immo off u Renault Clio 2 1,2 16v 55kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
immo off u Renault Clio 2 1,2 16v 55kW
Potreboval bych deaktivovat immo v Cliu 2. generace. Motor D4F B7 (1.2 16v 55kW), ECU IAW5NR.CE1. Vecne jsou problemy se zablokovanym startem (sviti klicek). Bylo to v nekolika servisech a nikde nic nevymysleli. Pokud natocim, dojedu s tim idealne Praha nebo Plzen/ČB a okoli. Byl by nekdo spolehlivej, kdo vi co dela ?
Sorry neni tam klicek, ale jen ledka. Budiky viz foto. Myslim ze kdyz to neslo tak kontrolka rychle blikala. Je to auto tchyne a nejsem u toho. Ale ted jsem ji po telefonu poslal k autu a uz to prej vubec nesviti a na 10 pokusu o start to 5x chytne a 5 ne. Hrabalo se v tom nekolik "opravaru", ale zadnej to neposunul dal, krome toho, ze asi uz nesviti ani neblika ta ledka, bez ohledu na to, jestli je immo aktivni nebo ne. Tak jsem si rek ze se zkusim zeptat tady.


Tak ta kontrolka opravdu ted nesviti vubec. Na video jsem nicmene natocil jak se to chova a pri jake sekvenci to startuje:
https://www.youtube.com/watch?v=xYmIHj9B6Ig
Troufam si odhadnout, ze se uz nekdo z opravaru pokusil o immo off, ale neuspesne.
Taky jsem to napichnul na diagnostiku co mam, tj. VCDS. Vysledek:
Adresa 7A: 2 závad nalezeno.
P0606 - ridici jednotka: chyba procesoru
P0136 - rada valcu 1 - sonda 2: chyba v el. obvodu
Po vymazu pameti zavad uz se tam znovu neobjevily.
Jeste Readiness, vic toho VCDS neda:
Mód 01 - PID 01 : Readiness -- Adresa 7A
Počet uložených závad: 2 -- Stav kontrolky závad: Kontrolka závad VYP
Detekce výpadků hoření: OK
Palivový systém: OK
Souhrnné komponenty: OK
Monitoring katalyzátoru: Selhalo nebo nekompletní
Monitoring vyhřívání katalyzátoru: Neinstalováno
Monitoring systému odvětrávání: Neinstalováno
Monitoring systému sekundárního vzduchu: Neinstalováno
Monitoring systému A/C klimatizace: Neinstalováno
Monitoring lambda-sond: Selhalo nebo nekompletní
Monitoring vyhřívání lambda-sond: OK
Recirkulace výfukových plynů: Neinstalováno
https://www.youtube.com/watch?v=xYmIHj9B6Ig
Troufam si odhadnout, ze se uz nekdo z opravaru pokusil o immo off, ale neuspesne.
Taky jsem to napichnul na diagnostiku co mam, tj. VCDS. Vysledek:
Adresa 7A: 2 závad nalezeno.
P0606 - ridici jednotka: chyba procesoru
P0136 - rada valcu 1 - sonda 2: chyba v el. obvodu
Po vymazu pameti zavad uz se tam znovu neobjevily.
Jeste Readiness, vic toho VCDS neda:
Mód 01 - PID 01 : Readiness -- Adresa 7A
Počet uložených závad: 2 -- Stav kontrolky závad: Kontrolka závad VYP
Detekce výpadků hoření: OK
Palivový systém: OK
Souhrnné komponenty: OK
Monitoring katalyzátoru: Selhalo nebo nekompletní
Monitoring vyhřívání katalyzátoru: Neinstalováno
Monitoring systému odvětrávání: Neinstalováno
Monitoring systému sekundárního vzduchu: Neinstalováno
Monitoring systému A/C klimatizace: Neinstalováno
Monitoring lambda-sond: Selhalo nebo nekompletní
Monitoring vyhřívání lambda-sond: OK
Recirkulace výfukových plynů: Neinstalováno
No a teda keď počkáš tých 40 sekúnd tak ostane svietiť kontrolka motora a chl.kvapaliny tak to najskôr ide naštartovať a potom druhý raz už nie a cez diag zistíš že to blokuje immo? A keď nepočkáš 40 sekúnd tak to ide stále normálne? Ak nie je chyba inde asi by som súhlasil že sa niekto už hrabal v RJ a skúšal odstrániť immo, čo spravil len v motorovke (navyše ak je to CAN...) a teraz nekomunikujú dobre budíky ale to je len môj názor. A immo LEDku len dal preč aby neblikala. Tá chyba z VCDS vyzerá ako keby tam nesedel checksum ináč to hadam ani nemá ako vedieť že je nejaká chyba v procesore. A CLIP si neskúšal či niečo neobjaví? Ale Okura to isto dá dokopy, pošli mu to.
