Šetřílci a jejich výdělky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Šetřílci a jejich výdělky
nepropadat panice...
no to je přesně ono koupit si RS6 a hlídat spotřebu
možná je ten pravý důvod cena keramických brzd 


Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Tak já nevím, ale tohle je extrémní situace a předcházelo jí pravděpodobně extrémní chování majitele.
Já jezdím na spotřebu celé roky. Dvaadvacet let, co mám papíry. A dělá mi moc moc dobře, když jezdím se svými auty za příjemnou spotřebu. Jezdím přitom však "normálně". I tak se dá šetřit. Vyzkoušeno.
Tohle, co je v tom článku, se mi nikdy nestalo a vsadím se, že ani nikdy nestane.
Že podtáčení motorů je škodlivé, motoru to neprospívá a na spotřebu valný vliv nemá, tady víme asi všichni. Pokud ovšem někdo jezdí "na radílka", který jim při městském provozu radí, aby při rychlosti 45 km/h řadili pětku, pak není o čem mluvit.
Motor se má provozovat na maximu točivého momentu nebo nad ním - to je stará pravda, kterou hlásali už naši dědkové. A to, že nějaký kravaťák, co kope za jistou automobilku, mi tvrdí, že motor dneska lze provozovat prakticky od volnoběhu, je mi naprosto buřt. Ten má jediný zájem - aby se ten motor co nejdřív rozesral a oni z toho měli rejži. Nic jinýho v tom není.
Já jezdím na spotřebu celé roky. Dvaadvacet let, co mám papíry. A dělá mi moc moc dobře, když jezdím se svými auty za příjemnou spotřebu. Jezdím přitom však "normálně". I tak se dá šetřit. Vyzkoušeno.
Tohle, co je v tom článku, se mi nikdy nestalo a vsadím se, že ani nikdy nestane.
Že podtáčení motorů je škodlivé, motoru to neprospívá a na spotřebu valný vliv nemá, tady víme asi všichni. Pokud ovšem někdo jezdí "na radílka", který jim při městském provozu radí, aby při rychlosti 45 km/h řadili pětku, pak není o čem mluvit.
Motor se má provozovat na maximu točivého momentu nebo nad ním - to je stará pravda, kterou hlásali už naši dědkové. A to, že nějaký kravaťák, co kope za jistou automobilku, mi tvrdí, že motor dneska lze provozovat prakticky od volnoběhu, je mi naprosto buřt. Ten má jediný zájem - aby se ten motor co nejdřív rozesral a oni z toho měli rejži. Nic jinýho v tom není.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marku jistě pamatuješ auta jako Žiguli, měla dlouhý výfuk a tehdy se dobré spalování motoru dalo určit dle zbarvení výfuku v koncovce. Majitelé aut s motorem vzadu to měli snadné, stačilo pár km a věděli, jaká je situace. Ale majitelé aut s motorem vpředu nevěděli na čem jsou, a můj chytrý kámoš, který měl Simku 1500 jednomu ladiči povídá, ty tam nečum, až pojedeš do Prahy, dej mu pořádný čoud , nejlépe na 150 km/h a nějakou chvíli to drž až se motor odšlemuje , vylítá karbon a po těch 200 km tam teprve koukni. Když bude šedý jako fousy tvého děda, budeš vědět, že má to co potřebuje a aspoň zjistíš na co má karburátor druhou komoru...Většina z vás ji má stejně zarezlou..Já to mám vyzkoušené, už cestou zpátky mi Simca jede jako z praku.... 

