|Chladič stlačeného vzduchu

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

|Chladič stlačeného vzduchu

Příspěvek od jericho-3 »

Pánové úpravci,o kolik tak přibližně zvedne výkon chladič stlačeného vzduchu? Tak o 10 HP podle velikosti ?Díky..
nepropadat panice...
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od matesfox »

to není jen o tom kolik zvedne výkon,ale o tom že má schladit vzduch aby turbo netrpělo...kolik zveda výkon,to nevím,ale bude to možná pár koní...
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

A možná taky nepřidá vůbec nic, ale zařídí že i to málo co tam je nebude v horkých měsících umírat po desítkách.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2377
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

a taky neznamená - že čím vetsi, tím lepší.......
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4287
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: |Chladič stlačeného vzduchu

Příspěvek od Jarda S. »

jericho-3 píše:Pánové úpravci,o kolik tak přibližně zvedne výkon chladič stlačeného vzduchu? Tak o 10 HP podle velikosti ?Díky..
u vw zvedal 1.9D 47kw u 1.9TD 55kw velikost byla klasika jako u většiny jejich produkce
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No já to takhle odhadoval už podle starého Golfa 1,6 Td s chladičem a bez. A je to právě jak píšete, dotyčný co se mě ptal, jezdí v létě s obyťákem a má tam 60KW /staré Ducato 1,9/ a nemůže v tom hicu vyjet pořádně kopec..
nepropadat panice...
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

mám tu knížku o historii F1 a tam jsem vyčetl, že za turbo éry v 80. letech, kde byly přeplňované 1500ccm motory, tak při plnícím tlaku 3,5bar každých 10°C navíc ubíralo cca 20-30koní (při výkonu 750-800 koní) - to je pro nás ale trochu sci-fi :D

jinak hlavně IC pomůže zmíněnému vadnutí výkonu při zátěži/ve vedrech, snižuje kouřivost, nebo umožňuje přidat dávku nafty, aniž by došlo ke zvýšenému namáhání motoru/turba, čímž se zvedne výkon.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo to máš pravdu a zrovna včera jsem listoval a na tenhle turbo motor konstruktér ing.Paul Rosche vybíral sériové bloky ze starých motorů , které měly ujeto min. 150000 km , protože materiál bloku/litina/ byla již náležitě STABILIZOVÁNA...A šrouby na ojnicích byly z titanu... :)
nepropadat panice...
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Fmic je tak akurat frajerina a vyrobite si tým akurat tak vacsiu turbodieru. V prvom rade si nalogujte IAT senzor v lete pri horucavach a plnej palbe niekde.

ak tam budu teploty nad 40°C mozete uvazovat ze date vacsi chladic ako je seria. Samozrejme predpokladom je uz vacsie turbo ako seriove.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

octaviask píše:Fmic je tak akurat frajerina a vyrobite si tým akurat tak vacsiu turbodieru. V prvom rade si nalogujte IAT senzor v lete pri horucavach a plnej palbe niekde.

ak tam budu teploty nad 40°C mozete uvazovat ze date vacsi chladic ako je seria. Samozrejme predpokladom je uz vacsie turbo ako seriove.
Nesir tu lzi, mohou tu byt totiz i taci, kteri by tomu mohli uverit - coz je nezadouci!

Netreba jakakoli elektronicka diagnostika, staci, aby mel clovek cit a znal sve auto. Paklize rozpozna rozdily v projevu jeho vozu pri horku a v desti (ve smyslu pruznost, silu), je padny duvod k vylepseni chlazeni stlaceneho vzduchu.

Logika totiz stale veli: cim vice je kysliku (nikoliv vzduchu), tim vice je mozne efektivne spalit paliva...(opakovani jen pro ty, kteri si to neuvedomuji). Jeste jsem nezazil, ze by nejakemu dieselu vadilo moc velke mnozstvi kysliku proudiciho do valcu.

