Fiat Marea JTD 81KW zaslepení EGR

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

RADOSLAV
Přispěvovatel
Příspěvky: 481
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2010, 17:35

Fiat Marea JTD 81KW zaslepení EGR

Příspěvek od RADOSLAV »

Zdravím,chtěl jsem se zeptat je tady na foru jak zaslepit EGR ventil na motoru JTD 81 KW Rok 2001?
Octavia TDI 81Kw+čip/egr off
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

Plieškom
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Odpovědi: 0
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Veru, dávno som nevidel nič jednoduchšie, ako zaslepiť EGR na 1,9 JTD...daj email, pošlem ti fotku
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
RADOSLAV
Přispěvovatel
Příspěvky: 481
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2010, 17:35

Příspěvek od RADOSLAV »

Hotovo díky
Octavia TDI 81Kw+čip/egr off
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

:D velice rozumné zaslepovat EGR po novole zákona o měření emisí.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
RADOSLAV
Přispěvovatel
Příspěvky: 481
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2010, 17:35

Příspěvek od RADOSLAV »

Tet jsem to zalsepil protože mám po STK :)
Octavia TDI 81Kw+čip/egr off
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Odpovědi: 0
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Nveim síce, čo tam u vás pomenili, ale dúfam, že u nás nepomenia...ak hej, tak zoženiem funkčný egr, na EK ho tam dám a po EK ho dám preč a zaslepím...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Odpovědi: 0
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

Budu teď psát o EURO-2 77kW - myslím ale že 81kW má jen jiné turbo.

Podle mě zaslepení EGR ventilu na tom motoru není možné diagnostikou zjistit.
EGR je ovládaný podtlakem a jediná elektronická část tam je, takový váleček přidělaný na stěně pod sklem. Vevnitř ve válečku by měl být elektromagnet, který otevírá nebo zavírá průchod tomu podtlaku.
Podtlaková hadička pak vede do ufa, které je zepředu motoru a tam hýbe vnitřkem.

Chyba na diagnostice podle mě vyskakuje, když je problém s tím elektromagnetem, v černém válečku, ale dál už nejde zjistit, jestli to přepouštění "z hajzlu do umyvadla" funguje. Tam už žádná elektronika nevidí.

Když to shrnu, tak pokud je ovládání EGR ventilu v pořádku, tak chyba nebude vyskakovat ani když bude zaslepený. A kouřivost se zaslepeným EGR je stále v normě.
Jedině, že by na to koukali přímo, jestli mezi těmi propojkami není plíšek.

Je tady hodně zkušených a chytrých lidí... pokud píšu blbosti, tak mě opravte.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33656
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="blacklight"]Budu teď psát o EURO-2 77kW - myslím ale že 81kW má jen jiné turbo.

ten elektromagnet odšroubuješ necháš připojený a to je celý, egr se neotvírá ecu je spokojená protože na hlídání egru není nastavená ale v bloku měřených hodnot to zjistíš že při otevření egru váha nepadne na půl
puskar86
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2014, 11:23

Příspěvek od puskar86 »

mam zaslepene egr a bol som tak na emisie povolena dymivost u jtd 105 je 1.5 a ja som mal 0.7 takze egr nieje pricinou neprejdenia emisnej a zaslepeny egr diagnostikou odhalis vzdy ti vypise chybu egr ventilu avsak tato chyba nesposobi ziadne obmedzenie ani nudzovy rezim egr ventil kontroluje vaha vzduchu ked ho zaslepis tak vaha uvidi viac vzduchu a preto to ide odspodu lepsie
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33656
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tak asi jo já vycházel z jtd stylo 85 kW tam ecu egr nehlídá podle váhy a chybu nehlásí když odšroubuješ ten nelektromagnet
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Odpovědi: 0
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

puskar86 píše:mam zaslepene egr a bol som tak na emisie povolena dymivost u jtd 105 je 1.5 a ja som mal 0.7 takze egr nieje pricinou neprejdenia emisnej a zaslepeny egr diagnostikou odhalis vzdy ti vypise chybu egr ventilu avsak tato chyba nesposobi ziadne obmedzenie ani nudzovy rezim egr ventil kontroluje vaha vzduchu ked ho zaslepis tak vaha uvidi viac vzduchu a preto to ide odspodu lepsie
Ano, zaslepený EGR nie je dôvodom ak neprejdeš emisnou kvôli dymivosti. Ten je tam kvôli oxidom dusíka, ktoré sa u nás na EK neriešia (neviem ako to je v ČR po tých posledných zmenách)

Spravidla to býva tak že RJ v prípade Euro2 nevadí zaslepenie (samozrejme konektor musí byť zapojený inak vyskočí DTC, ale zaslepenie nevyhodnotí ako chybu, aj keď odhaliť sa to dá podľa prietoku vzduchu). Ak je Euro 3 a vyššie tak aj zaslepenie RJ odhalí podľa prietoku vzduchu a rozsvieti kontrolku. Preto aj na niektorých novších autách sem-tam vyhadzuje záhadné chyby EGR pričom ventil je dobrý a je len niekde zúžený prietok spalín.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33656
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Marek001"][quote="puskar86"] Ak je Euro 3 a vyššie tak aj zaslepenie RJ odhalí podľa prietoku vzduchu a rozsvieti kontrolku.

a když nasadíš egr emulátro tak co zjistí prd ? https://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q= ... 0690563296
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Odpovědi: 0
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

slovacek.milos píše:
Marek001 píše:
puskar86 píše: Ak je Euro 3 a vyššie tak aj zaslepenie RJ odhalí podľa prietoku vzduchu a rozsvieti kontrolku.

a když nasadíš egr emulátro tak co zjistí prd ? https://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q= ... 0690563296
Ale Miloši ja som písal len o tom ako je to v prípade zaslepenia EGR na sériovom aute bez úprav.

To že sa dá odrbať váha emulátorom alebo upraviť soft je iná vec.
puskar86
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2014, 11:23

Příspěvek od puskar86 »

do ti uroby az multijet unijety chybu egr ani vahy nevyhodnotia a nenastavia nudzovy rezim egr a jho hodnoty vydis cez diagnostiku a meria ich vaha vzduchu a euro 3 je napriklad 85kw jtd euro 2 su 77kw jtd nemaju lambdu za katom
a tieto ti nudzovy rezim nehodia a u euro 2 tiez vyskoci tdc aj ked nechas konektor zapojeny avsak nieje to nudzovy rezim a rovnako to je aj u euro3!
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“