BMW adaptace MAF???

Moderátoři: šulda, Moderátoři

FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

BMW adaptace MAF???

Příspěvek od FandaTDI »

Může mi někdo fundovaně vysvětlit, z jakýho důvodu (výrobní tolerance/ústupek výrobci MAF, "umělý" prodloužení životnosti nebo...?) má např. 320d přizpůsobení váhy vzduchu a jak přesně to funguje (když už podle postupu - byť bez nějakých podrobnějších instrukcí - ne v celym rozsahu...)??? Ideálně "názorně" jak pro blbce (noteeth) , tj. jestli to "posouvá" tu křivku V/průtok v celym rozsahu (jak velkym aby to nebylo "nad materiálový možnosti" vyhřívanýho filmu...?) a s jakou přesností/jak přesně závisle na teplotě a/nebo ještě s ohledem na jiný veličiny?
Díky... ;)

edit: Když nad tim tak přemejšlim, řikam si, jestli to během tý relativně krátký doby adaptace "prohřeje"/měři nějak proudově, každopádně při stojícím autě bez nastartovanýho motoru mohlo za vhodnejch podmínek mít docela vypovídající hodnotu spíš chladnutí...
pašíkombi AFN B597
mtapaj
Přispěvovatel
Příspěvky: 983
Registrován: 26 led 2007, 23:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Trstena

Příspěvek od mtapaj »

Na 520d e61 som mal stale zavadu vaha - prilis velky signal.
Vymazal som adapt. hodnoty a vaha dava hodnoty ake pozaduje rj motora.
Pouzil som kts.
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...:)
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Zajímavej poznatek - nová/starší váha vzduchu? Víš, kdy se ta chyba zapisovala (jestli jsi tim "adaptoval" např. přicpanej egr nebo v zátěži/"čiperný" turbo...??), popř. při jakých teplotách?
Píše KTS něco víc k postupu/podmínkám adaptace MAF? (ne výmazu všech adapt. hodnot, v případě 320d nepomohlo ani to...) Já měl zrovna k dispozici "jen" Atala a ten umí aspoň rozšířenou identifikaci (zápisu) chyb...

Vrtá mi to hlavou hned z několika důvodů, ten "průtokoměr" by měl "cejchovanej" už z výroby (a většinou ne zrovna lineárně, o teplotní kompenzaci nemluvě...) a taky proto, že jsem byl jeden z těch, co dělali na případu 320d (padající za tepla do nouzáku), kde byl problém v elektronický regulaci turba (šlo na repas, což jsem řikal, že je blbost, resp. min. "předčasný" a/nebo pokud se nerepasuje i ta el.část, což ta firma nedělá/neumí ... ) a údajně se přidírala hřídelka, tak po repasu to mechanik namontil zpátky, projel a že ok ... no majitel ujel ani ne 15km a zase nouzák, tentokrát i s MIL (která byla právě díky chybě MAF - 3FF0 a nepomohl ani výmaz adapt.hodnot, ani adaptace MAF... - takže otázka, na kolik "Murphyho zákon" nebo "kvalitní repas" ... ), no řikam dáme novou MAF a uvidíme, pak jsem dostal něco jinýho, mechanik dal novou váhu, jel to projet a že ok ... tak jsem to dostal na projetí ještě já a situace jako na začátku (při šlápnutí na krk za tepla nouzák - už zase bez MIL), přitom jen ta elektronická část samostatně nesehnatelná (aspoň nová, resp. žádnej z dodavatelů dotyčnýho servisu nedodává samostatně...), repasáři ruce pryč (resp. mluvili i o tom, že v lepším případě může být potřeba adaptace tý regulace přímo na autě, i když na samotnym turbu údajně dělaná ... no jak jsme pak zjistili, tak i dle autorizáků ta adaptace na autě nesmysl - i když imho by byla možná smysluplnější než adaptace MAF... :P ), takže majitel logicky nasranej, že platil zbytečně repas, vracela se i pův.MAF a jel jinam...
pašíkombi AFN B597
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bmwrepair »

