jak poznat malo brzdici zadni brzdy

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Odpovědi: 0
Bydliště: UH

jak poznat malo brzdici zadni brzdy

Příspěvek od xshreck »

jde nejak poznat, ze zadni brzdy malo brzdi? jedna se konkretne o rapida 1,6tdi s bubnama vzadu.

pri brzdeni mi prijde ze se mi zveda zadek, jako by brzdily jen predni kotouce a auto divne zaplave. jsem zvyklej na jednickovou octu s kotoucema, tohle se mi nejak nelibi a nezda. jde nejak jednoduse zjistit, zda brzdi jak maji? bo jedine jit na stk na valce
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34016
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

stk kunovice 200 kč
vlubosh
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 11 říj 2016, 14:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od vlubosh »

Ak je príliž odlahčená zadná náprava tak to môže mať ten prejav(mal by tam byť záťažový regulátor na zadnej náprave/brzdách ktorý sa o to stará), ale ako hovorí slovacek.milos, chod niekam kde ti vedia spraviť test bŕzd aby vyhodnotili ich účinnosť.

Ak test vyhodnotí správnu funkčnosť zadných bŕzd tak si daj len tak na skúšku 50 + kg do kufra a vyskúšaj to tak prebrzdiť.
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

No a pak na valcich,at to zkusi bez zatizeneho kufru a pak vlez do kufru a zkouska se zatizenim,tak se vyzkousi i funkce zatezoveho regulatoru.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Martinn
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 14 úno 2008, 09:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Martinn »

Prý zátěžový regulátor (LOL) . tak to dopadá když každý kdo má do prdele díru si myslí, že je automechanik a rozdává na forech "rady".
vlubosh
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 11 říj 2016, 14:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od vlubosh »

Dobre dobre Martinn, to bolo obrazne povedané, logicky že si to riadi ABS resp. elektronika, ide o princíp že to reaguje na základe zaťaženia zadnej nápravy, ak je odlahčená tak by nadmerným brzdením skôr škodila ako prospievala.

Rada ísť na STK mu postačuje ako nápoveda a rovno to môže skúsiť so záťažou zadnej nápravy a bez nej.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34016
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="vlubosh"]logicky že si to riadi ABS resp. elektronika, ide o princíp že to reaguje na základe zaťaženia zadnej nápravy, ak je odlahčená tak by nadmerným brzdením skôr škodila ako prospievala.

´to jakože abs pozná zatížení nápravy a podle toho reguluje brzdění ? to mi nějak blíže popiš to neznám :?

já se učil ještě pro JZD chvojkovice brod tam soudruh učitel říkal že ABS je systém proti zablokování kol
vlubosh
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 11 říj 2016, 14:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od vlubosh »

Ty zase berieš do úvahy len samotný hydraulický system ABSu, čo tak sa pozrieť aj na elektriku(jednotku)? Čo riadi logiku a účinnosť bŕzd?

Nechajme to tak ja sa nejdem s nikým hádať, ale každé jedno auto čo má abs,esp a akýkoľvek ďalší brzdový asistent si reguluje brzdnú silu na dané koleso/nápravu.

To zase učili nás

Čo keby si poradil chalanovi čo mu spôsobuje že má pocit že mu brzdí len predok?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34016
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

vlubosh píše:Ty zase berieš do úvahy len samotný hydraulický system ABSu, čo tak sa pozrieť aj na elektriku(jednotku)? Čo riadi logiku a účinnosť bŕzd?

Nechajme to tak ja sa nejdem s nikým hádať, ale každé jedno auto čo má abs,esp a akýkoľvek ďalší brzdový asistent si reguluje brzdnú silu na dané koleso/nápravu.

To zase učili nás

Čo keby si poradil chalanovi čo mu spôsobuje že má pocit že mu brzdí len predok?
já se nijak nehádám jen mě zajímá jak abs a esr pozná zatížení zadní nápravy a podle toho ubere logicky účinnost
vlubosh
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 11 říj 2016, 14:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od vlubosh »

Postačí ti výcuc z WIKIPEDIE?

sorry, neprekladal som to, snáď si poradíš, ak nie tak stručne, podľa YAW RATE senzoru určuje brzdnu silu na koleso.

kukni si aj video:

https://www.youtube.com/watch?v=VLSf_7IVP6g

Electronic brakeforce distribution
From Wikipedia, the free encyclopedia
Electronic brakeforce distribution (EBD or EBFD) or electronic brakeforce limitation (EBL) is an automobile brake technology that automatically varies the amount of force applied to each of a vehicle's wheels, based on road conditions, speed, loading, etc. Always coupled with anti-lock braking systems (ABS), EBD can apply more or less braking pressure to each wheel in order to maximize stopping power whilst maintaining vehicular control.[1][2] Typically, the front end carries the most weight and EBD distributes less braking pressure to the rear brakes so the rear brakes do not lock up and cause a skid.[3] In some systems, EBD distributes more braking pressure at the rear brakes during initial brake application before the effects of weight transfer become apparent.



