Padá do nouze

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

MichalTDI
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 21 čer 2015, 08:35

Padá do nouze

Příspěvek od MichalTDI »

Zdravím borci,mám problém s nouzákem.Když tomu trochu naložím a jedu do kopce na plnej,tak ve 3100-3200 ot spadne do nouzáku.Pročetl jsem toho docela dost,ale nevim jak mám poznat na 100% přidřenou regulaci turba a nebo N75 popř váhu vzduchu..Může mi prosím někdo poradit?Jedná se o Octavii ASV 1.9 tdi 81kw s chipem..Přidávám log ze skupin 03 a 011Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
masfeild
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 25 lis 2014, 19:22
Bydliště: Benecko

Příspěvek od masfeild »

Stopro regulace. Tu si můžeš zkusit ručně sám. Jdi po podtlakový hadičce, která vede k baňce turba (jediná která vede dolu) a z druhý strany baňky nahmatáš táhlo, který musí jít stlačit jakoby do baňky. Má to odpor, v baňce je pružina. Pokud to stlačit nejde nebo jde jen trochu, tak je to jasný. Nebo můžeš udělat ještě druhou věc, ve finále stejnou. Odpoj tu hadičku, která vede k baňce u ventilu N75 (ne přímo na ventilu, je to spíš takový téčko) a nahmatej si zase tu regulaci na baňce. Když začneš hadičku nasávat hubou (bacha musíš sát hodně (rofl) ) tak by se měla hejbat ta regulace stejně, jako když ji zmáčkneš rukou. Pokud nejde, tak problém je určitě v regulaci. Tu vyřešíš vyčištěním turba a preventivně tam pak dáš podložky na vymezení vůle. Podložek mám habakuk, to stačí jen říct.
Podložky do turba (66/81 kW) pro vymezení vůle kvůli zanášení z kalený oceli v různých tloušťkách. Cena za sadu 100,-. Pište na mail masfeild@seznam.cz nebo tel. 732 11 84 11
MichalTDI
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 21 čer 2015, 08:35

Příspěvek od MichalTDI »

No hele hýbat s tím táhlem jsem zkoušel a docela to šlo..Kolik se má hnout?A zkoušel jsem ve VAGu basic settings sk 11,jak můžeš otestovat právě jak se tohle hýbe a hýbe se to,ale otáčky motoru se vůbec nezmění (ve videích na YT se mění otáčky u tohohle testu) :D Ptám se jak malej Jarda,sry :D
Uživatelský avatar
masfeild
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 25 lis 2014, 19:22
Bydliště: Benecko

Příspěvek od masfeild »

Přes VAG jsem to nezkoušel, takže to ti moc neporadím. Vím jen, že regulace musí chodit úplně volně, bez zadrhávání a až na konec. Jestli se ti někde v půlce zasekne a dál už nejde, tak to je problém. Těžko se popisuje jak má chodit hluboko, řekl bych asi těch 10 mm, to střílím od stolu. Zkus nasávat a držet přitom to táhlo, jak budeš cucat, tak to táhlo bude zalejzat. Jinak mám úplně stejnej motor jako ty, taky ASV a dělalo mi to samý, je to regulace.
Podložky do turba (66/81 kW) pro vymezení vůle kvůli zanášení z kalený oceli v různých tloušťkách. Cena za sadu 100,-. Pište na mail masfeild@seznam.cz nebo tel. 732 11 84 11
MichalTDI
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 21 čer 2015, 08:35

Příspěvek od MichalTDI »

Tak jsem to zkoušel hubou a hýbe se to :D Ale prostě nevim o kolik se to má hnout..Každopádně regulace je asi v pohodě..Může to být i špatným softem?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

podle toho logu si taky myslím, že je to regulací, stačí, když se jen zadrhává a je to špatný, ani to nemusí být v tý ruce cítit, aby to bylo relevantní muselo by se to zkoušet bez baňky
MichalTDI
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 21 čer 2015, 08:35

Příspěvek od MichalTDI »

