Octavia BXE, netlaci turbo
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia BXE, netlaci turbo
Zdravim pani, prosim o radu, napad alebo nakopnutie...
Riesim Octaviu 1.9 BXE 2007 najazd cca 300tis. Auto podla vyjadrenia vodicov stratilo vykon. Ked sme ho dostali na dielnu, v zavadach RJ boli len 3 vadne zhavice. Zhavice sme vymenili, skontrolovali sme nastavenie rozvodu (ma asi 20tis do vymeny), Vag dava -1, viem ze pre BXE to nieje ideal ale nemal by to byt az taky problem. Motor sme otvorili zospodu, vymenili sme ojnicne loziska za Kolbeny a nove skrutky, takisto sme mali dole viko ventilov, vacka napohlad nevyzera chytena, upchavky su namieste. Motor je celkovo zvnutra cisty, ziadne nanosy ani usadeniny. Nastavili sme vole na tryskach na 180st. Demontovali sme klapku a EGR, kompletne vycistili a odskusali. Presli sme hadice sania a spoje, vseko ok. Zistili sme ze je pridreta regulacia na turbe, takze sme ju vycistili, skontrolovali nastavenie banky aj banku. Katalyzator sme vyplachli tekutinou na cistenie DPF aby sme z neho dostali sadze.
Teraz k tomu ako sa to sprava - motor startuje normalne, chod je dobry vzhladom na najazd km, rozdiely korekcii su max 0.3 mg. Auto ide do otacok ale nema vykon, turbo sice tlaci ale malo, pri poziadavke 2000 dava tak 1500. Regulacia chodi. Porovnaval som udaje na identickom funkcnom aute a skusal som vymenit vahu, podtlakove ventily, snimac tlaku. Stale to iste. Rozdiel pri rovnakych podmienkach na riesenom a funkcnom aute je iba v tlaku v sani a samozrejme prietoku na vahe, co stale hovori len o tom ze motor ma malo vzduchu....
Budem vdacny za akukolvek radu alebo napad. Otazka - moze byt vada v turbe - nedostatocne otacky, rozvazenie vrtuliek....? Alebo vada RJ...? Alebo...?
Diky
Riesim Octaviu 1.9 BXE 2007 najazd cca 300tis. Auto podla vyjadrenia vodicov stratilo vykon. Ked sme ho dostali na dielnu, v zavadach RJ boli len 3 vadne zhavice. Zhavice sme vymenili, skontrolovali sme nastavenie rozvodu (ma asi 20tis do vymeny), Vag dava -1, viem ze pre BXE to nieje ideal ale nemal by to byt az taky problem. Motor sme otvorili zospodu, vymenili sme ojnicne loziska za Kolbeny a nove skrutky, takisto sme mali dole viko ventilov, vacka napohlad nevyzera chytena, upchavky su namieste. Motor je celkovo zvnutra cisty, ziadne nanosy ani usadeniny. Nastavili sme vole na tryskach na 180st. Demontovali sme klapku a EGR, kompletne vycistili a odskusali. Presli sme hadice sania a spoje, vseko ok. Zistili sme ze je pridreta regulacia na turbe, takze sme ju vycistili, skontrolovali nastavenie banky aj banku. Katalyzator sme vyplachli tekutinou na cistenie DPF aby sme z neho dostali sadze.
Teraz k tomu ako sa to sprava - motor startuje normalne, chod je dobry vzhladom na najazd km, rozdiely korekcii su max 0.3 mg. Auto ide do otacok ale nema vykon, turbo sice tlaci ale malo, pri poziadavke 2000 dava tak 1500. Regulacia chodi. Porovnaval som udaje na identickom funkcnom aute a skusal som vymenit vahu, podtlakove ventily, snimac tlaku. Stale to iste. Rozdiel pri rovnakych podmienkach na riesenom a funkcnom aute je iba v tlaku v sani a samozrejme prietoku na vahe, co stale hovori len o tom ze motor ma malo vzduchu....
Budem vdacny za akukolvek radu alebo napad. Otazka - moze byt vada v turbe - nedostatocne otacky, rozvazenie vrtuliek....? Alebo vada RJ...? Alebo...?
Diky