycle ovladacich prvkov inverzne, cize 100 percent moze znamenat aj to , ze je egr uplne zavrety , toto ale neviem hned teraz overit ,, , kazdopadne pri plnom plyne sa vzdy egr zatvara, mozno pri regeneracii nie ..

ak aktualne mnozstvo vzduchu cez MAF na volnobeh, a pri normalnej jazde kopiruje pozadovanu hodnotu, je egr OK ...
pri plnom plyne je poziadavka na maf vzdy naschval nedosiahnutelna, cim sa zabezpeci, ze PID uplne zavrie egr aby spaliny neprechadzali....

btw aky je problem s autom? nema vykon?
skusal si egr na skusku zaslepit, ci sa zmeni spravanie? je to predsa najjednoduchsia moznost
DPFE linearne meria prietok spalin do sania a to pomocou ten trubice s odporom kedy meria tlak na oboch stranach, cim vacsi rozdiel tlakov tym vacsi prietok a na tomto zaklade ECU linearne otvara EGR
podla mna je to len feedback, a primarne sa na egr pouziva mapa kde je pozadovane mnozstvo vzduchu , a v porovnani s hodnotami z MAF si to riadi PIDom, ale mozno to kombinuje aj s DPFE alebo kym certom...
kazdopadne, ak ti pada ta vaha neprimarane, je podla mna stale otvorene egr, co vies overit sedliackym rozumom - docasnym zaslepenim
ano je to mozno mozne overit zaslepenim, ale ja som od auta 100km, mam nejake info nieco co som pomeral a potrebujem vydedukovat chybu tak, ze poviem mechanikovi urob toto a bude to OK, podobne som identifikoval chybne rele 614 co nevedeli za 2 roky najst v ziadnom autorizovanom servise a ani u garazistu (zese sa nieco odo mna naucili :)

naozaj, ten DPFE meria linearne, preto ma do neho dve vakuove trubky, tieto su zlava a sprava na pneumatickom odpore, ak je velky prietok je aj velky rozdiel tlakov, pri nulovom prietoku je nulovy rozdiel tlakov, kdesi je aj okienko vo VCDS co meria tento diferencialny tlak, na zaklade tejto info ECU reguluje EGR

vo vyfukovom potrubi je omnoho vacsi tlak ako tlak v sani vytvoreny turbom? pytam sa preto, ze ci je realisticke ze cez "tenku" trubku a EGR ventil je mozne nahradit tych 50% cerstveho vzduchu v sani? to znamena, ze pri plne otvorenm EGR sa dokaze cez tu tenku trubku a EGR pretlacit dost vela vyfukovych plynov?

staci aby ta vakuova hadica do DPFE na strane od vyfuku bola zapchata a teda DPFE nevidi rozdiel tlakov to je nulovy tok plynov preto sa snazi naplno otvorit EGR co sa mu aj v mojom pripade asi podari a nahradi az 50% cerstveho vzduchu

zapchata vakuova na strane za pneumatickym odporeom nebude to by stale zatvaralo EGR pretoze by videlo velky rozdielovy tlak
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

tak povedz mechanikovi "zaslep egr" a "posli normalne logy a nie tie chujoviny v exceli "
p.s tych 100 percent je podla mna zatvoreny egr , a padajucu vahu ti robi to , ze je nefunkcny, ale este mozes skusit nezaslepit to a 4 strany polemizovat :)
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

netopier píše:tak povedz mechanikovi "zaslep egr" a "posli normalne logy a nie tie chujoviny v exceli "
p.s tych 100 percent je podla mna zatvoreny egr , a padajucu vahu ti robi to , ze je nefunkcny, ale este mozes skusit nezaslepit to a 4 strany polemizovat :)
a ked ho zaslepi tak co? auto "normalne" ide akurat nejde tak ako by asi malo ist....

