1.9 JTDm(1.9CDTI) nove vstrekovače

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kimi99
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 12 dub 2010, 08:33

1.9 JTDm(1.9CDTI) nove vstrekovače

Příspěvek od kimi99 »

Ahojte. Menili sme na mojej Astre 1.9CDTI Z19DTH vstrekovače za nove .auto fungovalo dobre aj na starých vstrekovačoch, len som ich chcel dať na preventívny test. No vstrekovače staré boli OK, vyčistene. iba vraj dávajú menej paliva(čudne auto išlo na svoj výkon parádne).No po nahodení do auta všetko OK až na to že auto už nešlo tak ako pred vyčistením a kontrole vstrekov. No oprava vychádzala dosť, tak som kupil nove vstreky.

Nove vstrekovače-0445110243. Vymenené a je tu ďalší problém:( Motor ide krajšie, tichšie o dačo ako na pôvodných vstrekovačoch. spotreba na zahriatom motore na neutrál klesla z 0,9 na 0,6-0,7. korekcie sú parádne cez OP-COM max 0.3 Auto teraz takmer vôbec nezadymí (nemám origo DPF). Auto pri jazde ide normálne všetko OK . Len je problém že od cca 2100 ot/min a vyššie pri zrýchľovaní cca na 50% plynu motor ma iný zvuk taký- chrochtavý čo je počuť od vonku-ako keby ventili klepali .No je to dosť počuť a nezdá sami to OK . Prehodenie na pôvodne vstreky a všetko je OK ten zvuk tam nieje. . Samozrejme bola urobene aj kódovanie IMA

No situácia je teraz táka že mam druhé nove vstrekovače originál fabricky repas BOSCH 0986435104 a robia presne to iste .Takže vstrekovače zrejme OK. Bolo mi povedané že nove vstrekovače potrebujú o dačo väčší otvárací tlak ako staré. A zrejme mam menši tlak v sústave, aj keď asi nie o moc, ale prejavuje sa to práve takým klepotaním vstrekovačov. Vraj to môže spôsobovať- čerpadlo ,regulátor tlaku,..Robil som aj log z jazdy ale na nič som neprišiel- požadovaný tlak -a reálny bol OK.

Ďakujem za každú radu.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jezdi dál, ono si to sedne, ty nové jsou ostřejší, ale postupně to ustane...Prevence tohoto typu není moc dobrá věc. Pokud to funguje, nemá cenu laborovat. Takhle jsem ztratil zákazníka, vše bylo o.k. , ale chtěl prevenci...Repasované vstřiky stály zaprd...A já byl ten, kdo to namontoval, firma byla sobliga...
nepropadat panice...
kimi99
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 12 dub 2010, 08:33

Příspěvek od kimi99 »

No to by bolo fajn keby to ustalo. Maš s tým nejakú skúsenosť ,že to ustalalo??
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No přímo u těchto trysek ne, ale je tam tryska jako každá jiná a vím ze zkušenosti, že když se namontovala nová tryska, tak vždy se zvýšil i nutný vstřikovací tlak, který postupně se stárnutím trysky klesá, motor "měkne"..Takže namontuješ nové trysky předpisově seřízené na stolici a máš dojem, že hlavně při naložení v otáčkách co píšeš "má motor nějaký velký for". Ale jako všechno i trysky se musí zaběhnout a ten ostrý zvuk mizí a motor změkne..Majitel má právě odposlouchávaný zvuk motoru před opravou a jeho změna jej prudí..Ale všimni si, jak ostřejší zvuk má kolikrát nový motor než ojetý..A já mám další soukromou theorii, že ty nové trysky se musí seznámit s okolím, /Proto se i některé vstřikovače kodují s ŘJ , aby se poznali předem ../ kde budou pracovat a okolí je musí "přijmout"...A po seznámení nastává soulad a postupně nastoupí "sametový" chod motoru.. :)
Doufám, že jsem moc nekecal..
nepropadat panice...
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Vždyt je to cr?tam si tlak jednotka upravuje sama ne?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jednotka ano, ale nové vstřiky jsou nastaveny na určitý neměnný tlak..Jinak by nemuseli na stolici.
nepropadat panice...
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

jericho-3 píše:Jednotka ano, ale nové vstřiky jsou nastaveny na určitý neměnný tlak..Jinak by nemuseli na stolici.
Ted ti teda nerozumím vždit tam jsou kody ke vstřikům tam je přesně definované jaké množství a při jakém tlaku dávájí a ty se zadávají do jednotky právě kvůli přesnosti dávkování.Není v diagnostice nějaký proces učení čerpadla nebo regulace tlaku?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, ale každá tryska má jiné vlastnosti a "požadavek", když ji vyndáš ven je to vlastně "stará otvorová tryska nové generace", která je nastavená na určitý tlak v toleranci tlaku lišty, a ŘJ ji otevirá podle potřeby na různě dlouhou dobu ..Aspoň tak si to já vykládám. Takže když někdo vynda trysky na repasi a nejsou špatné, seřídí se její základní vstřikovací tlak a na přesnou toleranci což je kod. Aspoň tak to chápu já, třeba se pletu. Ale jasná věc je jedna, jak to, že když namontuješ repasované trysky seřízené přesně podle foršriftu a oni vydávají ostřejší zvuk než předtím, v čem je chyba? Jakto, že předtím byl motor tišší? Jakto, že např. motor 2.0 HDI se 300000km jde jako benzin a tentýž motor po opravě s menšimí najetými km jde ostře ohraničeně? Já to přičítám "unaveným vstřikovačům" -tryskám. Mám zato, že se to postupně upraví...Pokud jsem to špatně pochopil, rád bych byl poučen, nejsem specialista na HDI-\ani nemohu, když vstřikovače opraví jen spec. firma s mašinou za milion a když se jich zeptáš, co jim teda bylo, řeknou museli jsme to dostat do tolerance nebo dají nové trysky,protože staré propouštěly a musely je upravit..Ale proč vstřikovače změní zvuk nevysvětlí.
nepropadat panice...
kimi99
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 12 dub 2010, 08:33

Příspěvek od kimi99 »

Tak nove info ohľadom klepania vstrekovačov-naozaj kazdým nájazdom KM sa to zmenšovalo a po cca 2000km je to už ako u starých vstrekovačov čo sa tyká zvuku. Takže ďakujem jericho-3 ja by som asi všetko vymieňal :) DIK
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“