Stránka 1 z 2
Bufik shaan v mrazu nejde
Napsal: 25 lis 2016, 21:01
od Elenora

Zdravim chlapi, chtel bych poprosit o konzultaci a radu,abych priblizil problem: koupil jsem sharana AUY 2001 asi 2 mesice zpet, v aute prihrivac predelany na nezavisle topeni, nad zrcatkem webasto casovac, ktery normal funguval, ale jak sla teplota pod 0, stavalo se mi, ze sem prisel k autu a bufik nebezel, po startu normalne naskocil.... docetl jsem se, ze pri poklesu napeti baterky ridici jednotka bufinu vypne ( po startu sel normalne zapnout vzdy, nekouri, bezi vez problemu) proto jsem se na to vrhnul, bylo mi divne, ze kdyz tam je nova 95ah baterka a takhle to vypina a kdyz nekdo predelaval na nezavysly, jaksi nepripajel hlavni privod k sobe, jen smotane viz foto...muze to byt ono , abych dal nepitval zbytecne...
Otazka zni - takhle spatne spojeny privod by mohl hlasit ve jednotce male napeti? Omlouvam se , nejsem elektrikar..dekuji za pomoc
Napsal: 25 lis 2016, 21:39
od Ladas
a teď kterej střihnout červenej nebo modrej

Napsal: 25 lis 2016, 21:50
od slovacek.milos
přijel mi šaran se stejným problémem budu rád když mi toto téma ulehčí dík moc
bufik
Napsal: 26 lis 2016, 06:58
od mikesik
Silný červený tam musí byť stále +12V. Zavolej mi na 607119512 dneska kolem 15 h řeknu ti jak to předělat k obrazu svému.pak budeš zapínat Bufika i v létě při +30
Re: bufik
Napsal: 26 lis 2016, 08:31
od Elenora
mikesik píše:Silný červený tam musí byť stále +12V. Zavolej mi na 607119512 dneska kolem 15 h řeknu ti jak to předělat k obrazu svému.pak budeš zapínat Bufika i v létě při +30
Jee asi jsem to napsal zmatene... bufik funguje, jde nacasovat, nebo zapnout manualne na hodinach, jen kdyz klesne venkovni teplota pod 0, tak bufik nacasuju, a kdyz prijdu, on nejde, jen huci ventilator topeni... ale kdyz nastartuju a zapnu, tak se rozbehne vzdy - proto jsem patral po privodu, pac baterka je nova v nejlepsi kondici...ale rad zavolam nekomu kdo tomu rozumi

Napsal: 29 lis 2016, 08:15
od Elenora
Tak mam nove poznatky, kabel jsem spajel jak ma byt, ale v minusove teplote opet nabehl a vypl, dnes jsem ho napichl na vag, a mam asi pricinu, teplota vody na vystupu leti nahoru az se prehreje...a i chyba byla prehrati, tudiz jestli to rikam spravne (kdyztak me prosim opravte) musim zkontrolovat uhliky na pomocnem cerpadle/vymenit cerpadlo/ pridat cerpadylko k bufiku?
Napsal: 29 lis 2016, 08:40
od vilik
Čerpadlo je vpředu pod stěrači a je slyšet. Pokud ne, zkus uhlíky. Ale pozor na jednu věc. Zdaleka neznamená, že když se čerpadlo točí (je slyšet), tak že také čerpá. Přenos hnací síly od rotoru k vrtulce je bezkontaktní a pokud bude mít vrtulka nějaký odpor, nebo se nebude točit vůbec, tak motorek bude vrčet, ale nebude to čerpat. Proto je nutné zkontrolovat i tohle. Pokud by to došlo až k výměně celého čerpadla, doporučuji zainvestovat do bezuhlíkového. jedu ne něj cca 5 let a bez problémů.
Napsal: 29 lis 2016, 08:49
od MirekX
musí jemně bzučet jakmile jen tak jakoby pomalu bručí tak je to blbě, zkus do toho čerpadýlka poklepat někdy se uhlík pohne a začne makat
Napsal: 29 lis 2016, 10:13
od Elenora
Dekuji za odpovedi, jen jeste premyslim nahlas -
Cerpadlo bzuci, nevim teda zda jede jak ma, ale kdyz je venku nad nulu, tak to jede jako nezavisly topeni... muze se to prehrat, pac bufik jede v mrazu naplno a pokud obeh neni jaky by mel byt, tak to nestiha odvadet teplou vodu?
Napsal: 29 lis 2016, 10:27
od arielohv
Stejný problém řešim na svým sharanu. Bufík mam jen jako příhřev. Když teplota klesne pod nulu, první start většinou rychle skončí právě kvůli přehřátí. Druhý start je už v pohodě. Přídavný oběhový čerpadlo jede, měl jsem ho venku a oběžný kolo nejde rukou udržet, takže maká dobře. Tak buď je zadní topení přicpaný nějakým bordelem a brzdí oběh vody, nebo mě ještě napadlo, že naftové čerpadlo dává moc nafty a teplota je prostě moc vysoká. Nicméně v plnym výkonu byla teplota hoření kolem 290 °C, což je spíč míň, než víc. Každopádně sem včera na čerpadle trochu nafty ubral, teď má na plný výkon teplotu cca 265 °C, tak to teď budu sledovat, jestli se ty studený starty zlepší.
Napsal: 29 lis 2016, 10:32
od Elenora
No...me to jelo na 330stupnu..JE TO MOC?
Napsal: 29 lis 2016, 10:35
od Elenora
A jeste jedna vec, kdyz nastartuju auto, tak bufik naskoci vzdy, coz teda znamena ze to je bud vodnim pridavnym cerpadlem, nebo zasranym zadnim topenim?
Napsal: 29 lis 2016, 10:48
od arielohv
Chce to prověřit. Vlivem víc faktorů snížíš průtok, teplotou ti zhoustne nemrzka a toto je výsledek.
Napsal: 29 lis 2016, 11:47
od MirekX
taky záleží jak je to spínaný, řešil jsem kdysi něco podobnýho a na čerpadle při mrazu bylo kolem 9V a to bylo málo. Dával jsem tam relé, na hodinkách úbytek přes volt, pak třeba někde nějaká dioda a je to málo
Napsal: 30 lis 2016, 12:10
od Elenora
Tak dnes pokracovani, v minus peti jsem odpojil konektor od pumpy a je tam 11.5v coz by melo byt ok, pak jsem rozhodil cerpadylko a uhliky vypadaj ze jeste muzou makat, jem tam bylo dost bordelu z jejicv zbytku....ale abych zjistil, zda se precadi hnaci sila na vrtulku, musim stejne oddelat hadice a zkusit pustit? Ze? A pak uz me napada bud to topeni vzadu, nebo pridat pumpu k bufiku?