Fabia I 1.6 MPI 50kw AQW - tesnění?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Fabia I 1.6 MPI 50kw AQW - tesnění?

Příspěvek od jajin111 »

I když to není naftový motor chci poprosit uživatele fora o radu na následující problém.


Na tomto motoru byla před cca 2 lety dělané těsnění. Člověk, který mi to dělal tvrdil a tvrdí, že tesnění pod hlavou dal nové a hlavu odvezl někam do prahy za horka natlakoval a že byla dobrá. Důvodem byla mizející kapalina cca 0.5l na 100km - tedy v léte, v zimě žádný úbytek nebyl, auto normálně topilo a topí i dnes. Když jsem si auto přebral bohužel se nic nezměnilo a voda ubívala pořád, neřešil jsem - dolíval jsem a takto cca 2 roky - nicméně nic moc nenajezdím, spíše město a popojížďky. Jako velká chyba se ukázalo to, že jsem vozidlo nechat opravit spíše z preventivních důvodů, nečekal jsem až to odejde úplně - oprava cca 6.500,-Kč.

Nyní, po dvou letech dalšího provozu, kdy závada mizející kapaliny nezmizela je problém následovný.

V léte v horku stále úbytek kapaliny cca 0.5l/100 km asi tak nějak. V létě jsou natlakované všechny hadice, jsou na pohmat tvrdé, hlavně ta vrchní k chladiči. V koloně v létě se mi jednou stalo to, že vystřelila z chladiče a musel jsem jí nasadit, to se stalo před cca půl rokem. Teď v zimě je úbytek kapaliny znatelně menší, dolívám cca 1 měsíčně, ovšem chystám se s vozidlem cca 1500 km do zahraničí a nerad bych aby to po cestě vzdalo. Dnes jsem měnill termostat (byl pořád otevřený) a ve skříni termostatu a v hadicích jsem našel tohle:

http://jajin111.rajce.idnes.cz/Fabia_50_kw_AQW


To samé v nádržce na kapalinu. I v tomto počasí, když je auto ohřáté tak na volnoběh vylítá kapalina s otevřené nádržky, auto pořád topí a vlastně asi tím, že jezdím popojížďky po městě to neode šloúplně.

Chyba byla taková, že jsem v případě první opravy nenechal to auto odejít úplně, já nechci házet vinu na toho kdo to dělal, ovšem myslím si, že kdybych mu to dal dělat až by to auto vařilo tak by s tím musel něco dělat. Výsledek té opravy na mě působí tak, že se s autem nedělalo vůbec nic. Nicméně teď, po dvou letech těžko budu něco dokazovat. protože se ale stále bavíme po dnešní konzultaci s ním tvrdí, že je načatý blok motoru, protože on jednak měnil i těsnění a hlavu nechal někde v Praze za horka kontroloval. Já si myslím, že kdyby to bylo blokem tak to auto už dávno nejede.

Prostě mi to přijde jako pořád tesnění pod hlavou. I když jsem poměrně zručný nikdy jsem rozvody nesundaval, začínám být toho názoru že co si neuděláš sám......stojí za...

Chtěl jsem se proto zeptat jak na Vás ta závada působí a co to vlastně je, podle popisu i podle těch fotek, zatím jsem nic neskládal tak není problém něco dalšího nafotit nebo nahrát. Díky. Pokud by byl někdo z Kladna a okolí, kdo by mi s tím helfnul (demontáž, kontrola hlavy montáž) není problém se domluvit - nečekejte ale zbohatnutí, již mě to 6.500,-Kč stálo. Holt asi nezbyde než koupit momenťák a s DP se na to vrhnout, chci je vědět co vlastně mohlo odejít.
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2078
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Tak jednak to není 1.6 ale klasická stará škodovácká 1.4. Problém u těhle motorů je vždy těsnění pod hlavou, případně může být sedlá vložka, nebo netěsnit nějaká mrazovka, ale s tím se moc nesetkávám. Otázka je jestli ti ten mechanik to těsnění opravdu vyměnil, a také je otázka za jaké. Protože to co dělá Temac cca od roku 2011 stojí za hovno a po nějaké době se úplně rozpadne, tj. mohl tam dát zrovna tento zmetek.
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Sorry 1,4 samozřejmě, překlep. Těsnění tvrdí že kupuje kvalitní, no nevím, nijak to nezjistim teď. Co máš na mysli tou sedlou vložkou? Jak se to vlastně kontroluje?
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

zmeráš presah vloziek oproti bloku,0,10mm mierkou napriklad.
sazmorejme to musíš dokonale očistit.a ked dáš dole hlavu nezabudni zaistit vložky.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Nakonec jsem se asi rozhodl jít cestou jiného motoru. Jde o to, že ta hlava by byla teď dělaná již potřetí. Přijde mi to divné, to že by se spletl jeden při opravě to ještě beru, ale už je jednou dělaná i před tím. Přitom má najeto doložitelných 160.000,-Kč. Nemůžu asi úplně vyloučit ten blok a nehodlám riskovat čtvrtou opravu. Pokud by někdo věděl o komplet motoru ve slušném stavu, koupím.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jinej motor je dneska průser, když někde je, obvykle je ceněnej na cca 10 000kč :(

