jak poznat malo brzdici zadni brzdy
Moderátoři: šulda, Moderátoři
jak poznat malo brzdici zadni brzdy
jde nejak poznat, ze zadni brzdy malo brzdi? jedna se konkretne o rapida 1,6tdi s bubnama vzadu. 
pri brzdeni mi prijde ze se mi zveda zadek, jako by brzdily jen predni kotouce a auto divne zaplave. jsem zvyklej na jednickovou octu s kotoucema, tohle se mi nejak nelibi a nezda. jde nejak jednoduse zjistit, zda brzdi jak maji? bo jedine jit na stk na valce
			
			
									
									
						pri brzdeni mi prijde ze se mi zveda zadek, jako by brzdily jen predni kotouce a auto divne zaplave. jsem zvyklej na jednickovou octu s kotoucema, tohle se mi nejak nelibi a nezda. jde nejak jednoduse zjistit, zda brzdi jak maji? bo jedine jit na stk na valce
- 
				slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34016
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Ak je príliž odlahčená zadná náprava tak to môže mať ten prejav(mal by tam byť záťažový regulátor na zadnej náprave/brzdách ktorý sa o to stará), ale ako hovorí slovacek.milos, chod niekam kde ti vedia spraviť test bŕzd aby vyhodnotili ich účinnosť.
Ak test vyhodnotí správnu funkčnosť zadných bŕzd tak si daj len tak na skúšku 50 + kg do kufra a vyskúšaj to tak prebrzdiť.
			
			
									
									
						Ak test vyhodnotí správnu funkčnosť zadných bŕzd tak si daj len tak na skúšku 50 + kg do kufra a vyskúšaj to tak prebrzdiť.
Dobre dobre Martinn, to bolo obrazne povedané, logicky že si to riadi ABS resp. elektronika, ide o princíp že to reaguje na základe zaťaženia zadnej nápravy, ak je odlahčená tak by nadmerným brzdením skôr škodila ako prospievala.
Rada ísť na STK mu postačuje ako nápoveda a rovno to môže skúsiť so záťažou zadnej nápravy a bez nej.
			
			
									
									
						Rada ísť na STK mu postačuje ako nápoveda a rovno to môže skúsiť so záťažou zadnej nápravy a bez nej.
- 
				slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34016
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="vlubosh"]logicky že si to riadi ABS resp. elektronika, ide o princíp že to reaguje na základe zaťaženia zadnej nápravy, ak je odlahčená tak by nadmerným brzdením skôr škodila ako prospievala.
´to jakože abs pozná zatížení nápravy a podle toho reguluje brzdění ? to mi nějak blíže popiš to neznám
já se učil ještě pro JZD chvojkovice brod tam soudruh učitel říkal že ABS je systém proti zablokování kol
			
			
									
									
						´to jakože abs pozná zatížení nápravy a podle toho reguluje brzdění ? to mi nějak blíže popiš to neznám

já se učil ještě pro JZD chvojkovice brod tam soudruh učitel říkal že ABS je systém proti zablokování kol
Ty zase berieš do úvahy len samotný hydraulický system ABSu, čo tak sa pozrieť aj na elektriku(jednotku)? Čo riadi logiku a účinnosť bŕzd? 
Nechajme to tak ja sa nejdem s nikým hádať, ale každé jedno auto čo má abs,esp a akýkoľvek ďalší brzdový asistent si reguluje brzdnú silu na dané koleso/nápravu.
To zase učili nás
Čo keby si poradil chalanovi čo mu spôsobuje že má pocit že mu brzdí len predok?
			
