O1 TDI ALH - nulové rozdíly ve válcích?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kuny1991
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 23 lis 2011, 13:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Kynšperk nad Ohří

O1 TDI ALH - nulové rozdíly ve válcích?

Příspěvek od kuny1991 »

Ahoj kolegové, setkal se už někdo z vás s nulovými rozdíly ve vagu v skupině 13? Setkal jsem se s tím teď na motoru ALH a nevím, co si o tom mám myslet. Nemyslím si, že by ve vstřikovaném množství nebyl rozdíl ani 0,1 mg/r když má nakrouceno bezmála 300tis (a to jestli poprvé :D). Nebo je chyba někde jinde? Octa jinak nejede nějak extra slavně a v poslední době ne moc ochotně za studena startuje.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: O1 TDI ALH - nulové rozdíly ve válcích?

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="kuny1991"]Ahoj kolegové, na motoru ALH a nevím, co si o tom mám myslet.

přesně si to napsal myslet znamená hovno vědět
prosímtě kolego podle čeho ta řídící jednotka pozná vstřikované množství, je tam jen jeden řídící vstřik a ty ostatní do počtu, ani ten řídící vstřik nepozná kolik pliva de do přepadu a kolik ho přesně plivne do válce jen dobu otevření ale kam to palivo putuje přesně nezjistí, ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já měl na Galaxy AFN čtyři sta tisíc, když jsem ho prodal, a válce jsem měl v nule, maximálně desetinku rozdíl. Není to nic neobvyklého. Zejména, pokud se aditivuje nafta třeba VIFem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

aj ked to sem nepatri marku Ty si predal saga? a nesiel si do dvojky? no Ja som na svojom po go hlavy, druha sada piestov a kruzky minuly rok nove fb trysky a jeckove cerpadlo tlaky su rovnake a prvy valec je furt skoro plus 1 a je jedno ze sa prehodia vstreky medzi sebou a ako som sa docital moze to robit aj nacata dvojhmota a ta moja uz trieska ale uz to neriesim :D
Tdi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

hiero píše:aj ked to sem nepatri marku Ty si predal saga? a nesiel si do dvojky?
Ne, přesedlal jsem na úplně jinou značku a koncern už nechci. Do rodiny se kupuje třetí Renault (tentokrát trojkové Clio pro holku místo dosluhujícího Matizu).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

To je slovo do pranice od člověka, kterému tak dlouho dobře koncern sloužil. V čem ta změna tkví? A zrovna Renault? :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Galaxy není tak úplně koncern. Měl koncernový motor a byl to brácha od Sharana, nicméně koncern to nebyl (Mk1 určitě ne, to byl mnohem víc Ford než koncern). Nikdy jsem neměl koncernové auto.

Koncern je drahý a nenabízí mi za ty peníze nic navíc. Tedy nic, zač bych byl ochoten připlatit.

A proč zrovna Renault? Odpovím otázkou: A proč ne? ;-)


Jinak - jsme těžce OT..... :-)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Možná OT, ale k věci. Oblibu jiné značky neřeším. je to každého věc. Ale Renault je rozporuplná firma, jejich překrásné vozy z minulosti R 16, 8,5, atd. byl náš sen, ale při opravách u modernějších modelů člověk firmu mnohokrát nechápal. A je to velmi rozpolcené, někteří na Renaulta nenechají dopustit, jiní jej nenávidí..Osobně si myslím, že to jde kus od kusu /model od modelu/..Proto jsem se ptal.. :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já jsem Renaulta zkusil. Především proto, že prostě nerezne. Znám ve svém okolí mnoho lidí s Renaulty a nikdo nemá ani sebemenší problémy s korozí. I v případě, že mají over 300 tisíc km.

Osobní zkušenost s Renaultem mám pouze zprostředkovaně, a sice od rodičů, kteří mívali první model Twinga. To bylo milionové auto. Ovšem nikoli, že by bylo tak úžasné a skvělé, nýbrž že za těch 14 let, co ho měli, stálo milion. Krám nehorázný a i kdyby mi za užívání platili doživotní rentu, tohle bych nechtěl.

Každá značka má model, který se nepovede. Nebo nějakou inovaci, která zpočátku výroby zlobí - má nápadně vyšší poruchovost. A český spotřebitel u piva okamžitě řeší, co to je za krám a že už by to nechtěl. Čímž vypustí větší či ještě větší hoax a ostatní čecháčkové okamžitě tuto často klamnou, či zaujatou informaci přijmou jako axiom. Tak se rodí fámy. Přitom pravda bývá často úplně jinde.