kdyz to tak ctu, nektery lidi by nemeli tolik premyslet:) Mimochodem na tak malo slov docela dost uvozovek, lomitek a zavorek. Na cem frcis? :)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Jako výrobce (a/nebo dneska běžný "výměnkářství", třeba i autorizovaný) bych byl všema deseti pro takový méně přemýšlivý zákazníky... :P
To víš že jo, já ti to řeknu a ty to budeš chtít taky ... (noteeth)
pašíkombi AFN B597
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bmwrepair »

tak tohle fakt ne. Je rozdil premyslet nad necim co dava smysl a nebo se stourat v takovych vecech co ctu u tebe:)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Měl jsem za to, že to je má osobní (a vesměs neopodstatněná) averze, ale musim ti dát za pravdu - na co přemýšlet nebo šťourat se ve správným/ideálním fungování motoru automobilky, která má už z výroby "vo*ebávku" skoro bych až řekl "čecháčkovskýho" typu :D , ale že mi v tom přitakává i někdo s nickem Bmwrepair, to je fakt úsměvný (LOL)
pašíkombi AFN B597
mirec
Přispěvovatel
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2007, 04:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Sk

Příspěvek od mirec »

Bmwrepair píše:tak tohle fakt ne. Je rozdil premyslet nad necim co dava smysl a nebo se stourat v takovych vecech co ctu u tebe:)
fanda ušiel z ústavu. je to hrôza čítať jeho príspevky
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bmwrepair »

Tak trosku by me zajimalo jakou vo*ebavku mas na mysli. Nevsiml jsem si ze bych ti v necem pritakaval a co se tyce stylu tvych slohovych praci, nezbyva nez souhlasit s kolegou z SK.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

v názvu tématu... :roll:
Nebo je nějakej rozumnej důvod (kterej mi uniká), proč by adaptace MAF nebyla *o*ebávka??? (ještě chybí adaptace ostatních snímačů, asi pod kapotou těchhle strojů měřej něco jinýho než na co jsou kalibrovaný z výroby (LOL) )
pašíkombi AFN B597
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bmwrepair »

A s cim to prosimte srovnavas? Podle nicku jiste s koncernem kde neni potreba nic kalibrovat. :)
mirec
Přispěvovatel
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2007, 04:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Sk

Příspěvek od mirec »

aj napr. na mercedesoch sa robí adaptace váhy vzduchy. Napr. pri motore 642 to výrobca predpisuje pri každej výmene vzduchového filtra
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Bmwrepair: :-) Dobrej pokus o smeč, jen trošku mimo mísu s nějakym srovnáváním, ale když OT, tak to by mě taky zajímalo, jak moc smysluplnej je třeba offset u G450 (jakej vliv na přesnost/rozsah má jeho "kalibrace" a do jaký míry to plní účel, ale tam je ta kalibrace/adaptace aspoň pochopitelnější - "nulová" ) a jak moc (ne-)souvisí se zpřesňováním (výpočtů,...) třeba i to, že dif.tlak je u některých motorů srovnávanej nikoliv před a za filtrem, ale před a atmosféra/tlak v motorovym prostoru... Ale asi nejen vzhledem k dieselgate je to "alchymie", kterou nejspíš nemaj znát ani servisáci/mechanici,... ;-) (kdy je celkem běžný, že i v autorizácích jsou to spíš cvičený ... , který nevěděj, co dělaj, teda pardon, věděj, že maj někam kliknout, ale vůbec netušej, co přesně to vlastně udělá...)
Jinak dobrej joke s tim "u koncernu neni potřeba nic adaptovat", ani se moc nedivim, že v servisech se kolikrát sere na nějakej readiness, to je třeba "procedůrka" ... (noteeth)