Ale přidám svoje do mlýna, kdysi jsme do baráku mámě pořídili 1.4-50kw MPi kódem ATZ, ten se dělal z kraje výroby, dovoz SRN.
Celá léta potíž s mastěním expanzky, dělal jsem těsnění, měřil přesahy, koupil jsem za hubičku jinou 100% ok hlavu, změna byla, že nešel olej do chlazení, ale zase začal motor tlakovat, normálně teda jezdil, tvrdší hadice a pokud jsi otevřel víčko expanse tak voda letěla ven.
No, takhle motor jezdil 5 let a nakonec ke konci roku 2014 prasknul blok a voda vytekla do oleje a bylo.
Horko těžko jsem sehnal pěkně vypadající AQW, motor šlape pěkně, netlakuje, nebere olej, nemastí expanzi, ale trochu se voda ztrácí, což mě vadí a skoro se bojím dávat dolu hlavu...
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

To vim, jenže ber to takhle

1. První oprava hlavy - nevim kolik to stálo - předchozí majitel
2. Druhá oprava hlavy - ta moje - 6.500,-Kč
3 + Nynější oprava


Prostě je divný že by to oba zvojtili a varianta že je něco bloku stále podle mě je. Teď po konzultaci s dalším človíčkem jsem byl upozorněn na to, že to asi jen tesněním nebude a že s ohledem na množství tý olejový emulze v chladící soustavě se přiklání k tomu, že je min. prasklá hlava. Divný teda je že to nevaří a topí, ale ty hadice jsou natlakovaný fest a ta voda s tý nádržky normálně lítá ve velkým množství na volnoběh. Prostě podle mě jde voda do oleje a naopak

S cenou 1 oklo 10 tisíc počítám, jde o to aby ten koupenej byl v pohodě, proto jsem to psal i sem, tady je asi předpoklad dobrý koupě největší.
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Anebo to taky pos....li všichni a je to jen tesněním nebo hlavou:)
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

srovnat hlavu změřit přesah a jezdí tohle je klasika to jde opravit i na ulici v dešti...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3789
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Já bych druhý motor nevolil.Zajíc v pytli za moc peněz.Sundat hlavu a zjistit kudy tlakuje.Hlava na 99,9% ruplá nebude.Borec co mi dělá hlavy tvrdí že až kápne na prasklou hlavu z fabie,Felicie favorita tak si ji pověsí nad postel.Buď to těsnění to neudrzelo nebo temac a nebo bude spíš některá vložka utopená.Dovez to někomu kdo ví co dělá a nebo pokud si opravdu zručný tak se do toho pusť sám.Ještě může být prasklá vložka ale to jak zjistit neporadím.Třeba někdo jiný tu řekne.Ale spíš bych řekl že bude utopenka.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3789
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Já bych druhý motor nevolil.Zajíc v pytli za moc peněz.Sundat hlavu a zjistit kudy tlakuje.Hlava na 99,9% ruplá nebude.Borec co mi dělá hlavy tvrdí že až kápne na prasklou hlavu z fabie,Felicie favorita tak si ji pověsí nad postel.Buď to těsnění to neudrzelo nebo temac a nebo bude spíš některá vložka utopená.Dovez to někomu kdo ví co dělá a nebo pokud si opravdu zručný tak se do toho pusť sám.Ještě může být prasklá vložka ale to jak zjistit neporadím.Třeba někdo jiný tu řekne.Ale spíš bych řekl že bude utopenka.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Ok zkusím to, snad to s Vaší dopomocí dám, jeden poslední dotaz. Čím zajistit ty vložky, myslím podomácku bez toho spešl přípravku?
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

A teď jsem náhodou zjistil, že ten první majitel to auto uvařit tak, že se hulilo z motoru, takže je možný že je fakt propadlá vložka válce. Já to rozeberu a uvidim, stejně nepochybuju, že se někde seknu a budu psát....fotit...psát...fotit atd.
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Když to udělám takhle můžu něco zkurvit? Ten borec na tý 13 fotce taky nic nezajišťuje.

http://www.autoopravy.eu/index.php?akce=2&id=212
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

Ak nepotocis motorom tak nezaistuj.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“