Vydřená vačka PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

roman1648 píše:to černé je chemické pokovení ( povlak ) kvůli tvrdosti ale v prvovýrobě se klidně mohly montovat i nepokovené a tvrzené jinak, nedělejte si iluze, i VW to tam mydlí ja jim to jde pod ruku a na všechno je více dodavatelů...
pravdu máš ;) . Stačí se podívat na topic s šálami na BXE a BLS a ojnicemi koukajícími z bloku ven...a taky ty šály byly "ORIGINAL PRVOVÝROBA" (noteeth)

Chtělo by to anketu - kdo viděl semletou vačku s černými zdvihátky - mimo případů, kdy byly vypadlé záslepky, ucpané(nefunkční) olejové čerpadlo (včetně závady regulačního ventilku tlaku oleje) nebo někdo (ne)měnil olej po 50tkm ???

- odpověď za mě - zatím jsem neviděl 8)
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Pro úplnost.Moje vačka a hydra měly najeto 512tis km a měnil jsem protože byl lehce chycený jeden palec.Ještě by to něco odjezdilo. Zbytek hyder a vacky byl jak nový. Ani bych na to nepřišel,ale motor trochu v tahu pocukával. Výměnou vačky a hyder se to stejně nevyřešilo.
Asi to bude jak to někdo napsal.Prostě jiná úprava povrchu.A je to jen o tom jak to ten který výrobce upraví a co tato úprava vydrží.Takže i ty KS hydra mohly být správné jen aušusy.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
renos.renos
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 25 kvě 2011, 01:15
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od renos.renos »

uiqjirka píše:Oni když uz jsou opotrebovane a je osoupana ta vrchni vrstva, tak se zdaji byt stribrne.Jsou vždy cerne, bud jen ta vrchni část anebo cele.
Nemáš pravdu.. mám motor AXR 2010 od nova a můžu tě ujistit, že z výroby byly celé stříbrné...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jde o to, PROČ jsou různé druhy"povrchu", protože vztah vačky versus hydra je věda a obě součástky musí být k sobě určeny. Mám zato, že různé "repliky" jsou na vině mnoha problémů. Chtělo by to přesný tovární technologický popis symbiozy vačka-hydra, které továrna montuje v prvovýrobě. Není to tak dlouho, kdy jsem porovnával "nové" vačky do BMW mezi sebou z druhovýroby a tu která měla černé mapy na pracovní ploše jsem vyřadil, ale připadal jsem si jako při ruské ruletě..Auto jezdí, ale pocit z práce nestojí za nic..Ale když ta cena majitele tak nadchla a díly si chtěl sehnat sám...
nepropadat panice...
Davous
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 11 úno 2016, 16:43

Příspěvek od Davous »

V každým případě, to co prodává ET v sadě tak to je buď špatná várka nebo aušus ale spíš bych dal vině těm zvihátků Kolbenschmidt, které jsou stříbrné.
A jen pro info, taky mám AXR a když jsem tu vačku měnil tak jsem taky tahal stříbrné zdvihátka ale mohli být už samozřejmě omleté ale už je to vyřešené. Černé zdvihátka to jistí!
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

sakra, já koupil kolbenschmidt hydra a vršek maji šedej to je dobře nebo špatně ?
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Cerne zdvihatko na PD (uzsi palec vacky - proto cerna vrstva), stribrne na rotacky - siroky palec vacky.
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Také jsem dostal zdvihátka Šmidt s šedivým vrškem...
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

taktiež, ale boli v sade ET engineteam vačka komplet hydra šruby šaly
pozrem nanich po 10tis o chvilu ako to vyzera
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

ET a kolben je "jedna" firma ;)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

ET tedy Engineteam je značka prodejce nikoli výrobce, pouze přeprodávají co vyrobí někdo jinej a jen oni vědí co do těch jejich sad dávají a odkoho nakupují.
Takže když nevím, raději mlčím.

Tady je odkaz, kdyby měl někdo pochybnosti.
http://www.engineteam.com/o-nas
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

V dnešnej dobe nemozes verit uz nikomu a ničomu....kvalita dielov šla za posledne desaťročie totalne do riti...

ja tu mam 23 ročnú vodnú pumpu do DOHC forda...nič jej nieje, nehuci, neslzi...a pojde ešte dalsich 20 rokov...

dnes tu riesime ci kolben ci ET..ina.... cert ako diabol....

známi posledne zalozil ET zdvihatka do renault benzinu, startol...sytič si hodil 1800otacok, motor zabuchal a čau....moc na tesno šli, + zvysene otacky....vybavene.. Potom sme porovnali to nové ET a nový 1 ks ina...ET šlo citelne tazsie a bolo citit ako "chytá" boky...
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Všechno má svou posloupnost, nejdřív je to konstrukce motoru, která žere vačky, poté cena dílů, kterou se prodejci a výrobci snaží snížit dolů , takže s tím jde ruku v ruce kvalita/šikmé oči k nám pronikají čím dál více/a další věcí je, že lidé chtějí jezdit s auty, u kterých na opravy nemají a tak skočí po každé slevě, kterou kde vidí...Samozřejmě při montáži je dobře si nová hydra přemeřit, prohlédnout a zkusit jak jdou do hlavy.. Taky jsem viděl borce, který je tam dával pomocí násady od kladívka, že si to sedne,. :)
nepropadat panice...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jestli stříbrný nebo černý, na to přece odpověděl i ten materiál od INA,
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 24#1142524
jsou za tím LL oleje pro DPF filtry ... Holt LL VW507.00 nemaže tak jako VW505.01, proto nasadili tvrzený povrchy hydroštelů ... Jsem zvědav, jak se časem projeví VW509.00 0W20 u současných dieslů, když stejný srágory VW508.00 0W20 používaj pro benzíny ...
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Taky jsem zvědav, švagr si koupil novou Octavii a přišel za mnou kdy má měnit olej, že má nastavený LL interval na 30000 km nebo dva roky a že se mu to zda moc a olej má navíc doporučený právě 0W20. Chvíli jsem v němém úžasu koukal co už jsou ve škodovce schopni nalít do benzinu, ale moje rada zněla jasně 15000 km nebo rok, víc bych neriskoval zvlášť u takového oleje a obzvlášť když jezdí jen kolem komína.

Já ale třeba měním olej po 12000 km a pouze 505.01 a přesto jsem vačku vydřel po 90 000 km, hydra jsou samozřejmě stříbrný.
Nyní mám nachystaný už černý a novou vačku Kolbenschmidt (ocel) tak jsem zvědav zda to budu a kdy muset řešit znovu.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“