Potrebujem pomoc Renault Espace 2.0i - vyriesene

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Potrebujem pomoc Renault Espace 2.0i - vyriesene

Příspěvek od TDI tech »

Zdravim. Najde sa tu niekto kto sa vyzna v autach s picou ve znaku? Potrebujem poradit. Jedna sa o Renault Espace III 2.0I 8V 83.5kW ( F3R 768 ). Je to auto jedneho kaqmarata a nakolko sa venujem koncernovym vozom VAG a FIAT tak s franckami nemam ziadne skusenosti. Popisem problem, resp. poviedku.

Asi zhruba pred mesiacom sa na mna s prosbou obratil kamarat, ci mu nepridem poskladat rozvod na zmienenom vozidle. Kedze mu prdlo tesnenie pod hlavou a on zjavne precenil svoje moznosti a schopnosti a rozhodol sa ze si to opravy sam. Vymenil teda tesnenie pod hlavou (samotnu hlavu dal spravit do specializovanej firmy) lenze pri rozoberani si nepoznacil ako bol rozvod a poskladal ho tak ako si myslel ze to bude podla neho dobre. Nastartoval a motor bezal na 2 valce, skapinal a tarakal aj samotny start bol pomerne tazky a do otacok sa mu nechcelo. Rozobral rozvod a nechal to tak.

V tomto stadiu som k autu prisiel ja. Po prestudovani nejakych info na nete som sa dozvedel, ze motor F3R ma prvy valec pri zotrvacniku. Vysruboval som teda sviecky a drotom som si zistil hornu uvrat, aj na zotrvacniku bola znacka v okienku na prevodovke. Dal som dole viko ventilov a rucne som nastavil vacku tak, aby bol rozvod mechanicky zlozeny na prvy valec pri zotrvacniku t.j. vacka bola otocena o 180stupov. Tak aj zhruba bola, este pred mojim zasahom no asi o 4 - 5 zubov dopredu. ( Podotykam ze ani jedna zo znaciek uvedenych ci uz v navode z ESI alebo Vivid neexistovala. Skutocny stav bol taky ze na zotrvaku bola zbacka aj ryska v okienku na prevodovke, no v predu na kluke nebola ziadna a na remenici vacky bola iba ryska na remenici, ale znacka na kryte ani nikde inde nebola, teda polohu vacky nebolo mozne nastavit podla znacky. ) Nastavil som rozvod podla mojich moznosti co najpresnejsie, vizualne podla prestrihavania vaciek. Nastarovali sme motor. Stale bezal na 2 valce (1 a 4 palil, stym ze 2 a 3 nepalil) no uz netarakal. Vsetky ostatne priznaky sa zachovali. Tak som zacal kukat po sacom potrubi a objavil som odpojenu hadicku od regulatoru tlaku paliva. Po jej zapojeni ziadna zmena.

Asi o tyzden nato doniesol auto ku mne. Zistil som, ze nebola zapojena hadicka do snimaca tlaku v sani. Po jej pripojeni hadicky ziadna zmena. KTS mi pisala uz iba jednu chybu snimac faze preruseni. Osciloskopom som nenameral ziadny signal bol KO. Reku je to jeden z najdolezitejsich snimacov na motore kedze od neho sa synchronizuje ako zapalovanie tak aj vstrekovanie.

Po vymene Hallovho snimaca uhloveho zrychlenia vackoveho hriadela nenastala ziadna zmena. Iba KTS uz skonstatovala pocet zavad 0. Kamarat este vymenil indukcne cievky, kable aj sviecky no bez uspechu.

Medzitym este nejaky iny mechanik znova rozobral rozvod a ze vraj som poskladal o 4 zuby zle, proste neviem co tam on s tym stvaral, ale nenastala ziadna zmena. Kamarat vymenil aj volnobezny ventil, stale vsak bez zmeny.

Po nejakom tyzdny uvazovania som sa odhodlal k poskladaniu casovania rozvodu klasicky, teda tak aby bol 1 valec normalne pri remenici ako v normalnych autach. Cize som dal kluku do medzipolohy a otocil vacku o 180 stupnov. Nanovo nastavil casovanie a napol remen. Po nastartovani motor okamzite bezal na vsetky 4 valce. Super. Motor uz normalne lahko nastartuje, bezi na vsetky valce, ale stale este skapina na volnobeh a dost smrdi nespaleny benzin. Prve 2 rychlosti akceleruju normalne, no niekedy od 3 prevodoveho stupna strati vykon a v zatazi zacne ist akoby na 3 valce. Niekedy normalne akceleruje a funguje na vsetkych 5 rychlosti no asi po 10km jazdy zase strati vykon a v zatazi ide akoby na 3 valce. Bez zataze bezi na vsetky 4 valce Zjavne aj skutocne ide v zatazi na 3 valce. Pamat zavad prazdna aspon podla KTS.

