Stránka 1 z 2
Nabízím změření vykonu 1.9TDi Pd awx, poslední příspěvek
Napsal: 09 lis 2015, 22:26
od kupec18
Zdravím pročetl jsem par přizpěvku na toto téma a docela mě to nadchlo.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... Aestikvalt
Pravě mě čeká zpracováni Bakalařske prace s tematem na konstrukci automobilu, A ponědž jsem majitelem Superba AWX s 5kvaltem ktrery mi moc nevyhovuje rad bych tu praci napsal o přestavbě.
Jednalo by se tedy o upravu popřipadě přestavbu převodovky s cílem optimalizovat posledni rychlostni stupen pro dalniční rychlosti, Tzn. Aby na 6ku při rychlosti cca 130-140km/h motor točil idealni otažky při kterych bude mít nižší spotřebu.
Jak jsem se už dočetl na passata se vyraběla 5kvalt převodovka v 6kvalt skříni kde by tedy mělo být možne přidat ozubeni.
Je to pravda?, pasuje převodovka na superba, dá se sehnat? řešil to už někdo?
Budu vděčny za jakékoliv info, klidně i kontakt na někoho kdo s tim ma nějaou zkušenost nebo o tom sveho času třeba jen přemyšlel.
Chtěl bych si dopředu udělat trochu přehled co vše bude nutné pořešit.
Kde by se dal najit přehled převodových poměru jak je má Vojta v tematu nahoře?
Ve vysledku bych se chtěl dostat k upravene převodovce jež namontuju do auta a odzkoušim.
Děkuji za jakékoli podněty k tématu.
Kupec
Napsal: 09 lis 2015, 22:28
od Ladas
hledej převodovku FRK
Napsal: 09 lis 2015, 22:59
od kupec18
POkud dobře počítam tak moje FHN staly převod 3,444
5kvalt 0,686
Vysledny celkovy převod je 2,362
FRK staly převod 3,875
6kvalt 0,6
Výsledny převod 2,325
Tzn FHN x FRK
2,362 x 2,325
Frk mi přida 0,037 na převodovém poměru což se obávam že nebude zas tak moc, Bohužel tady ted nemám auto ale rozdil mezi 4. a 5. je 0,217, myslim že zhruba takového rozdilu bych potřeboval dosáhnou.
Napsal: 10 lis 2015, 10:12
od TDI tech
povedal by som ze 5Q prevodovka v tom Superbe je tak v pohode. Samozrejme ze ked pojdes hore s krutakom, tak uz asi dlzka prevodov dostacovat nebude.
Napsal: 10 lis 2015, 11:57
od favo
Přestavby převodovek dělá firma Eurotuning, třeba pustí nějaký info.
Napsal: 10 lis 2015, 13:07
od kupec18
Dik za ten eurotuning ted jsem jim psal jestli by to bylo možne tak uvidíme.
Ted to při tachometrovych 150km/h točí kolem 3000 ot což se mi moc nelibi
Napsal: 10 lis 2015, 13:37
od Slavkov
Být tebou, tak si to v bakalářce udělám pěkně teoreticky (teor. rozbor ze zdrojů, nějaké kecy, něco vlastního), přihodím nějaký excel na stupňový diagram atd. a praktickou realizaci si nechám na diplomku

Napsal: 10 lis 2015, 18:01
od Forest
Slavkov píše:Být tebou, tak si to v bakalářce udělám pěkně teoreticky (teor. rozbor ze zdrojů, nějaké kecy, něco vlastního), přihodím nějaký excel na stupňový diagram atd. a praktickou realizaci si nechám na diplomku

