Jaký protitlak nastavit na 1749V - Golf IV ASV 81kw - LOGY

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Romcis
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 27 pro 2012, 14:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Česká Lípa

Jaký protitlak nastavit na 1749V - Golf IV ASV 81kw - LOGY

Příspěvek od Romcis »

Čau kluci,
prosím o radu zkušené jaký nastavit protitlak na turbu na volnoběh - potřebuji se odpíchnout od nějaké hodnoty na volnoběh. Našel jsem tu že někdo dává 0,1 bar., někde jinde jsem se dočetl že by měl být 0,18 bar. Po připojení budíku jsem naměřil 0,24 bar.

Turbo klasika 1749V seriovka - bylo to od puvodního majitele dojebaný(asi ruční štelung :-D ), nechal jsem ho vyčistit + podloženo 0,1 mm podložky + nová baňka + nové hadičky + nová N75.
Nastavením táhla které mi už tady kluci radili jsem se nezbavil přefuku a následného propadu pod požadavek, trvalo pak hodně dlouho než se dostalo na požadavek. Celkově prostě buď to jelo, ale přefuk jako prase, nebo to byla jak jízda se zataženou ručkou...

Budík jsem si vyrobil na záslepku EGR, rozsah 0-0,6 bar, poctivý budík z dob ČSSR :-)
Naposledy upravil(a) Romcis dne 11 dub 2016, 18:28, celkem upraveno 1 x.
VW Golf IV Variant - výbava Edition MR2001 - 1.9 TDI 81kW ASV + DPF HJS, puky TT
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

Tak divej,nejlepší bude když to naloguješ co to bude ukazovat.To jako myslíš 0,2bar tlak ve výstupu do výfuku?Kolik máš vůle lopatek?To žes podložil o 0,1mm už může být hodně a pak se to nedá seštelovat.V tom bych viděl ten propad..Přefuk=velká vůle na táhlu.
Romcis
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 27 pro 2012, 14:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od Romcis »

Ahoj.
Jj, 0,24 bar. je tlak výf.plynů mezi hlavou a turbem(na výstupu do EGR z turba). S tím červíkem už někdo hýbal přede mnou, protože zakápnutí od nastavení výrobce bylo přetrženo na červíku.
Já už jsem to stáhnul na test na 0,12 bar., pocitově auto jede o mnoho lépe, ale stále to není ono, chtěl jsem poradit od zkušených na jakém protitlaku se "odrazit", jestli 0,12 není ještě moc atd...přeci jen někdo z lidí tady se tímhle zabývá třeba každý den :-)
Jj, log sem dám, jakmile bude o víkendu čas, ale bude už na 0,12 bar nastaveni na volnoběh.

btw. právě že XX lidí co mají ASV podložili 0,1mm a je to akorát, takže jsem si to také nechal podložit, jinak klasika nouzák zaseklé lopatky.
VW Golf IV Variant - výbava Edition MR2001 - 1.9 TDI 81kW ASV + DPF HJS, puky TT
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2376
Registrován: 03 zář 2007, 19:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od eazy20 »

0,1 podlozky je dost poznat,daj ich von a uvidis ako sa to zmeni,pripadne skus dat 0,05mm
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
Romcis
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 27 pro 2012, 14:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od Romcis »

Tak po delší pauze přikládám logy - auto je můj koníček jako relax od zaměstnání :-) Podíval by se mi někdo na ty logy?
Zda zkrátit/prodloužit ještě táhlo, nebo vyšroubovat(=protitlak na volnoběh <0,1bar) / zašroubovat(=protitlak na volnoběh >0,1bar) ?

edit : Zjistil jsem ještě že byl prasklý EGR na boku(slintal olej) a ten černobílý zpětny ventil propouští trochu i v druhém směru(koupím nový).

Shrnutí : turbo podloženo 0,1mm podložkama-regulace jde volně, nová baňka, protitlak na turbu nastaven na 0,1bar, jiný EGR(zaslepen), N75 nový a i z auta co je OK vyzkoušen, hadičky nové, černobílý ventil původní(propouští trochu i v druhém směru).

Pocitově to jede už teď pěkně, ale podle logu je tam po nafouknutí propad pod požadavek.

log na 3jku : http://leteckaposta.cz/553105501
log na 4ku 2x : http://leteckaposta.cz/808043917 a http://leteckaposta.cz/175216726

Díky moc za rady
VW Golf IV Variant - výbava Edition MR2001 - 1.9 TDI 81kW ASV + DPF HJS, puky TT
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“