Soft reset motoru.

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Soft reset motoru.

Příspěvek od lt.kubosh »

Ahoj panove,
predpokladam, ze vsichni zname rezim "znovuuceni" jednotky motoru"

motor > Adaptace > channel 00 > zapsat 00 > ucebni jizda.

Na benzinech to funguje skvele. Problem je v tom, ze by me zajimalo, zdali to ma u ropaka (2,5TDi R5 '97) nejaky vyznam. Respektive zda si uklada nejake informace o behu motoru a jejich regulace stejne jako benzinak (klepani, samozapaly... u diesela jine ovlivnijici beh) Nemyslim "intermittent" zavady.

Dikes
rusty
Přispěvovatel
Příspěvky: 692
Registrován: 24 led 2006, 20:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od rusty »

o tom přizpůsobení teda slyším poprvé... můžeš to nějak popsat blíže ? díky
Uživatelský avatar
bubocbr
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Registrován: 23 led 2006, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od bubocbr »

Oprisposobeni viem ale ta skusobna jazda ? To ako keed sa razantne preveziem na aute tak riadiacka sa upravi tomuto sposobu jazdy?
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

On se nenauci jezdit dle konkretniho stylu, ale kompletni zmenou rezimu se projevi nektere nedostatky, ktere motor (jako kazda mechanivka vec) ma. No a RJ se "nauci" to kompenzovat.
Tohle se doporucuje u benzinu napriklad po vymene svicek nebo zapalovacich kabelu - pri nejake teplote mohly spatne jiskrit. RJ (na zaklade klepani a emisi) se pokusila s tim neco udelat.


Problem je, ze nevim jestli to ma cenu u diesela. Pokud vim, tak O2 senzor nema, senzor klepani nema. Cili o tom, co se deje s motorem vi RJ vcelku pendrek.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Ř.J. si sama ukládá adaptační hodnoty pokud se třeba jezdí se studeným motorem krátké cesty po městě, hodně dlouho, tak se na to adaptuje na tenhle režim, "otráví" se lambda sonda v důsledku nízkých teplot, Ř.J. padne do nouzového módu, auto nejede a žere jako mlejn. Při tom hrozně smrdí spaliny. Pak je nutno adaptační hodnoty vymazat (nastaví se základní tovární nastavení), nastavit klapku a projet normálním režimem. Je dobře zkontrolovat v bloku měřených hodnot funkci lambda regulace a pokud se lambda sonda "nevzpamatuje", tak dát novou. U EDC15, ani 16 tyhle problémy nehrozí, tam se nic neadaptuje.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
bubocbr
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Registrován: 23 led 2006, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od bubocbr »

Staci kratka jazda ? lebo dnes som riesil problem s kolisanim v.ot. na Octe 1.6 74kw a robil som aj toto prisposobenie samo aj klapku na prvy raz sa nedialo nic iba trochu sa upravil volnobeh sa mi to este nezdalo tak som to spravil este raz a siel som sa previest a ked som sa vratil bolo vsetko OK cize ja som to spravil skor ako som si to tu na fore precital :D :D ozaj medyi vahou a klapkou na tej plast hadici su este dva vyvody a ten jeden na odvetranie vika v. bol roztrhnuty tak som ho na skusku provizorne oblepil paskou je tam aj taky maly membranovy ventilik neviete na co je
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Stačí pár km, hlavně vystřídat běžné režimy otáček a zatížení. A hlavně začít s motorem na pracovní teplotě.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Buobr> Nekolik km, je dobre to parkrat chcipnout a znovu nastartovat, pusis / vypnout klimu cely rozsah otacek, cely rozsah plnynu a taky brzdit motorem.

Jsem rad, ze ti benalek jezdi. ;)
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
bubocbr
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Registrován: 23 led 2006, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od bubocbr »

Dakujem pani za vyklad :P este sa chcem opytat ten ventilik je na co? myslim ten v tej hadici
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

buocbr> Tak to ti nereknu, ja jsem spravce pocitacove site (noteeth). Ale takove male valecky byvaji zpetne ventily - aby nektere veci "nepumpovaly" tam a zpet.


U EDC15, ani 16 tyhle problémy nehrozí, tam se nic neadaptuje. -> No tak tim je toto tema zodpovezene. Navic jak me Reesha informoval, tak ja mam v aute jeste 8bit ECU. Coz zni naprosto skvele! Tu vetes vymontuju, napojim misto ni ZX Spectrum s magnetakem a to se bude ladit!!!
Budu mit jednu BASF kazetu a na ni normal, eko, tuning a extra tuning programy.
Bez kazety to nikdo nenastartuje a zhavit to muze behem nahravani programu. (LOL)
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
eye1984
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 29 led 2006, 20:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od eye1984 »

sorry ze sa votriem do prispevku,menili sme vstrekovaciu trisku a precistili skrtiacu klapku,dal som ulozit 00 v adaptacii atd (tak ako bolo pisane hore) ale ako nastavim skrtiacu klapku?vo vis 1.5 aom to nenasiel.auto je cordoba 1.6 55kw (ABU) rv. 94.dik a este kolko ma mat lambda?pri volnobehu pise v bloku meranych hodnot pole lambda regulacie je 1.000,pri zoslapnuti plynu ide na cca 0.6-0.9 po pusteni najprv cca 0.3 potom skoci na 1.4 a zase volnobeh 1.000 vdaka
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Dáš základní nastavení, skupinu 01. V posledním poli musí být samé nuly.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
shotman
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 17 dub 2006, 18:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od shotman »

Ahojte pani !

ako vymazem adaptacne hodnoty na 1.3 MPI S-Felicia. Vagcom mi ich nevymaze, vraj to nevie pre tento typ auta. kanal 08 skupina 07, 2. pole mam stale lamda regulaciu 1.08 a mala by tam byt 1.00. Vagprog free s obycajnym kablom to nekomunikuje, takze to neni az take free. Komunikuje to vraj protokolom KW-1281. Nevite nieco o tom protokole ? Link alebo nejaku dokumentaciu
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Vag-Com to umí, dáš přizpůsobení a uložíš přednastavenou hodnotu (nuly). VagProg Free je na něco jiného.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

vag com ani original vag 1552 ti adaptacne hodnoty v RJ motora na felicii 1,3 nevymaze, prave na to je ten vag prog free, ale co som ho ja skusal nikdy mi nepohol, vsetko preslo aj prepis rj a nic.
aked mas ten problem s lambda sondou vymazanie adpt. hodnot ti asi nepomoze u tejto RJ
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“