mirec: taky něco k věci, když už to "musíš" číst? ;) :P 8-) A jaký předepisuje podmínky? (motor v chodu, teploty,...? ) Z týhle informace se sice dá dovodit, že se nejspíš snažej prodloužit životnost váhy, ale stejně neni zřejmý jak přesně a jestli to neni trochu kontraproduktivní... třeba je v tom nějakej "fígl" kolem tý teplotní kompenzace, ale i když je jasný, že novej filtr je průchodnější než starej, pořád to nevysvětluje, co je potřeba adaptovat na "průtokoměru" a jestli to neni spíš naopak na úkor přesnosti ...
Naposledy upravil(a) FandaTDI dne 19 říj 2016, 10:40, celkem upraveno 1 x.
pašíkombi AFN B597
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bmwrepair »

Hele uz me moc nebavis a popravde nechapu co resis. Z nejakeho duvodu to tak je tak prestan vymyslet picoviny. Zarazejici na tom celem je i fakt ze se snazis byt hrozne chytrej, budit dojem ze jsi na jinem levelu nez my ostatni tupy mechanici a pritom tyden resis problem s napajenim stare hloupe EDC15.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Zato ty mě začínáš bavit ... :D Ještě jsi zapomněl vytáhnnout jako Digi TMSko (nebo trochu toho sebemrskačství jako Gambac a další experti ... (rofl) ), který jsem údajně řešil dokonce asi čtvrt roku (taky "hezkej" příběh o přístupu "profíků", naštěstí se našel dobrák, kterej to skutečně vyčetl aniž by ten immobox měl několik týdnů v poličce za stálého čekání na svojí patici na TMS a ještě pak lakoval, že něco vyčetl, teda vycucal... (noteeth) )
A že si s timhle přístupem nerejpneš do Digiho, že za skoro měsíc ještě nevyřešil "hloupou MAF" ;) (noteeth) (asi ho to stálo víc úsilí než mě ta hloupá EDC15, tak nemá potřebu se podělit o výsledek, protože zrovna u DIGIho se mi nezdá, že by to nevyřešil...)

Ne že bys mě bavil až natolik, abych ti např. popsal jaký to mělo pokračování (aneb jak se s tim ještě "nepopral" větší "profík" než já a měl ještě víc výtek ať už na adresu nepřesností ve schématech nebo v elektroinstalaci, která dle VINu údajně nesedí, což zas až taková překážka nebyla, resp. já našel jen jednu nesrovnalost v barvě kabelu, ale pinout/zbytek seděl..., ale byly jiný priority než nějaká EDC15... )

Co řešim? Že když něco dělam, chci vědět co dělam a ne jen "vycvičeně" umět kliknout na "další" (a ono si to nějak popovídá mezi sebou,se serverama, atp. ;-) )

tj. CO PŘESNĚ je potřeba přizpůsobovat na měřiči množství nasávanýho vzduchu???? To byl vyráběnej pro jinej vzduch než jde do toho motoru nebo jsem fakt takovej jantar, že mi to neni jasný aspoň tak jako těm, co takovýhle "kraviny" neřešej???

Ale chápu, že to nevíš a nezajímá tě to, "tak to budu dělat dál" (noteeth)
, jen se to dá napsat i slušněji ;-)
Možná proto pak dodělávam leccos i po lidech, který to "švihaj jak na běžícím pásu" (např. SVM/datový bloky po aktualizaci fw, atd. ), přitom v lecčems jsou skutečně větší profíci/na jiném levelu než blbeček jako já ;) ale já jim to nemam potřebu závidět ani je kvůli tomu urážet, prostě jsou dobrý/lepší v jinejch věcech, i když ty s tim třeba přímo souvisej ... ;)

Trošku mi to připomíná "zabržděnost" napříč profesema (ať už zedník, pro kterýho jsou nový technologie nebo třeba něco jako NED/taky "dům" španělská vesnice nebo třeba mechanik, kterej byl třeba jednička v oboru, ale na nový auta/technologie už taky čučí jak tele na nový vrata...)
pašíkombi AFN B597
Odpovědět

Zpět na „BMW“