			
									
									
						Nechajme to tak ja sa nejdem s nikým hádať, ale každé jedno auto čo má abs,esp a akýkoľvek ďalší brzdový asistent si reguluje brzdnú silu na dané koleso/nápravu.
To zase učili nás
Čo keby si poradil chalanovi čo mu spôsobuje že má pocit že mu brzdí len predok?
- 
				slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34016
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
já se nijak nehádám jen mě zajímá jak abs a esr pozná zatížení zadní nápravy a podle toho ubere logicky účinnostvlubosh píše:Ty zase berieš do úvahy len samotný hydraulický system ABSu, čo tak sa pozrieť aj na elektriku(jednotku)? Čo riadi logiku a účinnosť bŕzd?
Nechajme to tak ja sa nejdem s nikým hádať, ale každé jedno auto čo má abs,esp a akýkoľvek ďalší brzdový asistent si reguluje brzdnú silu na dané koleso/nápravu.
To zase učili nás
Čo keby si poradil chalanovi čo mu spôsobuje že má pocit že mu brzdí len predok?
Postačí ti výcuc z WIKIPEDIE?
sorry, neprekladal som to, snáď si poradíš, ak nie tak stručne, podľa YAW RATE senzoru určuje brzdnu silu na koleso.
kukni si aj video:
https://www.youtube.com/watch?v=VLSf_7IVP6g
Electronic brakeforce distribution
From Wikipedia, the free encyclopedia
Electronic brakeforce distribution (EBD or EBFD) or electronic brakeforce limitation (EBL) is an automobile brake technology that automatically varies the amount of force applied to each of a vehicle's wheels, based on road conditions, speed, loading, etc. Always coupled with anti-lock braking systems (ABS), EBD can apply more or less braking pressure to each wheel in order to maximize stopping power whilst maintaining vehicular control.[1][2] Typically, the front end carries the most weight and EBD distributes less braking pressure to the rear brakes so the rear brakes do not lock up and cause a skid.[3] In some systems, EBD distributes more braking pressure at the rear brakes during initial brake application before the effects of weight transfer become apparent.
How EBD works[edit]
As per the technical paper published by Buschmann et al.[4] "The job of the EBD as a subsystem of the ABS system is to control the effective adhesion utilization by the rear wheels. The pressure of the rear wheels are approximated to the ideal brake force distribution in a partial braking operation. To do so, the conventional brake design is modified in the direction of rear axle overbraking, and the components of the ABS are used. EBD reduces the strain on the hydraulic brake force proportioning valve in the vehicle. EBD optimizes the brake design with regard to: adhesion utilization; driving stability; wear; temperature stress; and pedal force."
EBD may work in conjunction with ABS[5] and Electronic Stability Control (ESC) to minimize yaw accelerations during turns. ESC compares the steering wheel angle to vehicle turning rate using a yaw rate sensor. "Yaw" is the vehicle's rotation around its vertical center of gravity (turning left or right). If the yaw sensor detects more/less yaw than the steering wheel angle should create, the car is understeering or oversteering and ESC activates one of the front or rear brakes to rotate the car back onto its intended course. For example, if a car is making a left turn and begins to understeer (the car plows forward to the outside of the turn) ESC activates the left rear brake, which will help turn the car left. The sensors are so sensitive, and the actuation is so quick that the system may correct direction before the driver reacts. ABS helps prevent wheel lock-up and EBD helps apply appropriate brake force to make ESC work effectively and easily.
			
			
									
