Stránka 1 z 1
Aky motor do C5?
Napsal: 06 lis 2016, 14:53
od vlado15
Zdar páni.Mám v pláne ķúpit C5 tourer,tak ročník 08/09 .Viete mi poradit aký motor je naj.Potrebujem s ním jazdit,skôr kratšie trasy tak 15 do roboty,15 z roboty,nejake presuny po meste,v lete dovolenka k moru a tak...Alebo skúsenosti aj benzín aj diesel.Prípadne ,na čo sa si dat pozor.Dakujem.
Napsal: 07 lis 2016, 12:33
od jericho-3
Kup 2.0 HDI, sice to moc nejede, ale budeš jezdit pořád. 2,2 HDI je problémový a drahý motor, ten bych nekupoval. A benziny v tehdejší době nebyly žádné zázraky, což vím spíše z doslechu, moc lidí si je do tohoto korábu nekoupilo...
Napsal: 08 lis 2016, 12:46
od roman1648
3.0i V6
v pohodě kolem 9L a svezeš se
neřešíš sračky jako čerpadla,vstřiky,DPF atd.atd
nedávno jsem to jednomu týpkvi domlouval v říši tak si tam pro to byl a nemůže si to vynachválit, hlavně ten projev oproti chrochtání HDi je lahoda..
Napsal: 08 lis 2016, 22:20
od jericho-3
A zadírání motoru /vadné mazání/jako u XM je u tohoto motoru vyřešeno? Někde jsem četl, že problém přetrvává..
Napsal: 09 lis 2016, 00:02
od HonzaXM
Tady je už jiné olejové čerpadlo a zvětšené kanálky, takže pohoda. Pokud neřešíš finance, skoč do 3,0 V6, jinak 2,0 HDI 103 kW - s tímhle motorem ji má ségra a další 2 známí a jen u jedné odešel elektrický egr ventil (má najeto 280000km), jinak naprostá spokojenost. Jen preventivně vyměň spony na hadicích chladiče, bývají dost zrezlé. V žádném případě s motorem 2,7 HDI, i když pojede skvěle.
Napsal: 10 lis 2016, 18:36
od vlado15
...no, tak dobre zase na tom nie som,aby som neriešil financie

,ale ten 2 liter sa mi pozdáva.A čo benzin?Ako by to vypadalo v porovnani z dieslom co sa týka spotreby , spolahlivosti a vhodnosti k tomuto autu?
Napsal: 10 lis 2016, 19:17
od roman1648
2.0 nebrat
Napsal: 10 lis 2016, 21:42
od vlado15
...a som tam, kde som bol na zaciatku.

Napsal: 11 lis 2016, 07:58
od roman1648
já myslím 2.0 benzin nebrat
RHR třeba HDi si myslím že není úplně špatný
Napsal: 11 lis 2016, 10:29
od HonzaXM
To je pravda, motor 2,0 benzín se tam montoval už jen s vysokotlakým vstřikováním a to je kopice problémů. Já mám ještě starší verzi 2,0 16V v automatu. Je to příjemný společník, ale v téhle kombinaci línější a žravější.
Napsal: 12 lis 2016, 14:42
od pepe276
roman1648 píše:já myslím 2.0 benzin nebrat
RHR třeba HDi si myslím že není úplně špatný
Osobně bych šel spíš do RHZ, to je ještě starý osvědčený 8 ventil. Sice to tak nepojede, ale bude spolehlivější. A pokud možno auto bez FAPky, na ježdění pár km do práce to není úplně ideální, to ani neohřeješ motor a už vůbec nevypálíš FAP. První C5 snad ale ještě FAPku neměly, ale jestli i roky 08/09 nevím a motor RHZ se snad dělal až do 2010.
RHR - 16V, 100kW
RHZ - 8V, 80 kW
Napsal: 13 lis 2016, 17:52
od Tommy TDI
V žádném případě s motorem 2,7 HDI, i když pojede skvěle.[/quote]
Co je na tom motoru tak špatného??
Napsal: 13 lis 2016, 20:12
od HonzaXM
Zadírání, žere olej , vysoké náklady na servis, spoustu kurvítek, klepání na klice... Bohužel jejich první HDI šestiválec se nepovedl, 3,0 HDI už je na tom o něco lépe. Není to jen má domněnka, ale zkušenosti více servisáků. Jako zarytého Citroeňáka mě to mrzí, sám jsem C5 nebo C6 s tímhle motorem chtěl.