Stránka 1 z 2
Ford Focus combi 1,6 TDCi a DPF filtr
Napsal: 13 led 2017, 10:34
od funscreen
Ahoj všem, jsem novým majitelem výše uvedeného vozu a chci se optat na věc ohledně DPF filtru.. Pročetl jsem co šlo a pořád jsem jako "rozpolcená osobnost", zda mám do nafty (snažím se tankovat u Benziny palivo VERVA DIESEL) přidávat aditiva - konkrétně VIF, nebo ne? Jde mi o DPF filtr. Vadí mu to? Nebo nevadí? :-/
Dík za názory.
Napsal: 13 led 2017, 10:39
od JozefC
Nevadi mu to a mas aj aditiva priamo pre dpf. Viac dolezite su dlhe trasy a poriadne prepalenie dpf pocas jazdy. Ak budes jazdit kratke a motor sa poriadne nezahreje + dpf, tak ti nepomoze nic a dpf zaseries. To je zaklad.
Napsal: 13 led 2017, 10:41
od funscreen
JozefC píše:Nevadi mu to a mas aj aditiva priamo pre dpf. Viac dolezite su dlhe trasy a poriadne prepalenie dpf pocas jazdy. Ak budes jazdit kratke a motor sa poriadne nezahreje + dpf, tak ti nepomoze nic a dpf zaseries. To je zaklad.
OK. díky za info, takže když mám to auto na Prahu, tak jsem v kelu

To jem přesně nechtěl slyšet. Mohl bys mi poradit, jaká aditiva jsou vhodná a třeba odzkozušená pro DPF filtr? Resp. jsou to aditiva pro lepší naftu a DPF filtr, nebo mám míchat VIF + to druhé aditivum..?
Napsal: 13 led 2017, 11:35
od roman1648
jako první zhoď vanu a vyčisti sací koš + průplach motoru
ušetříš si spoustu problémů
výměny oleje max po 15tis.km
VIF ano není problém + přísadu pro čištění DPF:
https://www.luckygas.cz/product/aditiva ... 375ml/3828
jinak to má ještě nádržku na aditiva u nádrže, ale ta se ti zahlásí když to bude docházet
Napsal: 13 led 2017, 11:36
od roman1648
a jestli chceš auto na ježdění po městě nechápu proč sis koupil naftu...
ale nejsi první ani poslední, na to každý musí přijít sám
Napsal: 13 led 2017, 13:06
od JozefC
Napsal: 13 led 2017, 14:06
od funscreen
roman1648 píše:a jestli chceš auto na ježdění po městě nechápu proč sis koupil naftu...
ale nejsi první ani poslední, na to každý musí přijít sám
Ale já to nemám jen na Prahu, ale taky po Praze. Neboj se, vím, že novější diesely trpí skákáním v koloně.. Ty vole - auto mi bude hlásit, že aditiva dochází? To si děláš humor?

Ani jsem neviděl, že to tam je... Takže VIF + Bluechem DPF POWER CLEAN míchat v nádrži, jo?
Napsal: 13 led 2017, 14:17
od roman1648
Skoci tam systemova chyba motoru,posledne kdyz to borcovi hlasilo tak mel v nadobce prd
Napsal: 13 led 2017, 14:33
od funscreen
roman1648 píše:Skoci tam systemova chyba motoru,posledne kdyz to borcovi hlasilo tak mel v nadobce prd
A tam se leje klasické aditivum? Třeba ten VIF? Nebo něco extra? A leje se tam nějak speciálně?
Napsal: 13 led 2017, 15:16
od roman1648
Jo...specialni,Eolys,drahy jak cokolada,ma to system plneni jinak toho pulka na zemi
Napsal: 13 led 2017, 20:42
od ecu123
ne vsechny 1.6 maji eloys
Napsal: 13 led 2017, 21:54
od dreizig5
tak tak,ani u dvoulitru to není pravidlo
Napsal: 14 led 2017, 03:20
od joe
Ak má DPF, tým pádom má Eolys, 100%.
Obvykle 66 kW boli Euro 3, bez DPF a bez aditivácie.
80 kW boli Euro 4, s DPF a s aditiváciou.
Líši sa to trh od trhu - závisí odkiaľ bolo auto dovezené.
Boli aj 80 kW bez DPF, aj 66 kw s DPF.
Ale otázka tak nestojí - chlap píše, že MÁ DPF - debata o jeho (ne)existencii je teda zbytočná.
Fakt je ten, že tam môže lievať aj roztopené zlato, filtru to bude jedno.
Tento filter je tzv. mokrý a jeho životnosť je nastavená v RJ od výroby na 100.000 km. Môže vydržať aj dvojnásobok, ale ak sa raz zadrbe, tak sa môže aj na hlavu postaviť, všetky riešenia (regenerácia, čistenie, atď.) sú iba do času. Riešenie je jediné, filter vymeniť za nový a originál, cena v závislosti od r.v. 600-900 Euro.
Ak je po facelifte (2008/5 a vyššie), tak je regenerácia vyriešená lepšie a DPF vydrží viac, ako pred faceliftom. Pri aurte pred faceliftom treba preveriť SW stav RJ motora, bola vydaná opravná kalibrácia, ktorá riešila nekorektnú regeneráciu a následné pribúdanie nafty v oleji.
Každopádne, na pobehávanie po meste absolútne nevhodné vozidlo.
Napsal: 14 led 2017, 09:24
od dreizig5
sorry ale musím nesouhlasit,zrovna ted mám na dílně mondeo 2.0 120kw 2011
a je tam DPF=bez eolys (fap=eolys)
a bez předmětné mě to nepříjde,pokud auto má FAP(eolys)je podle mě vif zbytečnej(ale neublíží)pokud má auto DPF(bez eolys)tak bych vif dával
Napsal: 14 led 2017, 10:32
od funscreen
Teda chlapi, tady se strhla debata... Můžu nějak pomoci? Je to rok výroby 07/2012 a je to EURO 5. Je to motor 1,6 TDCi a výkonově 85kW/115 koní - a ano, je to po faceliftu - ten je, myslím od roku 2011..?

Asi by tohle věděli dobře ve Fordu, nicméně radši se ptám. Kupuju naftu u Benziny (VERVA Diesel) a rád bych do toho lil VIF a kluci mě tady upozorňovali, že ještě aditivum na DPF - a to už jsem se ztratil
