Těsnění víka ventilů - motor 1.9D Peugeot (D9B)

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Těsnění víka ventilů - motor 1.9D Peugeot (D9B)

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj, mám dotaz. Vždycky jsem dával gumové těsnění víka ventilů na staré peugeoťácké diesely na sucho, bez silikonu, jen jsem očistil o otřel dosedací plochy těsnění na hlavě a na víku. Motory pak tedy nikdy nijak moc netekly. Myslel jsem si, že to tak má být, i na Servisu Citroen a Servis Boxu Peugeot, jsem nenašel, že by tam patřil nějaký silikon, jen gumové těsnění. Po nějaké době začalo občas nějaké těsnění trošku ronit olej, ale bral jsem to, že je to prostě vlastnost těchto motorů. Párkrát jsem už ale narazil na to, že byly ty motory napatlané na gumové těsnění ještě silikonem. Někdy to bylo suché a někdy naopak olejnička. Jaký postup je správný, nebo jak to děláte vy a osvědčilo se vám to, že to neteče?
Díky Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Já si teď koupil citroen ZX na zimu a dával jsem nové viktor reinz a ničím jsem to nelepil a je to OK hlavně je třeba to dotáhnout dost ale ne zase moc :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Od toho je to guma, aby se to nemuselo mazat. Samozřejmě guma stárne a tvrdne a když se víko sundá, maže se to z důvodu ponechání starého zvrdlého těsnění místo koupení nového..A mimochodem, jakmile je někde těsnění , tak se to nemaže/mimo třeba spojů dvou těsnění/, jinak by tam být nemuselo.. :)
Osobně nenávidím nové vynálezy třeba u van, kde se těsnění nedodává, ale je předepsán tmel..Jen to přidělává práci a je to úlitba úspory času při montáži při pásové výrobě... :)
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

jericho-3 píše:Samozřejmě guma stárne a tvrdne a když se víko sundá, maže se to z důvodu ponechání starého zvrdlého těsnění místo koupení nového.
Jakmile jsem odmastil a pak namazal silikonem cca 2 měsíce jeté těsnění, tak po pár dnech asi vylezl z pórů těsnění olej, odseparoval silikon od gumy a motor začal být neskutečná olejnička, takže s tímto mám špatné zkušenosti.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 734
Odpovědi: 0
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

Zrovna u těchto motorů se mi Victor neosvědčil. Dal jsem Elring nebo i originál a dobrý. Victor nějak blbě dosedá po stranách v ohybech a rozích a pak to neskutečně teče. Koukni taky, jestli nemá víko ostré hrany po zásahu předchozího majitele nebo jestli není zdeformované. Občas je mírně prohnuté.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 867
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Mě silikon nikdy na gumě nechtěl držet..
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

toto je extra alchymie...asi fakt lepší origo nebo i starší origo
buď to netěsní nebo se to při dotahování procvakne...naposled jsem to v zoufalství dělal tak že jsem nový těsnění zdrsnil šmirglem,odmastil,dal to na tmel,dotáhnul na citovku a nechal zaschnout 24 hodin, vypadá to zatím OK...
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“