Stránka 1 z 2

mineral za polosyntetiku?

Napsal: 27 srp 2007, 19:41
od Vecernicek
Ahoj Mám 1,9 TDi AHU Seat Toledo 98 najeto 150tkm, v 90 nový rozvody.

Předchozí majitel do toho lil 15W40 můžu do toho nalít něco jako polosyntetiku se šmoulikem?

Budu dělat rozvody, a tu hadičku k turbu, s výměnou oleje sakumpikum prask.

Napsal: 27 srp 2007, 20:06
od Huml
osobně bych tam lil teda minimálně 10W/40

Napsal: 06 lis 2007, 15:50
od ext8
Motorové oleje už se dávno nedělí na syntetiku, polo a minerály, je rok 2007 ! Neexistuje žádná norma na to co tyto termíny znamenají a tak nemají naprosto nic polečného se složením oleje. Jde jen o obchodní názvy - nápis "syntetický" se lépe prodává. Daleko podstatnější je dodžet předepasnou výkonostní specifikaci oleje. Míchat se dá cokoli s čímkoli a co do toho lil předchozí majitel je už úplně fuk. S tímhle byly problémy tak před 20 lety, dneska jsou oleje trochu jinde.

Syntetika a minerál

Napsal: 07 lis 2007, 15:03
od Ludra
Polosyntetika prý není, je to jen směs 30-70% syntetiky a zbytek minerálu. Prý je vhodnější používat výraz "částečně syntetický".Na fóru fordfans.cz se mnozí dušují, že do Escorta Mk4 1.8D se nic horšího než 10W-40 nemá dávat, jiní zase tvrdí, že lze cokoli, pokud to splňuje specifiakci ACEA či API. Tak nevím...babo raď.

Re: Syntetika a minerál

Napsal: 07 lis 2007, 17:40
od ext8
Ludra píše:... že do Escorta Mk4 1.8D se nic horšího než 10W-40


To je naprostá pitomost, 10w-40 je pouze viskozita neboli čerpatelnost, nevypovídá to nic o kvalitě oleje ani o jeho složení. Viskozitu si volíš ty jako uživatel auta, podle toho jakým způsobem ho provozuješ (pojíždění po městě/dlouhé trasy), stupni opotřebení motoru (vhodná viskozita napomůže zvýšit těsnost), četnosti zimních startů... Říct proto obecně, že olej viskozity 10w-40 se do daného typu auta nehodí je úplná kravina.

Napsal: 05 úno 2008, 17:07
od dodo15
Rozhodně to tam nelej!minerál je černý olej,který zanechává v motoru karbon,ten neva,když tam stále leješ minerál,jakmile tam naleješ polosyntetiku,tak je problém,ta ten karbon rozpouští(protože má v sobě přísady proti tomuto karbonu),tím rozpuštěním se dostane karbon do mazacích kanálků,ty ucpe,motor přestane mazat a je hotovo!dej tam dobrej minerál(Castrol,Valvoline,Shell,nebo tak)

Napsal: 05 úno 2008, 17:42
od Marek77
Minerální olej nezanechává karbonu o nic více než kterýkoli jiný olej!!! Mýty a blbosti, nic víc.


Řekl bych to prostě: Každý výrobce motorů si určí, podle které specifikace máme volit odpovídající motorový olej.

Pro motory Volkswagen TDi (tedy i pro Tvůj motor AHU) jsou předepsané motorové oleje dle specifikace VW 505.00. Jejich výměnný interval je maximálně 15.000 km nebo jeden rok od data naplnění do motoru.

Ostatní specifikace, jako ACEA, CCMC nebo API jsou nezajímavé a pro motory VW se jimi neřídíme.

Pouze specifikace SAE, tedy viskozita (tekutelnost, čerpatelnost) je jediná další specifikace, ke které lze přihlédnout s ohledem na způsob užívání vozidla.

