Hlava Fabia 1.4Mpi...

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Hlava Fabia 1.4Mpi...

Příspěvek od roman1648 »

Při demontáži hlavy se mě jeden závit z bloku vymotal i s hliníkem - ten nejkratčí šroub co je nejblíž vodní pumpě
Zkusím to vyvložkovat helicoilem na M10, ale není tam moc i tak moc materiálu, bojím se aby se to při utahování nevyrvalo i s vložkou..
nějaká zkušenost / rada ?
díky
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Vyvložkuj to a utahni s citem. Víc asi nevymyslíš.

On normálně je ten moment celkem v klidu, nějakých cca 80 Nm, a to by vložka udržet měla.

Nebo tam dej svorník a dotahuj matici. Ale to je taková prasárna.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

no, ono to asi vyjde nastejno...
já prvně tu dírku vedle toho vyleju tekutým kovem aby se to nerozvalilo, vyřežu závit a natočím Helicoil, použiju redukci jen na M10, to bude tak akorát, dlouhej pevnostní šroub M10 s hlavou na imbus už mám tak snad to bude OK
všechny šrouby šly v pohodě, tento je nejkratší a vyjebal se... :x
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Možná už mu v minulosti někdo "pomohl". Ono stačí místo momenťáku použít metrovou tyč a místo mozku prejt - a je hotovo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Covece to asi ne...dedula to ma od nova,najeto necelych 60tis😆,je prorazeny tesneni a jde olej do vody,jinak auto jak novy,to jsem dlouho nevidel..
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mě napadlo, že na těchto motorech bylo fouknuté těsnění hlavy výrobní vada. Na servisu jsem jich měnil desítky už v záruce. Tak mě napadlo, že to už někdo otvíral a dal tomu pod wocas.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No mozny je vsechno...
Pripomen me prosimte to nastavovani tech vuli na MPI,dojet na dotek k ventilu a dotahnou o dve otacky?
Myslim ze kamos to tak posledne udelal a auto mu nechtelo jet😆
A utahovaci momenty na hlavku?
Diky
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Úplně povolit, dojet na dotek a 2x360° dotáhnout.

Původně: šrouby hlavy 20 Nm + 2x90°, matky pod svíčkami 20Nm.

Po novu: Moment je myslím 75-80 Nm, matky pod svíčkami 25-28 Nm.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

OK díky
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Tak pohoda,
vyvložkoval jsem to na M10, pevnostní šroub z práce z nástrojárny 12.9 a myslím že to bude OK, jen s těma vůlema se mě to nějak nedařilo, když to nastavím tak jak píšeš, je motor uplně bez tlaků...

Obrázek
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Odpovědi: 0
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Já to dělám tak, že tyčky vrátím na svoje místo a se štělovacíma šroubama zatím nehýbám. Motorem párkrát protočím, pak dostrojím zbytek motoru a nakonec motor natáčím do poloh kde se seřizují vůle a zkouším rukou točit tyčkami. Pokud s některou nejde otočit, tak to seřizovacím šroubem mírně povolím. Většinou s tím není třeba hýbat, max s jedním, dvěma ventily. Vím, že to není podle DP, ale mě se to osvědčilo.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33639
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Hlava Fabia 1.4Mpi...

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="roman1648"]

já si stím nelámu hlavu, zanesu hlavu na přebrus a ukážu závit, šteft, druhý den hlava jak nová

hydra vytahat a vymačkat aspon se napijou nového oleje
ladiktm
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Odpovědi: 0
Registrován: 09 srp 2013, 21:07
Bydliště: Prague-Stuttgart
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ladiktm »

hydra se daji nahradit klasickymi z Fel 1.3
!!!SLÁVEK!!!
Přispěvovatel
Příspěvky: 163
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2013, 11:23

Příspěvek od !!!SLÁVEK!!! »

Felicie nemá hydra (LOL)
když je to po dvou otáčkách bez tlaku tak dám 1,5 když to mlátí tak 1,25
prostě ubíráš do té doby než je vše ok a hlavně všechny válce stejně !
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Hlava Fabia 1.4Mpi...

Příspěvek od roman1648 »

slovacek.milos píše:
roman1648 píše:
já si stím nelámu hlavu, zanesu hlavu na přebrus a ukážu závit, šteft, druhý den hlava jak nová

hydra vytahat a vymačkat aspon se napijou nového oleje
Miloši teď nevím jestli si ze mě děláš prdel nebo jak

1. To není závit v hlavě ale v bloku, motor kvůli tomu fakt tahat nebudu
2. Hydra u tohoto motoru vyndat není tak jednoduchý jako u OHC

(noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“