Asi zhruba pred mesiacom sa na mna s prosbou obratil kamarat, ci mu nepridem poskladat rozvod na zmienenom vozidle. Kedze mu prdlo tesnenie pod hlavou a on zjavne precenil svoje moznosti a schopnosti a rozhodol sa ze si to opravy sam. Vymenil teda tesnenie pod hlavou (samotnu hlavu dal spravit do specializovanej firmy) lenze pri rozoberani si nepoznacil ako bol rozvod a poskladal ho tak ako si myslel ze to bude podla neho dobre. Nastartoval a motor bezal na 2 valce, skapinal a tarakal aj samotny start bol pomerne tazky a do otacok sa mu nechcelo. Rozobral rozvod a nechal to tak.
V tomto stadiu som k autu prisiel ja. Po prestudovani nejakych info na nete som sa dozvedel, ze motor F3R ma prvy valec pri zotrvacniku. Vysruboval som teda sviecky a drotom som si zistil hornu uvrat, aj na zotrvacniku bola znacka v okienku na prevodovke. Dal som dole viko ventilov a rucne som nastavil vacku tak, aby bol rozvod mechanicky zlozeny na prvy valec pri zotrvacniku t.j. vacka bola otocena o 180stupov. Tak aj zhruba bola, este pred mojim zasahom no asi o 4 - 5 zubov dopredu. ( Podotykam ze ani jedna zo znaciek uvedenych ci uz v navode z ESI alebo Vivid neexistovala. Skutocny stav bol taky ze na zotrvaku bola zbacka aj ryska v okienku na prevodovke, no v predu na kluke nebola ziadna a na remenici vacky bola iba ryska na remenici, ale znacka na kryte ani nikde inde nebola, teda polohu vacky nebolo mozne nastavit podla znacky. ) Nastavil som rozvod podla mojich moznosti co najpresnejsie, vizualne podla prestrihavania vaciek. Nastarovali sme motor. Stale bezal na 2 valce (1 a 4 palil, stym ze 2 a 3 nepalil) no uz netarakal. Vsetky ostatne priznaky sa zachovali. Tak som zacal kukat po sacom potrubi a objavil som odpojenu hadicku od regulatoru tlaku paliva. Po jej zapojeni ziadna zmena.
Asi o tyzden nato doniesol auto ku mne. Zistil som, ze nebola zapojena hadicka do snimaca tlaku v sani. Po jej pripojeni hadicky ziadna zmena. KTS mi pisala uz iba jednu chybu snimac faze preruseni. Osciloskopom som nenameral ziadny signal bol KO. Reku je to jeden z najdolezitejsich snimacov na motore kedze od neho sa synchronizuje ako zapalovanie tak aj vstrekovanie.
Po vymene Hallovho snimaca uhloveho zrychlenia vackoveho hriadela nenastala ziadna zmena. Iba KTS uz skonstatovala pocet zavad 0. Kamarat este vymenil indukcne cievky, kable aj sviecky no bez uspechu.
Medzitym este nejaky iny mechanik znova rozobral rozvod a ze vraj som poskladal o 4 zuby zle, proste neviem co tam on s tym stvaral, ale nenastala ziadna zmena. Kamarat vymenil aj volnobezny ventil, stale vsak bez zmeny.
Po nejakom tyzdny uvazovania som sa odhodlal k poskladaniu casovania rozvodu klasicky, teda tak aby bol 1 valec normalne pri remenici ako v normalnych autach. Cize som dal kluku do medzipolohy a otocil vacku o 180 stupnov. Nanovo nastavil casovanie a napol remen. Po nastartovani motor okamzite bezal na vsetky 4 valce. Super. Motor uz normalne lahko nastartuje, bezi na vsetky valce, ale stale este skapina na volnobeh a dost smrdi nespaleny benzin. Prve 2 rychlosti akceleruju normalne, no niekedy od 3 prevodoveho stupna strati vykon a v zatazi zacne ist akoby na 3 valce. Niekedy normalne akceleruje a funguje na vsetkych 5 rychlosti no asi po 10km jazdy zase strati vykon a v zatazi ide akoby na 3 valce. Bez zataze bezi na vsetky 4 valce Zjavne aj skutocne ide v zatazi na 3 valce. Pamat zavad prazdna aspon podla KTS.
Otazka znie, je na skrtiacej klapke nejaky doraz na nastavenie volnobehu, alebo sa ma nastavit snimac uhlu natocenia klapky na 0? Ako ma byt spravne zlozeny ten rozvod? Uz ma ztoho jebne

PS: Ked som zo zvedavosti postupne po jednom odpajal palivove vstrekovace tak diag. vypisovala chyby na jednotlivych valcoch presne v opacnom poradi teda je naozaj pravda, ze prvy valec je pri zotrvacniku, ale s takto nastavenym casovanim rozvodu motor ist nechcel. Proste je to nejaka Napoleonova pomsta