Kdyz necekam tech 40 sec, tak nenatocim. Kdyz pockam 40 sec az probliknou kontrolky hladiny kapaliny a poruchy motoru, zaroven je slyset sepnuti palivovyho cerpadla, tak to pak natocim. Ale jakmile to chcipnu a chci tocit hned znovu, tak to nejede. Musim zas vytahnout klicek, pockat cca 40sec, znovu ho tam strcit a opakovat proceduru. Takze kdyz ti chcipne auto nekde na krizovatce, je to peknej opruz.
Jinak pres diag nezjistim nic, teda ne standardni OBD2 ISO komunikaci, kterou podporuje VCDS. Ale ze to blokuje immo je evidentni. Co jinyho by takhle blokovalo palivovy cerpadlo. A taky predtim nez se v tom zacali hrabat garazovi odbornici, tak ta immo kontrolka svitila/blikala.
Okurovi to klidne poslu, jen cekam co mi k tomu rekne a ktery jednotky bude nakonec teda chtit. Mezi tim jsem vygooglil, ze UCH je nekde pod palubkou.
Jinak pres diag nezjistim nic, teda ne standardni OBD2 ISO komunikaci, kterou podporuje VCDS. Ale ze to blokuje immo je evidentni. Co jinyho by takhle blokovalo palivovy cerpadlo. A taky predtim nez se v tom zacali hrabat garazovi odbornici, tak ta immo kontrolka svitila/blikala.
Okurovi to klidne poslu, jen cekam co mi k tomu rekne a ktery jednotky bude nakonec teda chtit. Mezi tim jsem vygooglil, ze UCH je nekde pod palubkou.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 17 dub 2006, 16:38
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
podle mě, máš více závad najednou a to
1) Kontrolka motoru musí sviti vždy ikdyž by to drželo immo.
problém s napájením RJ - hlavně kostry zlobí u těchto motorů.
2) Někdo asi opravu odpojil kontrolku imma, tedka nevidíme zda svití nebo bliká, to potom jedině na cliipu zjistit.
Omrkni to napájení, pak se bude pokračovat dále
1) Kontrolka motoru musí sviti vždy ikdyž by to drželo immo.
problém s napájením RJ - hlavně kostry zlobí u těchto motorů.
2) Někdo asi opravu odpojil kontrolku imma, tedka nevidíme zda svití nebo bliká, to potom jedině na cliipu zjistit.
Omrkni to napájení, pak se bude pokračovat dále
Diky Okuro za pomoc a info
Ad 1) nejak se nemuzu zbavit nazoru, ze nez problem kostreni, je ta pozde (po 40s od otoceni klickem) se rozsvitivsi kontrolka poruchy motoru, spis jen nasledek neodborneho zasahu do ECU. Je to zcela periodicky opakovatelna sekvence. Vakly atp jsou nestale a jejich projev se obvykle meni.
Ale proverim a dam vedet. Clip soft s kabelem taky zkusim nekde sehnat. Pokud by to nebyl problem, posli mi pls soukromou zpravou mobil nebo tak neco, at muzem komunikovat online. Diky predem.
Ad 1) nejak se nemuzu zbavit nazoru, ze nez problem kostreni, je ta pozde (po 40s od otoceni klickem) se rozsvitivsi kontrolka poruchy motoru, spis jen nasledek neodborneho zasahu do ECU. Je to zcela periodicky opakovatelna sekvence. Vakly atp jsou nestale a jejich projev se obvykle meni.
Ale proverim a dam vedet. Clip soft s kabelem taky zkusim nekde sehnat. Pokud by to nebyl problem, posli mi pls soukromou zpravou mobil nebo tak neco, at muzem komunikovat online. Diky predem.
Ano, ona totiz od posledniho zasahu opravare nesviti trvale. Viz vypis v prispevku vyse, pres OBD se pripojim a komunikuje. Akorat chvili trva nez se VCDS prepne na spravnej protokol. Jinej sw tool nemam.amigo píše:ked nesvieti kontrolka motora spojis sa diag s motorom?
Kdyz tak poradte, kde se da sehnat kabel ke Clipu. Soft jsem ke stazeni nasel, ale bez kabelu k nicemu. Koukal jsem na web MTA Plus, nebo PC Autodiagnostika a kazdej nabizi jinej soft. Nejsou poradne ani videt popsany funkce, aby to clovek zhodnotil, co umi vic. Nebo jestli staci neco na bazi ELM a tool co je treba na Androidu v Google Play ? Myslim ze Autodiagnosis nebo jak se to jmenuje.