Mám v rodině nyní dva starší Renaulty, poměrně krátkou dobu (Mégane od června, GrandScénic od srpna). Nejsem tudíž ještě oprávněn hodnotit, chválit či hanět. Já mám najeto 15 tisíc, žena asi 6 tisíc.
Ale na rozdíl od aut, která jsem měl předtím, mi Renault vyhovuje v plném rozsahu, vše na těch autech funguje a s ničím není problém. Spotřeba těch motorů je až neuvěřitelná. Chtěl bych vidět vůz koncernu, jako je třeba Touran (srovnatelná kára s GrandScénicem) s motorem 1,6 benzin, jak by jezdil do sedmi litrů v kombinaci. Neexistuje!!! Motory koncernu jsou podstatně žravější. Taky bych chtěl vidět Octavii Combi se srovnatelným naftovým motorem, co já mám v Mégane, jak jezdí v průměrné kombinaci do čtyř a půl. Ani náhodou!!!
O komfortu podvozků vůbec nebudeme diskutovat, koncern je proti Renaultu nehorázný žentour.

Ano, má to horší plasty. Ano, studený ten motor dCi vydává divnější zvuky, než nafta od koncernu. Ano, v některých případech mám horší příjem rádia. Ano, když chci vyměnit žárovku, musím sundat celý čumák. Ano, při výměně vzduchového filtru na Scénicu musím rozebrat půl vozu. Ano, nejsou to dokonalá auta. Ale která jsou?

V cenách ojetin byly oba vozy (ve srovnání s vozy koncernu, tedy Touran a Octavia Combi) o víc jak třetinu levnější, a to jsem koupil poměrně draze, protože oba jsou velmi pěkné kusy a mají málo najeto. A hlavně - s kilometry u Renaultu se zdaleka tolik nehraje, jako u koncernu (kde je stočené prakticky každé auto).

Třeba za rok či dva budu mluvit jinak. Ale teď prostě nemůžu, než chválit. Samozřejmě, každý člověk má své priority a to, co jednomu připadá jako fatální průvar, jiný přehlédne a neřeší. Mně (tedy nám, neb moje paní jezdí s Grandem) oba vozy maximálně vyhovují a jsme nadmíru spokojeni.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
kuny1991
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 23 lis 2011, 13:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Kynšperk nad Ohří

Re: O1 TDI ALH - nulové rozdíly ve válcích?

Příspěvek od kuny1991 »

slovacek.milos píše:
kuny1991 píše:Ahoj kolegové, na motoru ALH a nevím, co si o tom mám myslet.

přesně si to napsal myslet znamená hovno vědět
prosímtě kolego podle čeho ta řídící jednotka pozná vstřikované množství, je tam jen jeden řídící vstřik a ty ostatní do počtu, ani ten řídící vstřik nepozná kolik pliva de do přepadu a kolik ho přesně plivne do válce jen dobu otevření ale kam to palivo putuje přesně nezjistí, ;)
Dobře tedy, co mám teda z kanálu 13 chápat? Měl jsem pár aut napíchlých a nikdy tam nebyly rovné nuly... dokonce ani tohle auto nemělo rovné nuly a teď tam jsou... z jakého důvodu a co tedy vlastně znamenají tyto hodnoty? :)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je to odchylka vstřikovaného množství jednotlivých vstřikovačů ve srovnání s řídícím vstřikem (tedy tím na 3. válci). Pokud tam odchylka je, může být způsobena třeba jen nepatrně jiným otvíracím tlakem vstřikovačů, odchylkou kompresního tlaku jednotlivých válců, byť jsou třeba ve vzájemné toleranci. Má na to vliv například nestejné opotřebení vaček v čerpadle, vůle v axiálním pístu potažmo jeho těsnost v rozdělovací hlavě, a mnoho dalších faktorů.
Pokud je motor na provozní teplotě a ve volnoběhu, jsou dovolené odchylky jednotlivých válců -2 až +2. Desetinky se proto vůbec neřeší.

Jestliže tam máš samé nuly a ta čísla se vůbec nemění, je to divné.


Tohle je přímo z dílenské příručky:

Obrázek
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

ja som sa s tym stretol neraz, dokonca na jednom AFN kde bolo cerpadlo rozjebane ako mlyncek. Odvtedy na rotacke kanal 13 ani nekukam.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
citron66
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Registrován: 05 úno 2012, 19:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od citron66 »

To Marek77: až neskutečně ti rozumím. Omlouvám se za tykání, ale jsem 50+ a tady na fóru je tykání obvyklé, bohužel slušnost už méně.