nepropadat panice...
Jo, tak to je.....
Kamarád ze Sokolovska (dej mu Pán klidné spaní) stavěl kdysi motory do erka. Z továrních dílů, žádné úpravy - jen v jiných konfiguracích (blok, písty, klika, hlava, vačka, rozdělovač, karburátor - každý kus z jiného typu motoru). Říkal mi vždycky: "Konec vejfuku musí mít barvu šamotový cihly, pak je to tak, jak to má bejt". A že mu to erko chodilo.......
Ovšem dneska je trend snižování objemů, vyhánění výkonů a hlavně dlouhé kvaltování. Já když vidím, že naše služební Fabia 1,6 TDi má pětku delší, než já v Renaultu šestku (přitom já mám v kilowattech víc, než ona v koních), je mi z toho smutno. A navíc ten radílek, co říká, kdy řadit, navádí přeřazovat nahoru často tak brzy, že jedeš čtyřkou prakticky ve volnoběhu. Kdo tohle vymyslel, to byl opravdu záškodník.
Přece není pravda, že nižší otáčky automaticky znamenají nižší spotřebu. Mnohdy je to naopak. Motor potřebuje sílu na klice, tedy točivý moment, navíc mu prospívá využívání vlastní setrvačnosti (jejíž velikost je přímoúměrná otáčkám motoru). Tak já prostě nevím.....
Prostě a jednoduše - pro mě je přijatelnější jet po městě padesátkou na trojku (2100 rpm), než na čtyřku (1550 rpm). A je mi jedno, zda jedu kopec nahoru, nebo dolů. Prostě ta čtyřka tam nepatří. Maximum točivého momentu u mého motoru je v otáčkách 2000-2500 a přes to nejede vlak.
Kamarád ze Sokolovska (dej mu Pán klidné spaní) stavěl kdysi motory do erka. Z továrních dílů, žádné úpravy - jen v jiných konfiguracích (blok, písty, klika, hlava, vačka, rozdělovač, karburátor - každý kus z jiného typu motoru). Říkal mi vždycky: "Konec vejfuku musí mít barvu šamotový cihly, pak je to tak, jak to má bejt". A že mu to erko chodilo.......
Ovšem dneska je trend snižování objemů, vyhánění výkonů a hlavně dlouhé kvaltování. Já když vidím, že naše služební Fabia 1,6 TDi má pětku delší, než já v Renaultu šestku (přitom já mám v kilowattech víc, než ona v koních), je mi z toho smutno. A navíc ten radílek, co říká, kdy řadit, navádí přeřazovat nahoru často tak brzy, že jedeš čtyřkou prakticky ve volnoběhu. Kdo tohle vymyslel, to byl opravdu záškodník.
Přece není pravda, že nižší otáčky automaticky znamenají nižší spotřebu. Mnohdy je to naopak. Motor potřebuje sílu na klice, tedy točivý moment, navíc mu prospívá využívání vlastní setrvačnosti (jejíž velikost je přímoúměrná otáčkám motoru). Tak já prostě nevím.....
Prostě a jednoduše - pro mě je přijatelnější jet po městě padesátkou na trojku (2100 rpm), než na čtyřku (1550 rpm). A je mi jedno, zda jedu kopec nahoru, nebo dolů. Prostě ta čtyřka tam nepatří. Maximum točivého momentu u mého motoru je v otáčkách 2000-2500 a přes to nejede vlak.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
A preto si treba kupit auto do roku vyroby 2006 a hotovo....tieto nove odpady čo dnes predavaju stoja za .... a ešte aj peniaze pytaju za to!!!! Ved ked sa na to pozrieme očami odbornika...je to k smiechu. Všetko vedie k tomu aby sa ten motor pri 100t rozpadol.
Však ale viete
VAG prišiel na to že vyrobou kvalitných motorov nezarobi. Tak začali vyrabat odpad..... peniazky sa sypu...
Inak par rokov dozadu som niekde cital clanok o tom ze % zisk ma VW vacsi z predaja ND ako z predaja novych aut....
obraz si urobte sami..
Však ale viete

Inak par rokov dozadu som niekde cital clanok o tom ze % zisk ma VW vacsi z predaja ND ako z predaja novych aut....
obraz si urobte sami..
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
dlouhý kvalty a velký kola jsou jen z důvodu snížení emisí v týdnu jsem přezouval Astru a z výroby 215/60R16 to nemá ani Sharan takovej balón to jak to vypydalo se ani nebudu bavit ale konstruktérům asi docházej nápady jak bejt v emisních normách...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Tak ono je už dávno jasné, že emisní normy jsou nesmysl a hlavně jsou už několik let nesplnitelné. Takže pak se nemůžeme divit, když na povrch prosakují informace o padělání zkoušek, podvodech s emisními normami a další.....
Do Euro IV ještě dejme tomu, pak už je to jen a jen průser.
Do Euro IV ještě dejme tomu, pak už je to jen a jen průser.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Měl jsem na mysli spíš to, že kolik emisí vypustí do luftu taková mrcha těžká při jednom startu, tolik nedají všechny osobáky v republice za celý rok. A přesto to lítá. A přesto dupou po nás, majitelích osobních aut. Trochu absurdistán na můj vkus, ne?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)