Ja mam strach jen z toho sundavani..Vychcije mi olej,kdyz odpojim tu olejovou trubku od turba?A tesneni na sani a na vsechno novy ze?
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Odpoj jen táhlo podtlakové baňky a zkus regulaci hýbat bez ní. Ucítíš to mnohem lépe zda chodí volně, než přes tu pružinu v baňce.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Odpovědi: 0
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

na mojom to nebolo vobec smerodajne po odpojeni banky to chodilo lahko a bez zadrhavania avsak stale nudzaky na vyssich prevodovych stupnoch a ustalenej rychlosti....nakoniec po vycisteni a vypodlozeni vsetko ok....
Tdi
MichalTDI
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 21 čer 2015, 08:35

Příspěvek od MichalTDI »

A kam se dávaj ty podložky?A v návodu na sundání turba vrchem se nezobrazí fotka toho spešl nástroje ala Huml.Mohl by ji sem někdo hodit?
Uživatelský avatar
masfeild
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 25 lis 2014, 19:22
Bydliště: Benecko

Příspěvek od masfeild »

Když rozděláváš turbo, tak v části s naklápěcím mechanizmem narazíš na tři torxy, který ji držej pohromadě. Když ji rozděláš od sebe, tak uvidíš tři válečky zkrze který ty torxy vedou. Na ně se dávaj ty podložky, takže po smontování tam bude o tloušťku těch podložek víc místa. Je to jako kdyby jsi tam dal delší válečky, což se taky dá.
Podložky do turba (66/81 kW) pro vymezení vůle kvůli zanášení z kalený oceli v různých tloušťkách. Cena za sadu 100,-. Pište na mail masfeild@seznam.cz nebo tel. 732 11 84 11
MichalTDI
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 21 čer 2015, 08:35

Příspěvek od MichalTDI »

A jak velky podlozky?A nejaky specialni?
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Zkus odpojit hadičku od N 75, která vede k baňce a nasávat. Táhlo ovládání nastavovacích lopatek by se mělo volně a plynule zasouvat do baňky /asi 1 cm/ a jeho rameno /doraz/ by se měl při max. nasátí /pro někoho velmi těžké/ opřít o "červíka".
Povolíš- li ty dvě matičky /10mm/, které přidržují baňku k držáku, měla by baňka vlastní tíhou sjet dolů a doraz se zastaví o "červíka". Budeš-li baňku vracet zpět k držáku, měla by jít volně a asi po 1cm by jsi měl cítit horní doraz /v tom okamžiku je baňka asi 2 mm od držáku/. Ty 2 mm bys ji měl přes odpor pružiny dotlačit k držáku /to je to předpětí pružiny 2 mm/. Pokud chodí regulace volně /baňka i lopatky/ a je nastaveno předpětí pružiny baňky asi 2mm, tak motor nemůže padat do nouzáku. To by musela být prasklá nebo "vytahaná" pružina /což se v praxi téměř nestává/ nebo by musel být "zaseknutý" N 75 v poloze kdy neustále vytváří podtlak.
Nejdříve bych prověřil tyto věci a teprve potom bych se pouštěl do čištění a "podkládání" turba. Podkládání turba vymyslel kolega HUML /pokud se nemýlím/ a jako nejlepší se v praxi jeví podložky 0.1mm. Můžou být třeba z měrek.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
MichalTDI
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 21 čer 2015, 08:35

Příspěvek od MichalTDI »

A spatnym softem to byt muze?
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

prka píše:. Podkládání turba vymyslel kolega HUML /pokud se nemýlím/ a jako nejlepší se v praxi jeví podložky 0.1mm. Můžou být třeba z měrek.
Škoda ničit měrky, dá se koupit od Kinexu ventilová měrka v délce 5ti metrů o různých tloušťkách. Samozřejmě je i 0,1 mm. Máš to smotaný pěkně v kulaté krabičce a jen odmotáváš dle potřeby. Pásek je široký 10.mm.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“