PS: zajimalo by me, kde jsi prisel na hodnotu "40°C" - to je z nejake dilenske prirucky nebo snad nepsany zakon? (hm)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

octaviask píše:Fmic je tak akurat frajerina a vyrobite si tým akurat tak vacsiu turbodieru. V prvom rade si nalogujte IAT senzor v lete pri horucavach a plnej palbe niekde.

ak tam budu teploty nad 40°C mozete uvazovat ze date vacsi chladic ako je seria. Samozrejme predpokladom je uz vacsie turbo ako seriove.
No pokud auto nemá v sérii žádný intercooler, tak bude hodnota nasávaného vzduchu hrubě víc jak 40°C i při nízkém plnícím tlaku. A třeba já na téměř sériovém autě s origo IC (plnící tlak série - 1bar), nemám v létě problém dostat se přes 80°C, úbytek výkonu je celkem značný, i zvýšená kouřivost :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

při 20 stupních se do 40 nevejde žádné seriové auto (noteeth)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

matesfox píše:má schladit vzduch aby turbo netrpělo
- k tejto blbosti dam dva fakty:
1. IC je za turbom - suhlasite ?
2. IC chladi vzduch stlaceny turbom a tym zmensuje jeho objem pri danom tlaku, takze aby turbo natlacilo pozadovany tlak , musi natlacit viac vzduchu - chce to niekto vyvratit?

octaviask - je vidiet ze tiez tomu rozumies (LOL) , 40°C ? v lete , v zatazi seria kludne nad 100°C

a o co vlastne ide? ide o to ze vzduch sa stlacanim v turbe zahrieva (zahriava sa stlacanim, je na to nejaky termodinamicky zakon). Teply vzduch ma pri rovnakom tlaku nizsiu hustotu ako studeny (v litrovej nadobe je viac vzduchu pri -50°C ako pri +100°C - co sa hmotnosti tyka). Aby sme mohli spalit co najviac paliva, potrebujeme do motora dostat co najviac vzduchu (opet hmotnost) a tym aj co najviac kyslika, a to dosiahneme tak ze ho stlacime a nasledne schladime - fyzika, ziadna frajerina
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

ja neviem kolko mate vy dnes von ale u nas je tak okolo 2°C.

Tesim sa ze su hned vsetci mudri a potrebuju si vrtnut... arogancia slovakov nema hranic.. Tuto bratia z CZ aj ked maju iny nazor a chcu povedat ze ten druhy je mylný, vzdy maju k tomu akysi iný pristup. Ale však tak nám treba, tak dopadneme.

ja nevravim ze 40°C je mantra...a kazdy co tomu rozumie tak si to vie zrátať. Tak isto som sa vyjadril ze davat Fmic do serioveho auta nie je az taka vyhra, vsetci vieme ze si tým zvysujeme turbodieru.

Možno som mal trocha pridať, mam fixnutych v hlave 40°C co sme ladili minulý rok coswortha co mam v popise, akurat tam je vodou chladene turbo. Je to teplota pri ktorej nie je pokles vykonu az taky znatelný a tak isto nevznika zbytocne vysoke EGT :D ale mozno som to troška poplietol s benzinom. A skor to bola teoreticka hodnota ktoru popisovali rôzne studie ktore sa zaoberali teplotou stlaceneho vzduchu pri preplnovanych benzinovych motoroch.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

matesfox píše:to není jen o tom kolik zvedne výkon,ale o tom že má schladit vzduch aby turbo netrpělo...kolik zveda výkon,to nevím,ale bude to možná pár koní...
Medzichladic stlaceneho vzduchu nieje v aute preto aby netrpelo turbo. Turbu je u kokote ci tlaci cez medzichladic, alebo priamo. Ale motoru resp. samotnemu procesu spalovania to nieje jedno. Skratene povedane je tam preto a sa zvysila tzv. objemova ucinnost nasledkom coho sa zefektivni spalovaci proces z ktoreho sa odvedie viacej tepla (narasta entropia). Cim viacej tepla zo spalovacieho procesu vznikne, tym viacej sa ho podari premenit na mechanicku pracu.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“