How EBD works[edit]
As per the technical paper published by Buschmann et al.[4] "The job of the EBD as a subsystem of the ABS system is to control the effective adhesion utilization by the rear wheels. The pressure of the rear wheels are approximated to the ideal brake force distribution in a partial braking operation. To do so, the conventional brake design is modified in the direction of rear axle overbraking, and the components of the ABS are used. EBD reduces the strain on the hydraulic brake force proportioning valve in the vehicle. EBD optimizes the brake design with regard to: adhesion utilization; driving stability; wear; temperature stress; and pedal force."

EBD may work in conjunction with ABS[5] and Electronic Stability Control (ESC) to minimize yaw accelerations during turns. ESC compares the steering wheel angle to vehicle turning rate using a yaw rate sensor. "Yaw" is the vehicle's rotation around its vertical center of gravity (turning left or right). If the yaw sensor detects more/less yaw than the steering wheel angle should create, the car is understeering or oversteering and ESC activates one of the front or rear brakes to rotate the car back onto its intended course. For example, if a car is making a left turn and begins to understeer (the car plows forward to the outside of the turn) ESC activates the left rear brake, which will help turn the car left. The sensors are so sensitive, and the actuation is so quick that the system may correct direction before the driver reacts. ABS helps prevent wheel lock-up and EBD helps apply appropriate brake force to make ESC work effectively and easily.
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Odpovědi: 0
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

pff, nehadejte se :)) jsem mimo v praglu - nechce se mi moc jet s autem, ktere by bylo ponekud z meho pohledu nebezpecne nekdy v noci dom.

kdyz jedu po rovine na ledu, cca 20km-h a zabrzdim silne, mely by se zadni kola bloknout?
vlubosh
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 11 říj 2016, 14:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od vlubosh »

nikdy by sa nemalo žiadne koleso bloknúť, máš tam ABS a iste aj ESP keď je povinné na všetkých vozidlách od 2011.

Skús si na suchu a rovinke dať plné brzdy, čo sa začne diať.
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Odpovědi: 0
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

pff, nehadejte se :)) jsem mimo v praglu - nechce se mi moc jet s autem, ktere by bylo ponekud z meho pohledu nebezpecne nekdy v noci dom.

kdyz jedu po rovine na ledu, cca 20km-h a zabrzdim silne, mely by se zadni kola bloknout?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34016
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="vlubosh"]Postačí ti výcuc z WIKIPEDIE?

sorry, neprekladal som to, snáď si poradíš, ak nie tak stručne,

vím co je EBD elektronické rozdělování brzdné síly, tímto systém musí být vozidlo vybaveno ale vžádném případě to nemůže suplovat abs a jeho elektronika, abs řídí zablokování kol nic víc, každý systém je na něco a nelze je naházet do jednoho pytle,

logicky že si to riadi ABS resp. elektronika, ide o princíp že to reaguje na základe zaťaženia zadnej nápravy


tak o to mi šlo ;)
vlubosh
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 11 říj 2016, 14:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od vlubosh »

slovacek.milos píše:
vlubosh píše:Postačí ti výcuc z WIKIPEDIE?

sorry, neprekladal som to, snáď si poradíš, ak nie tak stručne,

vím co je EBD elektronické rozdělování brzdné síly, tímto systém musí být vozidlo vybaveno ale vžádném případě to nemůže suplovat abs a jeho elektronika, abs řídí zablokování kol nic víc, každý systém je na něco a nelze je naházet do jednoho pytle,

logicky že si to riadi ABS resp. elektronika, ide o princíp že to reaguje na základe zaťaženia zadnej nápravy


tak o to mi šlo ;)
mne sa zdá že je tá elektronika zabudovaná v ABS jednotke, v celom module ABS, aspon pri niektorých značkách to tak je. Preto som spomenul ABS ako "celok" s EBD, ESP atď.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“