Otazka znie, je na skrtiacej klapke nejaky doraz na nastavenie volnobehu, alebo sa ma nastavit snimac uhlu natocenia klapky na 0? Ako ma byt spravne zlozeny ten rozvod? Uz ma ztoho jebne :(

PS: Ked som zo zvedavosti postupne po jednom odpajal palivove vstrekovace tak diag. vypisovala chyby na jednotlivych valcoch presne v opacnom poradi teda je naozaj pravda, ze prvy valec je pri zotrvacniku, ale s takto nastavenym casovanim rozvodu motor ist nechcel. Proste je to nejaka Napoleonova pomsta (wallbash)
Naposledy upravil(a) TDI tech dne 21 úno 2016, 09:20, celkem upraveno 1 x.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

To je 8V ?Tam jsou normálně značky na kolech a ty budou sedět i na řemenu.Není náhodou střiženej klínek kola vačky.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Na remeni uz znacky nieje vidno, je stary.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jak píše geo, pro jistotu je třeba koupit nový řemen se značkami. Párkrát jsem se s tím trápil, ale člověk si není jistý...
nepropadat panice...
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Este som zabudol zmienit dolezitu vec, a sice ze v tom zazraku je aj splynovac. Momentalne odpojeny, kedze nebol zapisany v TP a bolo nutne spravit STK. Jeden kamos mi poradil nech skontrolujem vstreky aj filter ci nesu zanesene. Tak sa nato kuknem ked vijde cas.
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

Na tychto motoroch su dost makke sedla ventilov a ked tam je plyn trpi to na zaklepavanie a nasledne nedovieranie ventilov. Problem je ze ked si k tomu dosiel bola uz hlava hore.... Potom sa to sprava vselijako... Skusil by som zakladnu diagnostiku- kompresie a novy remen so znackami aby bola istota ze to sedi....
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Nový řemen at jsou rozvody 100% ok a pak změřit tlaky.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Takze zalozili sme novy remen podla znaciek na remeni. Podla toho vychadza mechanicky 1 valec pri zotrvacniku. Zmena nenastala ziadna, ale aspon mame 100% istotu ze rozvod je poskladany spravne. Takisto som pre pokoj duse dal dole ozubenu remenicu vacky aj ozubene kolecko z kluky, aby soom sa uistil, ze klinky su OK. Skusali sme sa vozit aj na plyn, no furt bez zmeny, cize vstrekami to nebude, kedze problem pretrvava, aj na benzin aj na plyn. Zajtra zmeram tlaky vo valcoch, kedze ma uz nic ine nenapada. Dam vediet.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Mužeš změřit pulzace v sání?Tam by dosedání ventilů bylo vidět.Jakej je tlak v sání na volnoběh?Taky se někdy stane že jsou hydra zakarbonkvaný a už se nevrátěj jak je přehází při montáži někdy pomůže je zatlačit mechanicky nebo zvrchu líznout ventil aby se zkrátil.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

nemam tlakovu sondu k osciloskopu :(
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

geo píše:Mužeš změřit pulzace v sání?Tam by dosedání ventilů bylo vidět.Jakej je tlak v sání na volnoběh?Taky se někdy stane že jsou hydra zakarbonkvaný a už se nevrátěj jak je přehází při montáži někdy pomůže je zatlačit mechanicky nebo zvrchu líznout ventil aby se zkrátil.
a to je aky rok ten motor/auto? co boli okolo 2000-2002 tak nemali hydra ale vymenitelne podlozky.... mali sme v rodine jeden taky na plyn a tam sa s rozvodmi vzdy menila aj hlava a davali sa robit sedla, atd.... inak jednu nastrojenu hlavu po repase s tvrdenymi sedlami mam..... auto uz neexistuje, ta hlava este nebola nahodena, len nachystana na vymenu....
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

amater píše:
geo píše:Mužeš změřit pulzace v sání?Tam by dosedání ventilů bylo vidět.Jakej je tlak v sání na volnoběh?Taky se někdy stane že jsou hydra zakarbonkvaný a už se nevrátěj jak je přehází při montáži někdy pomůže je zatlačit mechanicky nebo zvrchu líznout ventil aby se zkrátil.
a to je aky rok ten motor/auto? co boli okolo 2000-2002 tak nemali hydra ale vymenitelne podlozky.... mali sme v rodine jeden taky na plyn a tam sa s rozvodmi vzdy menila aj hlava a davali sa robit sedla, atd.... inak jednu nastrojenu hlavu po repase s tvrdenymi sedlami mam..... auto uz neexistuje, ta hlava este nebola nahodena, len nachystana na vymenu....
Ty vado voni opravdu uváděj u tohodle motoru vůle ventilů tak to je změř.Já myslel že jsou už tam hydra až ted jsem mrknul do vividu.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

TDI tech píše:nemam tlakovu sondu k osciloskopu :(
Jde to i přez snímač tlaku nastavit nejvyšší rozlišení a vzorkování nahrát při prohlížení nastavit 20ms a musí tam být pravidelná pila.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Tak, zmeral som talky:

4 valec = 15 Bar
3 valec = 8.5 Bar
2 valec = 12.5 Bar
1 valec = 14 Bar

Cize je ocividne ze hlavne 3 valec je slaby a prave ten nepali. 2 valec tiez nieje najslavnejsi. Po vstreknuti oleja do 3 valca a chvilke vyckalnia, sa tlak zvysil na 10 Bar. Z toho usudzujem, ze su podpalene ventily.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Takze kamarat dnes nahodil hlavu od amatera a motor bezi jedna basen :scooter:
Hlava je naozaj luxusna a kamarat dakuje amaterovi za super jednanie a ochotu.
Dufam ze mi s tym zabozrutom uz da na vecne veky pokoj (crazy)
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“