									
						sorry, neprekladal som to, snáď si poradíš, ak nie tak stručne, podľa YAW RATE senzoru určuje brzdnu silu na koleso.
kukni si aj video:
https://www.youtube.com/watch?v=VLSf_7IVP6g
Electronic brakeforce distribution
From Wikipedia, the free encyclopedia
Electronic brakeforce distribution (EBD or EBFD) or electronic brakeforce limitation (EBL) is an automobile brake technology that automatically varies the amount of force applied to each of a vehicle's wheels, based on road conditions, speed, loading, etc. Always coupled with anti-lock braking systems (ABS), EBD can apply more or less braking pressure to each wheel in order to maximize stopping power whilst maintaining vehicular control.[1][2] Typically, the front end carries the most weight and EBD distributes less braking pressure to the rear brakes so the rear brakes do not lock up and cause a skid.[3] In some systems, EBD distributes more braking pressure at the rear brakes during initial brake application before the effects of weight transfer become apparent.
How EBD works[edit]
As per the technical paper published by Buschmann et al.[4] "The job of the EBD as a subsystem of the ABS system is to control the effective adhesion utilization by the rear wheels. The pressure of the rear wheels are approximated to the ideal brake force distribution in a partial braking operation. To do so, the conventional brake design is modified in the direction of rear axle overbraking, and the components of the ABS are used. EBD reduces the strain on the hydraulic brake force proportioning valve in the vehicle. EBD optimizes the brake design with regard to: adhesion utilization; driving stability; wear; temperature stress; and pedal force."
EBD may work in conjunction with ABS[5] and Electronic Stability Control (ESC) to minimize yaw accelerations during turns. ESC compares the steering wheel angle to vehicle turning rate using a yaw rate sensor. "Yaw" is the vehicle's rotation around its vertical center of gravity (turning left or right). If the yaw sensor detects more/less yaw than the steering wheel angle should create, the car is understeering or oversteering and ESC activates one of the front or rear brakes to rotate the car back onto its intended course. For example, if a car is making a left turn and begins to understeer (the car plows forward to the outside of the turn) ESC activates the left rear brake, which will help turn the car left. The sensors are so sensitive, and the actuation is so quick that the system may correct direction before the driver reacts. ABS helps prevent wheel lock-up and EBD helps apply appropriate brake force to make ESC work effectively and easily.
- 
				slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34016
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="vlubosh"]Postačí ti výcuc z WIKIPEDIE?
sorry, neprekladal som to, snáď si poradíš, ak nie tak stručne,
vím co je EBD elektronické rozdělování brzdné síly, tímto systém musí být vozidlo vybaveno ale vžádném případě to nemůže suplovat abs a jeho elektronika, abs řídí zablokování kol nic víc, každý systém je na něco a nelze je naházet do jednoho pytle,
logicky že si to riadi ABS resp. elektronika, ide o princíp že to reaguje na základe zaťaženia zadnej nápravy
 
tak o to mi šlo
			
			
									
									
						sorry, neprekladal som to, snáď si poradíš, ak nie tak stručne,
vím co je EBD elektronické rozdělování brzdné síly, tímto systém musí být vozidlo vybaveno ale vžádném případě to nemůže suplovat abs a jeho elektronika, abs řídí zablokování kol nic víc, každý systém je na něco a nelze je naházet do jednoho pytle,
logicky že si to riadi ABS resp. elektronika, ide o princíp že to reaguje na základe zaťaženia zadnej nápravy
tak o to mi šlo

slovacek.milos píše:mne sa zdá že je tá elektronika zabudovaná v ABS jednotke, v celom module ABS, aspon pri niektorých značkách to tak je. Preto som spomenul ABS ako "celok" s EBD, ESP atď.vlubosh píše:Postačí ti výcuc z WIKIPEDIE?
sorry, neprekladal som to, snáď si poradíš, ak nie tak stručne,
vím co je EBD elektronické rozdělování brzdné síly, tímto systém musí být vozidlo vybaveno ale vžádném případě to nemůže suplovat abs a jeho elektronika, abs řídí zablokování kol nic víc, každý systém je na něco a nelze je naházet do jednoho pytle,
logicky že si to riadi ABS resp. elektronika, ide o princíp že to reaguje na základe zaťaženia zadnej nápravy
tak o to mi šlo
 . tak to dopadá když každý kdo má do prdele díru si myslí, že je automechanik a rozdává na forech "rady".
 . tak to dopadá když každý kdo má do prdele díru si myslí, že je automechanik a rozdává na forech "rady". ) jsem mimo v praglu - nechce se mi moc jet s autem, ktere by bylo ponekud z meho pohledu nebezpecne nekdy v noci dom.
) jsem mimo v praglu - nechce se mi moc jet s autem, ktere by bylo ponekud z meho pohledu nebezpecne nekdy v noci dom.