EGR boxer 2008
Moderátoři: šulda, Moderátoři
EGR boxer 2008
zdravím,
od pořízeni auta se občasně rozsvítí kontrolka motoru check engine.V letních měsících září takřka permanentně,v zimě jen sporadicky.Motor jde naprosto perfektně, bez jediného zaváhání.Takto najeto asi 30tis.km. Vypisuje se chyba P0402 jako občasná závada. Už někdy před rokem jsem čistil egr,ale podle mě byl čistej...,taky jsem tam vyřešil nějaké netěsnosti na svodech výfuku,kterým jsem to původně přisuzoval.Turbo ok,fap ok.Pár týdnů klid,pak zas kontrolka...
Celkově najeto cca 230tis.km.
Tuším,že stím budou akorát potíže na stk. Pomůže mi nový egr,nebo to mám jen nějak lépe vyčistit? Uvítám všechny rady,tipy,triky a zkušenosti.
Jde o auto v podpisu.
od pořízeni auta se občasně rozsvítí kontrolka motoru check engine.V letních měsících září takřka permanentně,v zimě jen sporadicky.Motor jde naprosto perfektně, bez jediného zaváhání.Takto najeto asi 30tis.km. Vypisuje se chyba P0402 jako občasná závada. Už někdy před rokem jsem čistil egr,ale podle mě byl čistej...,taky jsem tam vyřešil nějaké netěsnosti na svodech výfuku,kterým jsem to původně přisuzoval.Turbo ok,fap ok.Pár týdnů klid,pak zas kontrolka...
Celkově najeto cca 230tis.km.
Tuším,že stím budou akorát potíže na stk. Pomůže mi nový egr,nebo to mám jen nějak lépe vyčistit? Uvítám všechny rady,tipy,triky a zkušenosti.
Jde o auto v podpisu.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33648
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Samozrejme sem se toho ani nedotkl, bo nebylo kdy...
Situace se vsak nyni vyhrotila a chybu P0402 doplnila chyba P403 ta uz ale nejde vymazat.
Do toho se na palubce zazehla dosud neznama kontrolka fapu, s hlaskou ze je onen bazmek ucpany. Posledni automaticka regenerace probehla ca400km zpet, nucenou reg.neni mozne spustit nebot ,, system not correct,, Egr je zavren ani se nehne, ten solenoid co ho ovladal s kravalem je zticha, ani nebzikne... Moje osobni zcela amaterska domenka je ze ten fapproblem je dusledek nefunkcniho egr systemu.
Co se tam pokazilo? ☺ Jak zjistim funkcnost to solenoidu? Dik predem za navody, tipy, triky, komentare, zkusenosti...
Auto zatim jede normalne, coz nejspis jiz nebude dlouho trvat,
pochopitelne se jiz pripravuji na kapitulaci.
Situace se vsak nyni vyhrotila a chybu P0402 doplnila chyba P403 ta uz ale nejde vymazat.
Do toho se na palubce zazehla dosud neznama kontrolka fapu, s hlaskou ze je onen bazmek ucpany. Posledni automaticka regenerace probehla ca400km zpet, nucenou reg.neni mozne spustit nebot ,, system not correct,, Egr je zavren ani se nehne, ten solenoid co ho ovladal s kravalem je zticha, ani nebzikne... Moje osobni zcela amaterska domenka je ze ten fapproblem je dusledek nefunkcniho egr systemu.
Co se tam pokazilo? ☺ Jak zjistim funkcnost to solenoidu? Dik predem za navody, tipy, triky, komentare, zkusenosti...
Auto zatim jede normalne, coz nejspis jiz nebude dlouho trvat,
pochopitelne se jiz pripravuji na kapitulaci.
Tady je podtlakový egr ty se neserou.Podívej se pod tu šprcku zásuvky u ventilu bejvá to tam uhnilý.Jinak to taky bejvá proklepaný v tý chráničce na railu a v tom husím krku za ní.Otestuj ho podtlakovou pumpičkou a sleduj váhu v bloku hodnot jinak to jde i přes diag při aktivním egr ti padne hodnota na 250.
problém P0403 a problemfap vyřešen. Pánové děkuji všem zůčastněným,předně pak geo,jehož jeden starší přispěvek mě navedl správným směrem..měl jsem již obnaženej celej ten hlavní svazek a pod tou šprckou bych to asi fakt nehledal..
Po opravě ulomeného kabelu a následné zkušební jízdě se po pár minutách spustila automatická regenerace dpf a asi po deseti min. zhasla kontrolka ucpaného filtru. Pro jistotu jsem ještě později spustil nucenou regeneraci.
Pokud by se dělal egr off asi by bylo nutné udělat fap off,na což by patrně následovala stk off...,to úplně není směr kterým bych se chtěl ubírat.
Tak už mi zbývá vyřešit neškodnou P0402,jenž asi brzo zažehne kontrolku motoru při ostřejší jízdě..
Po opravě ulomeného kabelu a následné zkušební jízdě se po pár minutách spustila automatická regenerace dpf a asi po deseti min. zhasla kontrolka ucpaného filtru. Pro jistotu jsem ještě později spustil nucenou regeneraci.
Pokud by se dělal egr off asi by bylo nutné udělat fap off,na což by patrně následovala stk off...,to úplně není směr kterým bych se chtěl ubírat.
Tak už mi zbývá vyřešit neškodnou P0402,jenž asi brzo zažehne kontrolku motoru při ostřejší jízdě..