logy v exceli su jedine normalne videnie co sa deje :) tie viewery su uplne k h****u :) logy som robil ja :)

nasiel som AUDI training documenty a podla vsetkeho mas pravdu ze EGR riadi z map, len nechapem ako kkt pride na to ze ho naplno otvori?? co ho k tomu dohnalo? majite auta ma podozrenie ze niekto niekde v minulosti prepalil soft....
obrazok je ku konkretnemu autu, nie su ziadne hadice takze tam vobec nie je problem ze sa navali plna rit vyfukovych plynov do sania, je to v podstate priamo prepojene cez ventil

nevidim dovod zaslepovat ten EGR, ja potrebujem zistit na zaklade coho je povel na plne otvorenie, a naopak nie je, ked si pozries ten moj obrazkovy log tak rovno vidis ze pri brzdeni motorom povel na EGR pada dole, nie je invertovany 100% = plne otvoreny

tuto je training dokument google ho najde:
pps_941803_3l_tdi_cata_w_clean_diesel_system_eng.pdf


Obrázek

a v uvedenom dokumente som sa aj docital ze na vyfukovom potrubi ma NOxm senzor G295 s jednotkou J583

cely cirkus s EGR je koli NOx, mozno je mozne ze fixluje tento snimac? a potom ECU ziada plne otvorenie?

Obrázek
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

ako sorry, ale logview urobi lepsiu robotu ako si urobil ty.
od teba mame pofiderny graf bez dalsich informacii, a v log vieweri vidis aj tabulkove zobrazenie, a navyse si z logu s viacerymi kanalmi mozes vyberat co chces a co nechces vidiet, takze by som to s tou genialitou pri robeni logov nevidel tak horuco..

otvara ho pwmkom vacsinou z PIDu na zaklade realnej/pozadovanej nasavanej hmotnosti vzduchu, plus do toho hovori viacero obmedzeni

bez poriadnych logov vsetkeho co treba, vratane tlaku v sani sa niakm nepohneme .

stale si stojim za tym, ze 100percent je zavrety , ale kedze z tych logov vidno prd a nie jazdny rezim, necham to dalej na teba ;)
bye
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

netopier píše:ako sorry, ale logview urobi lepsiu robotu ako si urobil ty.
od teba mame pofiderny graf bez dalsich informacii, a v log vieweri vidis aj tabulkove zobrazenie, a navyse si z logu s viacerymi kanalmi mozes vyberat co chces a co nechces vidiet, takze by som to s tou genialitou pri robeni logov nevidel tak horuco..

otvara ho pwmkom vacsinou z PIDu na zaklade realnej/pozadovanej nasavanej hmotnosti vzduchu, plus do toho hovori viacero obmedzeni

bez poriadnych logov vsetkeho co treba, vratane tlaku v sani sa niakm nepohneme .

stale si stojim za tym, ze 100percent je zavrety , ale kedze z tych logov vidno prd a nie jazdny rezim, necham to dalej na teba ;)
bye
skoda ze sa ti uz nechce viac so mnou rozmyslat.... a 100% je otvoreny ved to vidis aj z toho mojho obrazkoveho logu, ked je v zatazi tak ziada EGR 100%, ked sa brzdi motorom (modra v hornej polovici ide dole aj EGR ide dole)

nerozumiem preco ti vadi ked je to uz v grafe, ved som jasne napisal modra je ziadana MAF a cervena je zmerana MAF, ked ide ziadana MAF dole aj EGR ide dole...
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

netopier-u, si este tu?

myslim ze som na to prisiel aj s tvojou pomocou :)
uz nemusim robit testy zo zapchavanim EGR, uz viem ze EGR je zaseknuty otvoreny, pripadne ma droty k nemu kdesi zapchate podla toho ako sa to riadi...

- ziadna chyba ako "insufficent flow", to znamena ze plyny idu do sania, myslim ze to zistuje podla toho ze teplomer nameria viac ako 65degC, kdesi v potrubi

- prehladal som logy a mas pravdu, duty je invertovane, len neviem ci 100% znamena napatie plne alebo nulove, zda sa ze zatvara EGR pomocou napatia a je normalne otvoreny?

- ECU ako primarnu info berie MAF na ovladanie EGR

v mojom pripade ECU vidi ze ide prilis malo cerstveho vzduchu a snazi sa ZAVRIET EGR ventil s duty 100%

uz odisiel povel mechanikovi na slovensko, ze ma skontrolovat vodice do EGR a potom ho vymenit za novy

a este jedna otazka: ten EGR je vlastne elektromagnet vtahovany do cievky? videl som nejake obrazky a podla vsetkeho za EGR je "povazovane" to jadro kde ma na jednom konci asi kuzel co proti konickemu lozku tvori samotny ventil

nie je skusenost zo zaseknitim?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

Obrázek

i am sorry...
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“