S Renaulty jsem jezdil více než 12 let, začal jsem se Scenikem 1,6 benzin rv97, poté Scenic 1,9dCI rv 2003 a následoval Scenic 1,9 dCi 96kW rv 2007. Po svých zkušenostech s provozem mohu říct, že jako uživatel, jsem nejezdil s pohodlnějšími auty, než byly tyto.
Poté jsem potřeboval (či chtěl, to těžko posoudit) větší, automaticky jsem pokukoval po Espase, ale dal jsem na rady svého mechanika, že Espase ne, tak jsem šel do Sharana. Nemohu říci, že je to špatné auto, ale na pohodlnost a vychytávky pro posádku, Sharan prostě na Renaulta nemá.
Prosím, aby mě někdo nebral za slovo, neposuzuji tyto auta z pohledu mechanika, ale uživatele.
Taky nedokážu přesně posoudit poruchovost, ale ani jeden z mých Renaultů neměl problém se spolehlivostí, kromě spotřebáku (brzdy-kotouče, desky, rozvody, olej, filtry...), měl prostřední z nich jedinou vadu, a to volnoběžku alternátoru. Zato se Sharanem je "o zábavu" postaráno. Neustálý boj s klimou a bufíkem a spoustou drobností, které si nedokážu udělat sám, jako je repase alternátoru, výměna prasklých pružin, výměna horního uložení předních tlumičů, výměna výfuku, který je naprosto zdravý a uhnil jen u příruby, zadřené zadní brzdiče, neustálá oprava zlomených kabelů u některých dveří, to jsem u Renaultů prostě neznal.
Na druhé straně musím přiznat, že prostá výměna oleje, filtrů, žárovek, je u VW logičtější, pro laika-kutila podstatně méně složitá, bez potřeby rozebírky kusu auta.
Ale když posoudím pohodlnost křesla za volantem a komfort jízdy, byl mi Renault podstatně příjemnějším, než Sharan. A to už se Sharanem "bojuju" sedmý rok. ;)
Sharan 1,9TDi, 85kW, 2007
Kia Venga 1,6, 2019
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Buď zdráv. Tykání mi přirozeně a samozřejmě nevadí, tady je to standardní a běžné.

Tak mám pocit, že se Sharanem (resp. Galaxy) máme naprosto stejné poznatky, trable a zkušenosti. Galaxy jsem koupil jako osmiletý vůz, měl jsem ho 9,5 roku a najel 210.000 km. Při prodeji měl na tachometru 376.000 km.
Jen v náhradních dílech, na kterých mám navíc poměrně výrazné rabaty, jsem do toho vozu vrazil 170.000 Kč. Práce je za nula, to je má práce, co mě nic nestála. Nemyslím si, že 170.000 Kč za 9,5 roku provozu je kdovíjak horentní suma. Ale rozhodně to není málo. Pominu-li ty moje slevy, nebylo by to 170, ale minimálně 250 tisíc Kč, a to už je dost.

Za stejných 250.000 Kč jsem letos pořídil oba Renaulty, to jen pro srovnání ;-).

Já jsem s Galaxy prodělal prakticky téže poruchy a závady, o kterých píšeš, některé i nejednou. Třeba takové horní uložení předních tlumičů, zadřené zadní brzdiče, zarezlé lanovody ruční brzdy, to jsou periodicky se opakující boje nafurt ;-). Nehledě k tomu, že od samého počátku, co jsem auto měl, mě trápila koroze - čím starší vůz byl, tím samozřejmě více. Mám proti většině lidí jistou výhodu v tom, že si na autě dokážu vše udělat sám, mám vlastní dílnu, diagnostiku a k tomu i nějaké ty zkušenosti. Kdybych však měl platit servis, už bych dávno umřel hlady, protože se obávám, že za ty roky by to bylo za práci dalších dvě sta papírů k tomu.

Ostatně i to byl jeden z důvodů, proč jsem změnil značku. Často se mě v souvislosti s tím lidi ptají, proč právě Renault. Nevím. Odpovídám jim otázkou: Proč ne? ;-)
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 19 lis 2016, 22:42, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
citron66
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Registrován: 05 úno 2012, 19:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od citron66 »

Marek77: možná, že moje zkušenosti s poruchovostí mého VW plynou z toho, že má za sebou cca 300000km a Renaultů jsem se zbavoval +- kolem 200000km, ale po tom plyšovým křesle za volantem Renaultu se mi zasteskne. Mám i zkušenost s Matizem, moje žena s ním sbírala první řidičské zkušenosti, byl to rv 2001, jezdila s ním šest let, poté jsem jej za pár korun prodal do AAA a kupodivu doteď jej vídám jezdit po Brně, i když už působí dojmem, že na první díře v silnici se musí rozpadnout, jak je schnilej.
Sharan 1,9TDi, 85kW, 2007
Kia Venga 1,6, 2019
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“