Ahoj, mám dotaz. Vždycky jsem dával gumové těsnění víka ventilů na staré peugeoťácké diesely na sucho, bez silikonu, jen jsem očistil o otřel dosedací plochy těsnění na hlavě a na víku. Motory pak tedy nikdy nijak moc netekly. Myslel jsem si, že to tak má být, i na Servisu Citroen a Servis Boxu Peugeot, jsem nenašel, že by tam patřil nějaký silikon, jen gumové těsnění. Po nějaké době začalo občas nějaké těsnění trošku ronit olej, ale bral jsem to, že je to prostě vlastnost těchto motorů. Párkrát jsem už ale narazil na to, že byly ty motory napatlané na gumové těsnění ještě silikonem. Někdy to bylo suché a někdy naopak olejnička. Jaký postup je správný, nebo jak to děláte vy a osvědčilo se vám to, že to neteče?
Díky Petr
Těsnění víka ventilů - motor 1.9D Peugeot (D9B)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 23 led 2010, 10:25
- Bydliště: Praha a okolí
Odpovědi: 0
Těsnění víka ventilů - motor 1.9D Peugeot (D9B)
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Od toho je to guma, aby se to nemuselo mazat. Samozřejmě guma stárne a tvrdne a když se víko sundá, maže se to z důvodu ponechání starého zvrdlého těsnění místo koupení nového..A mimochodem, jakmile je někde těsnění , tak se to nemaže/mimo třeba spojů dvou těsnění/, jinak by tam být nemuselo..
Osobně nenávidím nové vynálezy třeba u van, kde se těsnění nedodává, ale je předepsán tmel..Jen to přidělává práci a je to úlitba úspory času při montáži při pásové výrobě...

Osobně nenávidím nové vynálezy třeba u van, kde se těsnění nedodává, ale je předepsán tmel..Jen to přidělává práci a je to úlitba úspory času při montáži při pásové výrobě...

nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 23 led 2010, 10:25
- Bydliště: Praha a okolí
Odpovědi: 0
Jakmile jsem odmastil a pak namazal silikonem cca 2 měsíce jeté těsnění, tak po pár dnech asi vylezl z pórů těsnění olej, odseparoval silikon od gumy a motor začal být neskutečná olejnička, takže s tímto mám špatné zkušenosti.jericho-3 píše:Samozřejmě guma stárne a tvrdne a když se víko sundá, maže se to z důvodu ponechání starého zvrdlého těsnění místo koupení nového.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Zrovna u těchto motorů se mi Victor neosvědčil. Dal jsem Elring nebo i originál a dobrý. Victor nějak blbě dosedá po stranách v ohybech a rozích a pak to neskutečně teče. Koukni taky, jestli nemá víko ostré hrany po zásahu předchozího majitele nebo jestli není zdeformované. Občas je mírně prohnuté.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...