Seřízení čerpadla bosch 1.9D 51kW Hradec Králové a okolí?

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Dr.Easy
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 15 lis 2009, 10:49
Odpovědi: 0

Seřízení čerpadla bosch 1.9D 51kW Hradec Králové a okolí?

Příspěvek od Dr.Easy »

Ahoj,
kamarád má jedno Berlingo, na kterém dělal hlavu, vůle, rozvody, vstřiky.. blbě to startovalo, hulilo, olej do vody, apod.

po složení vše OK, až na to, že při studeném motoru kolísaly otáčky, až to chcíplo úplně. Jakmile se to zahřálo, tak to drželo perfektně.

Zkoušelo se tedy nějak seřizovat čerpadlo, nakonec to dopadlo tak, že při studeným i teplým motoru to je OK, až do včerejška, kdy to začalo chcípat i při teplém motoru....

Věděl bystě někdo jak ty otáčky seštelovat? Případně je tu někdo z Východních Čech, kdo se v tom vyzná a věděl by jak na to?

Díky!!
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Netáhá čerpadlo třeba jenom vzduch? Dělalo se něco s čerpadlem?
Dr.Easy
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 15 lis 2009, 10:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dr.Easy »

s čerpadlem se právě vůbec nic nedělalo... a vše je dotažené, to je zkontrolováno.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Možná s opravenou hlavou to chce jiné seřízení , preventivně bych přidal předvstřik a jde o to, jakou kompresi motor po opravě získal...Ale jak píše burton.22 , jakmile to chcípne, řešil bych přívod nafty, čerpadlo není asi pořádně zahlcené..To že jste nehýbali čerpadlem je hezké, ale hlava se brousila a dělaly se rozvody, takže se situace změnila..Jde taky o to, jak dlouho motor stál než se zase spustil. On kolikrát zapomene pracovní návyky... :)
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Jak je na tom palivák?
Kolik vzduchu se ti vrací zpátečkou do nádrže? Není to čerpadlo někde poblité od nafty? Stalo se mi třeba, že teklo gufero kolem hřídelky a strašně se to zavzdušňovalo a do nádrže se vracelo 90 % vzduchu.
Zkoušel jsi u teplého motoru polít hlavu čerpadla studenou vodou a pak ho zkusit natočit? Jak chytne? A jak chytne bez polití?
Jinak jezdím na opravy a seštelování k panu Měšťanovi do Říčan, je to machr na tyhle čerpadla. Máš to sice trochu z ruky, ale vyplatí se to.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Dr.Easy
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 15 lis 2009, 10:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dr.Easy »

Ahoj,

palivák nový a vše vyčištěné.

Čerpadlo je čisté, nikde nic neteče. Jak říkám, dělalo to pouze za studena, jak se motor ohřál už to bylo naprosto v pořádku.

Kde se prosím na tomto čerpadlu dá přidat předvstřik?

Motor před opravou defakto už skoro vůbec nestartoval. Ventilové vůle byly tak obrovské, že se startama byl opravdu velký problém, obvzlášť když bylo chladno.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Předvstřik přidáš, když povolíš 3 šrouby M8 na přírubě čerpadla a 1 šroub M8 dole vzadu u hlavy čerpadla a vršek čerpadla pak natočíš víc k motoru. Na spodní a zadní šroub na přírubě bývá horší přístup, ale dá se to. Než to ale začneš štelovat, udělej si na přírubě rysku, jak je čerpadlo nastavené.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Dr.Easy
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 15 lis 2009, 10:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dr.Easy »

nemáš prosím ještě foto, jak to přesně myslíš s tou přírubou? na přírubě je ozubené kolo, které je poháněné rozvodovým řemenem nebo ne?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20300
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jo, jasně že jo, ale jestli je natáčecí čerpadlo nebo naopak ozubené kolo co pohání čerpadlo a běhá po něm rozvoďák na 3 šrouby a ladí se to s ním
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Fotku nemám. Já jsem ale myslel šrouby z venku, z druhé strany příruby, než je rozvodové kolo. Těleso čerpadla je na té přírubě přidělané na 3 svornících M8 po 120 stupních a při štelování povolíš matky. Jeden je dole uprostřed a o 120 stupňů od něj na každou stranu jsou další dva. Koukni na čerpadlo a hned uvidíš, je to jasné, jako facka. V tělese čerpadla jsou oválné díry a díky tomu můžeš čerpadlo natáčet. A poslední šroub je dole u vstřikovací hlavy čerpadla na straně k motoru, to taky uvidíš.

Edit: Jinak roman1648 má pravdu. Jsou 2 typy motorů a čerpadel - starší, lepší typ motoru D9B, jak jsem ti popisoval já a novější motory typ DW8, kde nastavuješ předvstřik tím, že povolíš 3 šrouby na rozvodovém kole čerpadla a natáčíš ho na náboji.
Otevři haubnu, vyfoť motor, dej sem fotku a řeknu ti, který typ motoru tam máš.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Dr.Easy
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 15 lis 2009, 10:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dr.Easy »

Počkej, teď jsem té tvé odpovědi úplně neporozumněl... :)
Dr.Easy
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 15 lis 2009, 10:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dr.Easy »

je to DW8, čerpadlo bosch. takže povolit rozvodové kolo na čerpadle a natočit o kousek dovnitř auta... původní polohu si poznačím.

dá se štelovat ještě nějak ten volnoběh?

Díky!
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Čemu jsi nerozuměl?
Volnoběh by měl jít štelovat na dorazu páky plynu, nebo vzadu takovou kolíbkou, která přidává naftu při studeném motoru. Tou se to prý má štelovat nejdřív a až pak dorazem plynu. Aspoň na starých motorech D9B, jestli to má DW8 stejně nevím, s tou už nekamarádím.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Dr.Easy
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 15 lis 2009, 10:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dr.Easy »

tak to mi stačí, to právě dělal. tak ok. zkusíme povolit teda šrouby na ozubeném kole a trochu s ním pohnout. ještě jen dotaz, o kolik se s tím má cca pohnout? co "už" bude znát?
otázka také kolik s tím půjde vůbec pohnout, resp. co rozvodový řemen dovolí.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20300
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

hele, jak to tak sleduju, tak se do toho radši nepouštěj...
jaký "řemen dovolí" ? chápeš ten princip vlastně ?? ten zůstane pořád stejně a pohneš čerpadlem, ať už v oválných otvorech na kole nebo na přírubě čerpadla
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“