+1
Horko-těžko mi to budete věřit, ale přesně toto mě napadlo když jsem četl úvodní post tohoto topicu. Prostě v rácmi bakalářky si připrav ingredience, všechno popiš, zhodnoť, přihoď nezávislé posudky a vyjádření, nějaký průzkum zde (abys nabral stránky, něco ve smyslu "názor na tento počin od pozitivně zaujatých"), nahoď propočty, výpočty atd. ... a pak, v diplomce se prvních 10 stránek budeš zmiňovat o tom, jak jsi psal tu bakalářku a co Tě motivovalo a že jsi se za tu dobu jen ve svém uvažování a zvažování ujistil, že je to dobrá myšlenka, zmíníš to, jak taky, že tyto převodovky za tu dobu zůstaly držáky, porovnáš to s novodobými, které, ovlivněny EU (emisní limity a jiné ekoteroristické sračky) a krizí, stojí za hovno ... a na 20. stránce čtenáři sdělíš, že "teda do toho du páč je to fak dobrej nápad"
... jen nebuď mrcha a pak sem tu bakalářku pověs ... a následně i diplomku, držím palce.
Mimochodem, já, když jsem měl Superba AWX, tak ikdyž tam byla pětka dlouhá jak týden před výplatou tak jsem o výměně dost uvažoval a tehdy mi byl dost po teoretické stránce nápomocen
Radek, který toto zrealizoval už někdy v roce 2005 (?).
Jen doplním, že ten pětikvalt v Superbu, který jsem poslal dál, tak jezdí s chipem od DP dodnes k plné spokojenosti svého slovenského majitele a nemůže si ho vynachválit (dokonce, když mu přítelkyně dala nůž pod krk, že buď ona nebo Sup ... no, zkrátím to, je to expřítelkyně

.
Když mi pošleš svůj email formou

, tak Ti pošlu chytrý Excel, do kterého jen dosazuješ údaje z Etky a počítá Ti to rychlost a otáčky pro jednotlivé převodové stupně.
Napsal: 10 lis 2015, 19:03
od titan0306
Máš 2 varianty:
Buď dát 6q z 1.9 + věci kolem, nebo dle mého lepší varianta dát 6q z 2.5.
U 1.9 budeš mít výhodu, že budeš dávat i 240mm spojku, u 2.5 ti zůstane malá spojka, ale převody budou delší a tato varianta vyjde levněji.
Napsal: 10 lis 2015, 19:24
od kupec18
Co je ten V6/6q za převodovku, označení nebo poměry?
Napsal: 10 lis 2015, 19:38
od titan0306
Napsal: 10 lis 2015, 21:32
od turbo kamna power
titan0306 píše:Máš 2 varianty:
Buď dát 6q z 1.9 + věci kolem, nebo dle mého lepší varianta dát 6q z 2.5.
U 1.9 budeš mít výhodu, že budeš dávat i 240mm spojku, u 2.5 ti zůstane malá spojka, ale převody budou delší a tato varianta vyjde levněji.
převodovka z V6 pasuje na čtyřválec? Měl jsem za to, že ne

Napsal: 10 lis 2015, 21:39
od Forest
turbo kamna power píše:převodovka z V6 pasuje na čtyřválec? Měl jsem za to, že ne

Nebyl jsem si toho tez vedom, ale mam dojem, ze Radek tam praveze tuto mel a jezdil na ni (i sprinty)...nebo se, Radku, mylim?

Napsal: 10 lis 2015, 22:16
od mesi3
Trošku off: Věřim, že si tabulky na rychlost dovede udělat sám, však od toho jsou dynamika kinematika fyzika apod... , mimochodem když už se tu tak rozjela debata na jaké škole to budeš dělat? Mě čeká letos bakalářka na téma Emise spalovacích motorů

Napsal: 10 lis 2015, 23:08
od kupec18
Moc děkuju za scany, alespon je se čeho chytit, ja mam jen servisni manual na superba a tam jsou snad jen 3 typy převodovek a vše o ničem.
Spojku by samozřejmě bylo lepší zachovat 240mm, ono ruku v ruce počítam že když už tam bude delší převod tak by určitě nebylo na škodu par koni navic.
Převodovka HPE z 2.0 103kw ma pěkny 6. kvalt, navic spojka je 240mm což mám ted taky
Kloubovy hřídel- přiruba 114mm, je to přiruba na poloosu pokud se nemylím, je to rozteč šroubu?
To by byl teda zatim asi prvni rozdil ale myslim že celkem pohodově řešitelny bud udělat mezikus a zkratit poloosu nebo zkusit dopasovat
Bakalařku budu dělat na Vš Banske v Ostravě.
Messi to ti teda nezavidim psat to ja , tak jsou tam jen sproste slova. A patrně bych se vyloženě zaměřil na Vw skandal.
A eurotuning na mě zatim zvysoka