Pokud vůz používáš často na krátké trasy, kdy motor pracuje nedostatečně prohřátý a olej "studený", doporučuje se zvolit "tekutější" olej, tedy takový, kde první číslo specifikace SAE je nižší (například SAE 10W/40 nebo klidně i 5W/40). Naopak pokud motor často zatěžuješ dlouhými cestami po dálnicích nebo cestováním do jižních krajin (například letní dovolená do Chorvatska), můžeš druhé číslo SAE specifikace zvýšit (tedy například SAE 5W/50 nebo 10W/50). Tyto oleje jsou teplotně stálejší a i za velmi vysokých teplot si zachovávají své dobré mazací vlastnosti (neřídnou).
Používat oleje SAE 15W/40 není zakázáno (pokud splňují VW 505.00, lze je běžně používat), ovšem vzhledem ke skutečnosti, že motor je přeplňován turbem, jež je náchylné na rychlost a kvalitu mazání, raději bych volil tekutější olej.

Ovšem VŽDY musí daný olej splňovat specifikaci danou výrobcem motoru, tedy VW 505.00.

Značku oleje si zvol sám, je to jedno.

Napsal: 07 úno 2008, 16:57
od KUK
Myslí si někdo, že by toto mohlo být způsobeno špatným mot. olejem? Byl to olej 10W-40 HD, VW 50000, 50500. Jinak auto VW T4 2,5 TDI, 195tis km. Generálka motoru byla mooooc drahá...

Obrázek

Napsal: 07 úno 2008, 18:47
od Bobek
Pozor, zapečené a zakarbónované piestne krúžky nemusia byt následkom oleja. Vo vätšine prípadov ide o prehriatie motora, poškodený termostat, vyvretá voda a pod... Na tom pieste vidiet stopy po zadieraní, mohol to robit a nedostatok oleja alebo znehodnotený motorový olej-vodou palivom a pod. Každý motorový olej karbónuje ak sú v motore vysoké teploty ako som už napísal dôsledkom iných faktorov. Nezvalujme vinu len na oleje. Marek77 to presne vysvetlil a má 100% pravdu, ja by som len doplnil nikdy neprechádzat z horšieho/menej aditivovaného/oleja na výkonejší olej, je to zbytočné a pre motor môže byt nebespečné/rospúštanie kalov a usadenín a upchatie mazacej sústavy/. :)

Napsal: 11 úno 2008, 09:27
od Marek77
Tohle vypadá na mechanickou příčinu než na olej.

Ale podle toho přidření to vypadá, že píst se do válce nevešel, takže já si myslím, že motor se uhřál.

Napsal: 12 úno 2008, 00:19
od KUK
Nejhorší byl pátý válec (ten píst je na fotce), je fakt že je poslední v řadě ve směru chlazení. Rýhy jsou na vnitřních stranách (směrem k sousednímu válci), tak by to napovídalo, že došlo k přehřátí. Jenže s tím autem jezdím jen já a nikdy nestoupla teplota na teploměru na víc než na 90st., za to ručím. Tak že jedině že by se stalo to, že se to přehřálo, když jsem třeba jezdil s naloženým vlekem přes Alpy, ale teploměr mi to neukázal - pořád jsem ho hlídal...
Tak že "kvalita/nekvalita" mot. oleje a tím nemá co dělat?

Napsal: 12 úno 2008, 19:00
od 1pavel
Nemusel se uhřát celej motor mohl se přehřát jen píst třeba kuli kapajicimu vstřiku.

Napsal: 13 úno 2008, 02:00
od KUK
...nebo kvůli "větším" vstřikům, který jsem tam před tím dal...? Po tý výměně to strašně hulilo. Já si myslím, že to bylo těma většíma vstřikama, ale nevím jestli to náhodou nemohl být jakože nekvalitní mot. olej...

Napsal: 13 úno 2008, 16:09
od 1pavel
Píst je zadřenej na vrchní části nad a v kroužkách kde je na průměr menší až o několik desetin kuli tepelné roztažnosti . Píst se tře o válec 2-3mm od stíracího kroužku dolu v pravo a levo od pístního čepu , v případě špatnýho oleje by se zadřel tam . Od přehřátého pístu jsem viděl až roztržený válec .

Napsal: 14 úno 2008, 21:18
od Bobek
tak,tak piest sa začal zadierat v hornej časti od tepla/prehriatia/napr.tie vätšie vstreky čo Kuk spomína. Keby to bolo od nekvalitného oleja ako prvá by sa začala zadierat kluka. Toto bude od prehriatia piestov, Kuk asi tie vstreky čo si použil, zmäs bola bohatá/málo vzduchu v motore/ a palivo horelo velmi dlho pri nedostatku vzduchu/to je to dymenie na čierno/ a piesty sa prehrievali. To je môj názor :? :scooter: