Problém s natlakovanou nádržkou chladící kapaliny
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Problém s natlakovanou nádržkou chladící kapaliny
Ahoj, mám Octavii kombi 1.9TDI z roku 2002 (ASV, 81kW). Poslední rok se mi čas od času ztrácí chladící kapalina - není to pravidelné. Celkem jsem postupně doléval asi 2l chladicí kapaliny (najeto cca 18000km). Několikrát jsem hledal jakýkoliv únik, ale nikde není nic patrného. Při prvním dolévání jsem si všiml, že při povolování víčka nádržky do nádržky „vyprskl“ tlak z tenké hadičky zavedené těsně pod hrdlo nádržky (asi nějaká vracečka). Několikrát jsem v průběhu dalšího času zkoušel víčko po jízdě povolit a vždy to bylo takto natlakované. A vlastně když jsem zkusil promačkat hadice chladícího okruhu, tak byly natlakované a po uvolnění tlaku povolením víčka nádržky viditelně „povadly“. Taky jsem si tuhle zimu uvědomil, že auto hůř topí.
Napadá mě několik možných problémů – čerpadlo, termostat, těsnění pod hlavou. Každopádně v oleji není žádná voda a ve vodě žádný olej a ani jsem nezpozoroval vodu ve výfuku.
Měl jste někdo tenhle problém?
Napadá mě několik možných problémů – čerpadlo, termostat, těsnění pod hlavou. Každopádně v oleji není žádná voda a ve vodě žádný olej a ani jsem nezpozoroval vodu ve výfuku.
Měl jste někdo tenhle problém?
Môže byť aj tesnenie, ale treba to najskôr riadne odsledovať nech nedávaš dole hlavu zbytočne. Môže smokliť chladič, alebo nejaká trubka a za čas sa to nazbiera (napr. sem-tam tečie pod čerpadlom tá plastová trubka cez o-krúžok, alebo aj pod snímač teploty, termostat...). Dolej presne po rysku a choď to prebehnúť, daj tomu riadne za uši a potom pozri. Prípadne skús aj test G12 na spaliny alebo natlakovať system.
Test na vyfukove plyny nieje stopercentny, niekedy neukaze pritomnost aj aj tak je fuknute tesnenie.
Najlepsie to otestujes, ked mu nalozis na 5tke napriklad aby mal velku zataz a potom odmontuj nadrzku na vodu pozri pod nu ci je mokry nosnik od kvapaliny a mas to jasne. Vo vodnom okruhu by nemal byt vacsi tlak ako 0.8 baru. Ked ma cez 1 bar tak vicko prepusti.
Ja som si to absolvoval 7 krat
Najlepsie to otestujes, ked mu nalozis na 5tke napriklad aby mal velku zataz a potom odmontuj nadrzku na vodu pozri pod nu ci je mokry nosnik od kvapaliny a mas to jasne. Vo vodnom okruhu by nemal byt vacsi tlak ako 0.8 baru. Ked ma cez 1 bar tak vicko prepusti.
Ja som si to absolvoval 7 krat

Seat Leon 1,9 TDI ARL ,355PS/ 650NM GT2262VKLR, trysky FIRAD+120%, upravena hlava, CHIP by ROBOT, vyfuk komplet nerez 80mm->70mm, Spojka SACHS race keramika, HP sporting, RS brzdy
http://picbg.net/u/283/4760/362493.gif
http://picbg.net/u/283/4760/362493.gif
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33742
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
před demontáží hlavy bych se ještě podíval do bandy jestli z přepadu teče voda po startu,
tak dva rok zpátky, reklamačka těsnění pod hlavou, bylo dva měsíce po záruce ale zákazník dobrý, dívám se na fotky hlava se brousila jen O,1, šrouby nové, hlavu utahuju 4 hodiny i dél, řidič šetrný,
co to
chyběla vodní pumpa rozpadlá
tak dva rok zpátky, reklamačka těsnění pod hlavou, bylo dva měsíce po záruce ale zákazník dobrý, dívám se na fotky hlava se brousila jen O,1, šrouby nové, hlavu utahuju 4 hodiny i dél, řidič šetrný,


chyběla vodní pumpa rozpadlá
Díky za příspěvky pánové. Dneska jsem se stavil v servisu, kde jsem si docela rozumně popovídal s majitelem. Podle něj to vypadá na těsnění pod hlavou. Bohužel mě nepotěšil, když jsem mu sdělil, že má Oktávice najeto poctivých 420tisíc. Řekl mi, že při takovémto nájezdu musím rovnou počítat, že to bude drahé a mám si to dobře promyslet, protože si myslí, že se celkově nevejde do 20 tisíc. Jelikož se stejně bude šahat do rozvodů, tak navrhuje nejdřív zkontrolovat vodní pumpu a vyměnit jí spolu s rozvody, pak postupovat směrem k hlavě, kde se mění nějaká další těsnění a šrouby, počítat mám raději i s nějakými výdaji okolo ventilů (vodítka, ventily), dá se předpokládat i nějaká práce okolo vaček a vstřiků. Suma sumárum se na to asi vykašlu. Sice měla Oktávice do loňského roku pravidelný servis (bylo to firemní auto u mého zaměstnavatele) ale zase do 15let starého auta cpát tolik peněz .... K tomu pravidelnému servisu ve škodovce se usmál a povídá, že bych se divil, co vše ve škodovce vykáží a skutek utek. No, ještě si to nechám projít hlavou, ale spíš auto za pakatel střelím nebo s ním budu jezdit dokud to někde neklekne (dolévání vody mi nedělá potíže).
Asi bych rozumného majitele servisu rozumně neposlechl a zkusil jít cestou ,že si to rozeber sám , nech otlakovat hlavu a zkontrolovat od někoho normálního a uvidíš .. rozvody dle potřeby atd..můj názor, tedy pokud máš problém s financema , nebo si auto chceš z nějakého důvodu udržet, nech si to opravit tam . Holý motor koupíš cca za deset tisíc , s deklarovanými a obligátními 150 tis km na českém internetu..
sundat hlavu, srovnat, nový těsnění a nandat zpátky.. Náklady 5tis max a jebat na to.. nemá smysl se při těhlech kilometrech srát s něčím navíc, když to stejně za pár půjde do šmelcu..libanec píše:Díky za příspěvky pánové. Dneska jsem se stavil v servisu, kde jsem si docela rozumně popovídal s majitelem. Podle něj to vypadá na těsnění pod hlavou. Bohužel mě nepotěšil, když jsem mu sdělil, že má Oktávice najeto poctivých 420tisíc. Řekl mi, že při takovémto nájezdu musím rovnou počítat, že to bude drahé a mám si to dobře promyslet, protože si myslí, že se celkově nevejde do 20 tisíc. Jelikož se stejně bude šahat do rozvodů, tak navrhuje nejdřív zkontrolovat vodní pumpu a vyměnit jí spolu s rozvody, pak postupovat směrem k hlavě, kde se mění nějaká další těsnění a šrouby, počítat mám raději i s nějakými výdaji okolo ventilů (vodítka, ventily), dá se předpokládat i nějaká práce okolo vaček a vstřiků. Suma sumárum se na to asi vykašlu. Sice měla Oktávice do loňského roku pravidelný servis (bylo to firemní auto u mého zaměstnavatele) ale zase do 15let starého auta cpát tolik peněz .... K tomu pravidelnému servisu ve škodovce se usmál a povídá, že bych se divil, co vše ve škodovce vykáží a skutek utek. No, ještě si to nechám projít hlavou, ale spíš auto za pakatel střelím nebo s ním budu jezdit dokud to někde neklekne (dolévání vody mi nedělá potíže).
Ted resime u naseho ASV to same, uz pred rokem podobne priznaky...mizela kapalina, obcas pri velkem zahulu poteceny nosnik pod nadrzkou kapaliny spolu s vytokem u prahu za prednim kolem, taky se zkousely nove vicka, lozilo kolem auta.
Rovnou udelat tesneni pod hlavou. Ted jsem mel hlavu u Budovice v Hodonine, na druhy den po zavozu SMS - hlava hotova. Brus, guferka, zabrus ventilu, tlakovka a ocistena jak detska prdelka za 1500,-. Tesneni pod hlavu nestoji zas takovy balik, nove srouby nutnost a zbytek dle stavu (rozvody, atd).
Nejak nechapu tu pohadku majitele o oprave za 20tisic
Pokud startuje tepla, studena v lete v zime a zbytecne nehuli jak Avia proc delat vstriky atp.
Rovnou udelat tesneni pod hlavou. Ted jsem mel hlavu u Budovice v Hodonine, na druhy den po zavozu SMS - hlava hotova. Brus, guferka, zabrus ventilu, tlakovka a ocistena jak detska prdelka za 1500,-. Tesneni pod hlavu nestoji zas takovy balik, nove srouby nutnost a zbytek dle stavu (rozvody, atd).
Nejak nechapu tu pohadku majitele o oprave za 20tisic
