Stránka 1 z 1

/vyriešené/ P206 1.6HDi IMOBILIZER problém

Napsal: 24 črc 2016, 09:01
od mitomito
Ahojte kamaráti :roll:
Priateľka má P206 1.6HDI (2004, kód motora 9HZ)

CHYBA:
Pred asi mesiacom pri pokuse o štart vyhlásilo auto imob. problém, neskôr dáky EKO MODE a nedalo sa natočiť.. Diagnostika sa spojila iba s BSI RJ a hlásila stratu komunikácie s RJ motor. Auto však za dva dni samo od seba naštartovalo. (predchádzalo odp. batérie a rôzne stisanie tlač. na DO - to mohla byť len náhoda..)
Problém sa po týždni zopakoval (skúšal som odpojiť teplotné čidlo z dôvodu nefunk. ventilátora, asi len náhoda ale od vtedy auto stojí ...)

ZISTENIE:
Po stiahnutí PSA schematique DVD a premeraní najskôr dvoch zbernicových káblov medzi BSI a RJ motora a neskôr ostatných viď obrázok (žiadna chyba) som zistil že RJ motora si akoby sama nezapne napätie na vodiči "1203P" (zapína sa cez vodič "1229")

!! Keď som však ručne pripojil napätie 12V na "1203P" tak počuť že sa rozbehne čerpadlo, chyba sa stratí, auto normálne naštartuje, ide pridávať atd (noteeth)

Nenapadne prosím niekoho čo môže mať za problém ?
(Ešte idem dnes skontrolovať ten ovládací "1229" aj pod záťažou či nie je seknutý ale pri "premeraní sa javil ok..)

Obrázek

Obrázek

Za príp. odpoveď vopred ďakujem !! :)

Napsal: 24 črc 2016, 09:36
od vladosr
co tak vadne rele v bsm....

Napsal: 24 črc 2016, 09:45
od mitomito
Čo je to BSM prosim? (noteeth)
.. inak dake velke rele je aj pod poistkovym boxom pri motore - to je ok aj ked nebolo zopnute ....

Asi myslíte priamo to relé čo je na schéme však?(v FU boxe pri motore)
To idem veru skúsiť dnes premerať popr. ručne aktivovať ukostrenim cievky resp.toho riadiaceho vodiča a dam vedieť. Každopadne ďakujem za odpoveď.

Napsal: 24 črc 2016, 10:06
od vladosr
na spodnej fotke poistkovy box v motorovom priestore....
odpojit , rozobrat a vybadat , kde ide ten biely drot co nema napatie...
bude ko rele...len neviem ci tato nie je zaliata....

Napsal: 24 črc 2016, 10:38
od mitomito
No, vcera som ju otvoril ten plast zozadu doma na stole ale plosak nesiel von (ani po vybrati vsetkych FU atd) Bal som sa ze poskodim plosak tak som radsej velmi silno nepacil...
Ak by sa potvrdila chyba rele to by bol lepsi pripad dal by som ho externe a no problem... Bojim sa vsak ze RJ motora neuzemni resp. neaktivuje to rele z nejakeho dovodu... Uvudim. Dakujem za rady bratku !

Napsal: 24 črc 2016, 21:48
od mitomito
:-D Tak auto zas behá, bolo chybné to relé tak som dal externé relé na káble. (LOL) Hlavne že to funguje ...

Napsal: 25 črc 2016, 08:14
od mitomito
Iba pre ukážku ako "amatérsky" som si musel pomôcť..

Obrázek
Obrázek

Napsal: 25 črc 2016, 10:49
od Marek001
Tak na výstave elektrotechniky by si s tým asi neuspel, ale fajn že si si poradil a hlavne že to fachčí :)