Fiat Marea JTD 81KW zaslepení EGR
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Fiat Marea JTD 81KW zaslepení EGR
Zdravím,chtěl jsem se zeptat je tady na foru jak zaslepit EGR ventil na motoru JTD 81 KW Rok 2001?
Octavia TDI 81Kw+čip/egr off
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Odpovědi: 0
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Odpovědi: 0
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0
Budu teď psát o EURO-2 77kW - myslím ale že 81kW má jen jiné turbo.
Podle mě zaslepení EGR ventilu na tom motoru není možné diagnostikou zjistit.
EGR je ovládaný podtlakem a jediná elektronická část tam je, takový váleček přidělaný na stěně pod sklem. Vevnitř ve válečku by měl být elektromagnet, který otevírá nebo zavírá průchod tomu podtlaku.
Podtlaková hadička pak vede do ufa, které je zepředu motoru a tam hýbe vnitřkem.
Chyba na diagnostice podle mě vyskakuje, když je problém s tím elektromagnetem, v černém válečku, ale dál už nejde zjistit, jestli to přepouštění "z hajzlu do umyvadla" funguje. Tam už žádná elektronika nevidí.
Když to shrnu, tak pokud je ovládání EGR ventilu v pořádku, tak chyba nebude vyskakovat ani když bude zaslepený. A kouřivost se zaslepeným EGR je stále v normě.
Jedině, že by na to koukali přímo, jestli mezi těmi propojkami není plíšek.
Je tady hodně zkušených a chytrých lidí... pokud píšu blbosti, tak mě opravte.
Podle mě zaslepení EGR ventilu na tom motoru není možné diagnostikou zjistit.
EGR je ovládaný podtlakem a jediná elektronická část tam je, takový váleček přidělaný na stěně pod sklem. Vevnitř ve válečku by měl být elektromagnet, který otevírá nebo zavírá průchod tomu podtlaku.
Podtlaková hadička pak vede do ufa, které je zepředu motoru a tam hýbe vnitřkem.
Chyba na diagnostice podle mě vyskakuje, když je problém s tím elektromagnetem, v černém válečku, ale dál už nejde zjistit, jestli to přepouštění "z hajzlu do umyvadla" funguje. Tam už žádná elektronika nevidí.
Když to shrnu, tak pokud je ovládání EGR ventilu v pořádku, tak chyba nebude vyskakovat ani když bude zaslepený. A kouřivost se zaslepeným EGR je stále v normě.
Jedině, že by na to koukali přímo, jestli mezi těmi propojkami není plíšek.
Je tady hodně zkušených a chytrých lidí... pokud píšu blbosti, tak mě opravte.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33656
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
[quote="blacklight"]Budu teď psát o EURO-2 77kW - myslím ale že 81kW má jen jiné turbo.
ten elektromagnet odšroubuješ necháš připojený a to je celý, egr se neotvírá ecu je spokojená protože na hlídání egru není nastavená ale v bloku měřených hodnot to zjistíš že při otevření egru váha nepadne na půl
ten elektromagnet odšroubuješ necháš připojený a to je celý, egr se neotvírá ecu je spokojená protože na hlídání egru není nastavená ale v bloku měřených hodnot to zjistíš že při otevření egru váha nepadne na půl
mam zaslepene egr a bol som tak na emisie povolena dymivost u jtd 105 je 1.5 a ja som mal 0.7 takze egr nieje pricinou neprejdenia emisnej a zaslepeny egr diagnostikou odhalis vzdy ti vypise chybu egr ventilu avsak tato chyba nesposobi ziadne obmedzenie ani nudzovy rezim egr ventil kontroluje vaha vzduchu ked ho zaslepis tak vaha uvidi viac vzduchu a preto to ide odspodu lepsie
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33656
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 08 říj 2009, 09:23
- Bydliště: Dubnica nad Váhom
Odpovědi: 0
Ano, zaslepený EGR nie je dôvodom ak neprejdeš emisnou kvôli dymivosti. Ten je tam kvôli oxidom dusíka, ktoré sa u nás na EK neriešia (neviem ako to je v ČR po tých posledných zmenách)puskar86 píše:mam zaslepene egr a bol som tak na emisie povolena dymivost u jtd 105 je 1.5 a ja som mal 0.7 takze egr nieje pricinou neprejdenia emisnej a zaslepeny egr diagnostikou odhalis vzdy ti vypise chybu egr ventilu avsak tato chyba nesposobi ziadne obmedzenie ani nudzovy rezim egr ventil kontroluje vaha vzduchu ked ho zaslepis tak vaha uvidi viac vzduchu a preto to ide odspodu lepsie
Spravidla to býva tak že RJ v prípade Euro2 nevadí zaslepenie (samozrejme konektor musí byť zapojený inak vyskočí DTC, ale zaslepenie nevyhodnotí ako chybu, aj keď odhaliť sa to dá podľa prietoku vzduchu). Ak je Euro 3 a vyššie tak aj zaslepenie RJ odhalí podľa prietoku vzduchu a rozsvieti kontrolku. Preto aj na niektorých novších autách sem-tam vyhadzuje záhadné chyby EGR pričom ventil je dobrý a je len niekde zúžený prietok spalín.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33656
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
[quote="Marek001"][quote="puskar86"] Ak je Euro 3 a vyššie tak aj zaslepenie RJ odhalí podľa prietoku vzduchu a rozsvieti kontrolku.
a když nasadíš egr emulátro tak co zjistí prd ? https://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q= ... 0690563296
a když nasadíš egr emulátro tak co zjistí prd ? https://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q= ... 0690563296
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 08 říj 2009, 09:23
- Bydliště: Dubnica nad Váhom
Odpovědi: 0
slovacek.milos píše:Marek001 píše:Ale Miloši ja som písal len o tom ako je to v prípade zaslepenia EGR na sériovom aute bez úprav.puskar86 píše: Ak je Euro 3 a vyššie tak aj zaslepenie RJ odhalí podľa prietoku vzduchu a rozsvieti kontrolku.
a když nasadíš egr emulátro tak co zjistí prd ? https://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q= ... 0690563296
To že sa dá odrbať váha emulátorom alebo upraviť soft je iná vec.
do ti uroby az multijet unijety chybu egr ani vahy nevyhodnotia a nenastavia nudzovy rezim egr a jho hodnoty vydis cez diagnostiku a meria ich vaha vzduchu a euro 3 je napriklad 85kw jtd euro 2 su 77kw jtd nemaju lambdu za katom
a tieto ti nudzovy rezim nehodia a u euro 2 tiez vyskoci tdc aj ked nechas konektor zapojeny avsak nieje to nudzovy rezim a rovnako to je aj u euro3!
a tieto ti nudzovy rezim nehodia a u euro 2 tiez vyskoci tdc aj ked nechas konektor zapojeny avsak nieje to nudzovy rezim a rovnako to je aj u euro3!